The Pirate Bay anmäler mediaföretag

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny Myran
Vem har klantat sig? MediaDefender-Defenders har hackat Mediadefenders sajt och på så sätt fått tag i mailen.

Nja, enligt det jag läst så var det en anställd på MediaDefender som skickade vidare alla interna mail till sin gmail, som sedan blev hackad (läs: någon kunde/knäckte hans lösenord).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Nja, enligt det jag läst så var det en anställd på MediaDefender som skickade vidare alla interna mail till sin gmail, som sedan blev hackad (läs: någon kunde/knäckte hans lösenord).

Jepp, något sånt tror jag det var.

Tror killen hette Jay Miers eller något liknande, enligt torrentfreak eller vad sidan nu hette så var han anställd på mediadefender och på MDDs hemsida tackade dom samma kille för något som hadde med gmail att göra om jag inte kommer ihåg helt fel.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Heja TPB! Det finns tydligen fortfarande svenskar med lite råg i ryggen.

Ibland blir debatterna här på forumet riktigt komiska, för att citera Belga:
"Inte sitter nyhetsredaktioner runtom i världen och hittar på nyheter för sitt höga nöjes skull. Finns det med i media så finns det någonstanns i det en underliggande sanning."
Det är väl ändå ganska roligt, tycker ni inte? Speciellt när man använder uttryck som "för sitt höga nöjes skull", för att poängtera orimligheten i ett påstående. Varför använder man såna uttryck? Varför inte skriva att dom inte ljuger för att bli tjocka? Det är lika sakligt, dom ljuger nog inte heller för att bli bättre i fotboll. Självklart har dom en agenda som inte baseras på nöje. Sen det här med "underliggande sanning", ja om man med sanning menar en åsikt om nåt så stämmer det säkert. Ungefär som att det fanns massförstörelsevapen i Irak, att Gud skapade världen eller att klimatförändringarna inte beror på människan. Annars är det hela bara ett praktexempel på naivitet, eller lyckad indoktrinering.

Visa signatur

En gång, när en som jag känner var i Afrika för att vaska guld, då såg jag en svan!

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst igenom en del emails så måste jag säga att jag hoppas alla företagen i listan får smisk på gumpen för detta.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Inaktiv

offt:så fort det står TPB i rubriken så blir tråden 5elva sidor lång get.a.life.

tycker media defenders får skylla sej själva.

Permalänk
Medlem

Var kan man läsa mailen som läckt ut?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Jag skjuter det absolut inte ifrån mig, då vore jag inte här. Jag är väldigt med på vad som skrivs i tidningar, oftast bara rubriker då det mesta är ointressant skitsnack. Men du verkar gå helt på min linje då du påstår att efter några månader så börjar man förstå nyhetsflödet och ser att olika vinklar gör så att man kommer närmare sanningen. Det ligger oerhört mycket i det där.

Du har onekligen en intressant inställning till nyhetsflödet
Jag är inte här för att mucka gräl med dig utan jag måste bara fråga av ren nyfikenhet: Hur skulle den perfekta nyhetsrapporteringen se ut om du fick bestämma? Hur skulle rapporteringen vara upplagd? Vilken medieform skulle du föredra? Tveka inte att lägga ut orden ordentligt för jag är som sagt uppriktigt nyfiken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Domifuling Alla vetenskapliga tidningar då där forskning presenteras för att få medhåll eller kritik där ljuger tidningen då?

Ja det skulle jag absolut påstå. Det finns få axiomer här på planeten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Man behöver inte rättfärdiga åsikter. Att ha argument för och emot dem kanske, men inte rättfärdiga. Resten är ju inte ens värt ett svar.

Fortfarande inget konkret, grattis.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av andii
Du har onekligen en intressant inställning till nyhetsflödet
Jag är inte här för att mucka gräl med dig utan jag måste bara fråga av ren nyfikenhet: Hur skulle den perfekta nyhetsrapporteringen se ut om du fick bestämma? Hur skulle rapporteringen vara upplagd? Vilken medieform skulle du föredra? Tveka inte att lägga ut orden ordentligt för jag är som sagt uppriktigt nyfiken

Tror inte jag behöver lägga ut orden ordentligt. Sokrates skvallerfilter leder en väldigt långt på vägen till sanning när det gäller att filtrera bort onödig information. Han frågade en vän som ville skvallra lite följande

1, Är du absolut säker på att det du skall säga är sant?
2, Är det du vill säga mig något i sig gott eller önskvärt?
3, Är det du vill tala om för mig något som är till någon nytta?

Att applicera detta på media funkar kanonfint. Dock måste jag erkänna att jag faller för skvaller eller lögner allt för ofta, helst när det är innom något område som jag brinner för. Få "nyheter" passerar första filtret, skulle dom göra det fastnar dom oftast i dom andra.

