Suddiga texturer, gammalt need for speed..

Permalänk

Suddiga texturer, gammalt need for speed..

Installerade NFS 5 för ett tag sedan, men vissa detaljer på bilen, som lysen och mätartavlor, är suddiga. Var ett tag sen jag spelade det, men jag minns inte att det skulle vara så suddiga texturer.

Det är bara på vissa ställen...

Har ingen aning om vad det kan vara...?

Permalänk
Inaktiv

texturer blir suddiga när de är lågupplösta.

Permalänk

Jo, så långt är jag med, men innan var de inte lika suddiga (körde på annan, äldre dator) och jag har upplösningen inställd på max..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Törminejjtorr
(körde på annan, äldre dator)

Din gamla, äldre dator kanske inte hade samma skärmupplösning som din nuvarande?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arood
Din gamla, äldre dator kanske inte hade samma skärmupplösning som din nuvarande?

Har provat sänka och höja upplösningen också.... ingen skillnad på "suddigheten"..

Skulle testa köra det på en gammal dator och se om det blev skillnad, men där funkade inte spelet (naturlig orsak, grafikkortet klarade det inte).

Permalänk
Medlem

NFS 5, vilket är det? Porsche?

Lägg upp bild?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

Mitt spel, notera lionjen över mitten och de suddiga och öjämna kanterna på bakljusen samt nummerplåten..

http://img338.imageshack.us/img338/6121/boxsterjv3.png

Sen inredningen är också helt suddig, mittkonsolen är en enda gröt typ och man kan inte urskilja siffror på mätarna.

Något sånt här ska det se ut som (hittat på google):

http://img513.imageshack.us/img513/6674/gf256nfs5tm3.jpg

EDIT: Kan också meddela att det ser ut som det ska i menyn där man väljer bilen, men inte när man kör den..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Törminejjtorr
Mitt spel, notera lionjen över mitten och de suddiga och öjämna kanterna på bakljusen samt nummerplåten..

http://img338.imageshack.us/img338/6121/boxsterjv3.png

Sen inredningen är också helt suddig, mittkonsolen är en enda gröt typ och man kan inte urskilja siffror på mätarna.

Något sånt här ska det se ut som (hittat på google):

http://img513.imageshack.us/img513/6674/gf256nfs5tm3.jpg

EDIT: Kan också meddela att det ser ut som det ska i menyn där man väljer bilen, men inte när man kör den..

Har du fifflat med spelets grafiska inställnings möjligheter då? Håller med dig om att något är fuffens. Installerade spelet för ett år sen eller 2, såg ut som på den undre bilden, dvs skarpt. Sen fläska på med lite kantutgämning och spelet blir acceptabelt grafiskt sätt.

Vad har du för grafikkort?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

Nja, har typ testat allt möjligt, både höja/sänka upplösning, detaljnivå etc..

Har Nvidia Geforce 7600GS 256mb, agp.

Permalänk
Medlem

Kolla på grafikkortets inställningar, kanske mipmap eller nåt annat ligger på lågt.

Permalänk

Nej, inte det heller, sen om det vore det hade väl fler spel också blivit konstiga?

Permalänk
Medlem

Prova då med att ta AF(Anisotropic filtering) till max, kanske hjälper lite.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av örli
Prova då med att ta AF(Anisotropic filtering) till max, kanske hjälper lite.

I spelet då eller? I så fall finns inte den inställningen...

Permalänk
Medlem

Då får du göra det på grafikkortets egna inställningar...

Permalänk

Nope, ingen förbättring alls. Börjar tro att det är nåt fel med spelet... eller att det inte funkar bra ihop med min dator. Ska installera det på en annan dator och kolla läget.

EDIT: Japp, snygga texturer på den äldre datorn som jag trodde... vad kan det då vara? Systemet jag installerade på nu är Amd Duron socket a 1,7Ghz, radeon 7000 grafikkort, 384mb ram, win xp pro. Funkar klockrent.

Första datorn består av Intel Celeron 2,8Ghzm Geforce 7600gs 256mb, 2048mb ram, xp pro....

Permalänk
Medlem

är samma problem med NFS4 fats där blir rutorna svarta på nyare datorer också.
I spelmappen finns ett program där man kan ställa in software render eller d3d, det hjälper i vissa fall.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Fast i nfs4 ska väl rutorna vara svarta?

Hittade 3D nånting (sitter inte på den datorn nu så kan inte kolla) och det fanns nån enstaka intällning som jag ändrade på utan skillnad...

Sen att det funkar på en annan, äldre dator måste ju betyda nånting...