Någon nämnde vetenskapliga tidningar, det är något som intresserar mig. Men jag måste säga att det mesta är ganska onyttigt även där. En studie av effekter istället för orsak vilket börjar bli långtråkigt.

Jag måste dock erkänna att lögnen i sig inte stör mig vidare mycket. Om man tar ett exempel, en saga är inte sanning men ofta intressantare än många sanningar och med betydligt bättre budskap. Att kunna ta till sig goda budskap i en text som är lögn, är svårare än man tror.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Tror inte jag behöver lägga ut orden ordentligt. Sokrates skvallerfilter leder en väldigt långt på vägen till sanning när det gäller att filtrera bort onödig information. Han frågade en vän som ville skvallra lite följande

1, Är du absolut säker på att det du skall säga är sant?
2, Är det du vill säga mig något i sig gott eller önskvärt?
3, Är det du vill tala om för mig något som är till någon nytta?

Att applicera detta på media funkar kanonfint.

Tack för svaret

Ditt svar väcker fler nyfikna frågor.
Just nu har rapports nyhetssändning startat och snart kommer dom att prata om demonstrationerna i Burma.

Enligt ditt (eller Sokrates egentligen) filter:
1, Är du absolut säker på att det du skall säga är sant?
Ja, demonstrationerna händer faktiskt på riktigt, det finns ögonvittnen, foton och rörliga bilder på munkar och civilbefolkning som i stora massor rör sig runt i städer i Burma.

2, Är det du vill säga mig något i sig gott eller önskvärt?
Givetvis en fråga om definitioner och personlig inställning till saker och ting. Men nog är det väl både gott och önskvärt att en brutal militärdiktatur kanske håller på att störtas?

3, Är det du vill tala om för mig något som är till någon nytta?
Här är svaret givet. I allra högsta grad är det till nytta! Det faktum att nyhetsmedia är i landet och rör sig bland demonstranterna har troligen bidragit till att militärjuntan ännu inte har tagit till våld. När hela världen ser vad som händer via nyhetssändningar bidrar vi alla på något litet sätt till att förhindra våldsamheter.

Nyheten passerade genom alla filter enligt mig! Och nog känner jag ungefär likadant inför det mesta som seriösa nyhetsförmedlare talar om för mig. Ditt filter är nog otroooligt nödvändigt om man, mot bättre vetande, bläddrar i Aftonbladet eller Expressen eller glor på nåt "grävande" program på TV3, TV4 eller SVT.

Permalänk

Jag får nog säga att det där skulle intressera mig också. Men inte för att det nödvändligtvis är sant. Visst stämmer det att munkarna står där, men absolut sanning vet jag inte om det blir. Ska man bilda sig en åsikt bör man nog ta större krafttag än att lita på rapport. Det finns gott om exempel om vi tittar på tex usa och hur svensk media vinklar och visar det som passar dom istället för en helhet. Förvånansvärt många går på't. Tyvärr har jag inte samma förtroende för nyhetssändningar som du har.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Domifuling har en poäng där. Hur många ggr har inte Ekot fulat sig och vinklat nyheter. Sedan att det är en jävla skillnad på nyhetsvinkling ang. BBC UK och BBC World.. det är väl knappast en nyhet. Idag finns det ingen media som inte vinklar innehållet. Sorgligt men sant.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Jag får nog säga att det där skulle intressera mig också. Men inte för att det nödvändligtvis är sant. Visst stämmer det att munkarna står där, men absolut sanning vet jag inte om det blir. Ska man bilda sig en åsikt bör man nog ta större krafttag än att lita på rapport. Det finns gott om exempel om vi tittar på tex usa och hur svensk media vinklar och visar det som passar dom istället för en helhet. Förvånansvärt många går på't. Tyvärr har jag inte samma förtroende för nyhetssändningar som du har.

Jag håller egentligen med dig om att hela sanningen aldrig kommer fram, men ibland tvingas jag, och antagligen många fler, av tidsbrist lita på det som sägs av dom nyhetsförmedlare man bedömer vara trovärdigast (Rapport räknar jag egentligen inte dit).
Tack för en intressant diskussion

Permalänk
Medlem

Och nu har vi flummat iväg ifrån vad denna tråd handlar om helt för TPB:s anmälan kommedr som sagts här redan inte att leda till ett skvatt för den kommer ifrån bönder men jädrar när adeln anmäler någon då sätts det in resurser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Text, text, text.

Herrejävlar.

Om Tidning A rapporterar att Bank X blev rånad igår, är det då inte sant? Vittnesrapporter säger att den blev rånad, och de sprängda kassavalven och avsaknaden av guldtackor och stora pengasäckar med dollartecken är vidare bevis som stödjer att banken faktiskt blev rånad.

Må så vara att det inte är HELA sanningen om vad som hände. Kanske utelämnas klockslaget rånarna slog till, kanske glömmer Elsa 83 att påpeka att hon hade röd basker på sig i sin vittnesrapport, och kanske kanske får vi aldrig veta vad Kassören 28 tänkte när han fick en hagelbössa upptryck i nyllet.

Detta betyder dock inte att Tidning A har publicerat lögner. Jag vet inte vad du är ute efter, men att säga att allt som publiceras i media är lögn bara för att det inte är Den Totala Och Helt Riktiga Sanningen Helt Utan Vinklingar Och Subjetivitet Och Därmed På Intet Sätt Möjlig Att Ifrågasättas är ju skrattretande.

Att du dessutom säger att vetenskapliga artiklar uteslutande studerar effekt och inte orsak visar ju att du bara är ute efter att häva ur dig retorisk smörja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Herrejävlar.

Om Tidning A rapporterar att Bank X blev rånad igår, är det då inte sant? Vittnesrapporter säger att den blev rånad, och de sprängda kassavalven och avsaknaden av guldtackor och stora pengasäckar med dollartecken är vidare bevis som stödjer att banken faktiskt blev rånad.

Må så vara att det inte är HELA sanningen om vad som hände. Kanske utelämnas klockslaget rånarna slog till, kanske glömmer Elsa 83 att påpeka att hon hade röd basker på sig i sin vittnesrapport, och kanske kanske får vi aldrig veta vad Kassören 28 tänkte när han fick en hagelbössa upptryck i nyllet.

Detta betyder dock inte att Tidning A har publicerat lögner. Jag vet inte vad du är ute efter, men att säga att allt som publiceras i media är lögn bara för att det inte är Den Totala Och Helt Riktiga Sanningen Helt Utan Vinklingar Och Subjetivitet Och Därmed På Intet Sätt Möjlig Att Ifrågasättas är ju skrattretande.

Att du dessutom säger att vetenskapliga artiklar uteslutande studerar effekt och inte orsak visar ju att du bara är ute efter att häva ur dig retorisk smörja.

Och ditt inlägg visar att du inte vet vad en "vinklad artikel" är.
Saken med en "vinklad artikel" är att den är sann men belyser vissa väl valda delar för att läsaren ska bilda sig en felaktig (det är inte förens här felaktigheterna kommer in) bild av händelsen. En sorts manipulation, och alltså inget positivt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Herrejävlar.

Om Tidning A rapporterar att Bank X blev rånad igår, är det då inte sant? Vittnesrapporter säger att den blev rånad, och de sprängda kassavalven och avsaknaden av guldtackor och stora pengasäckar med dollartecken är vidare bevis som stödjer att banken faktiskt blev rånad.

Då är det sant att banken blev rånad. Om tidningen enbart skriver och vill lägga fram att banken är rånad, då är det sanning. Om det läggs till mer information börjar det bli svårt att hålla sig till sanningen och det är väldigt sällan som nyheterna håller sig till detta. När det väl händer fallerar oftast nyheten på att det är ointressant. Sistnämnda förklarar också varför nyheten brukar utökas, för att du och jag skall tycka den är intressant.

Citat:

Detta betyder dock inte att Tidning A har publicerat lögner. Jag vet inte vad du är ute efter, men att säga att allt som publiceras i media är lögn bara för att det inte är Den Totala Och Helt Riktiga Sanningen Helt Utan Vinklingar Och Subjetivitet Och Därmed På Intet Sätt Möjlig Att Ifrågasättas är ju skrattretande.

Skillnaden mellan dig och mig är att du sätter förmycket negativt i ordet lögn. Vad jag säger är att man skall vara medveten om att det inte är hela sanningen man läser eller ser (dvs lögn), ha detta i åtanke när man formar sina åsikter som säger att tex polisen suger.

Citat:

Att du dessutom säger att vetenskapliga artiklar uteslutande studerar effekt och inte orsak visar ju att du bara är ute efter att häva ur dig retorisk smörja.

Jaha, nämn något vetenskapligt som diskuterar orsak. Jag skulle tippa på att du får det svårt, du kommer ganska omgående flytta dig från vetenskapen till filosofi alternativt säga "det bara är så", men shoot. Jag har gärna fel.

Citat:

Jag håller egentligen med dig om att hela sanningen aldrig kommer fram, men ibland tvingas jag, och antagligen många fler, av tidsbrist lita på det som sägs av dom nyhetsförmedlare man bedömer vara trovärdigast (Rapport räknar jag egentligen inte dit).
Tack för en intressant diskussion

Absolut. Väldigt få av oss har full inblick i saker som händer utanför vår direkta närhet och vi "tvingas" att bedömma vad som är trovärdigast. Problemet blir när man blir lat och baserar åsikter på en detalj alternativt hakar på en trend. Vad jag inte riktigt håller med om är att vi tvingas, jag skulle nog påstå att vi tvingar oss själva. Det är svårt att hålla sig ifrån att ha åsikter om obetydliga och onödiga saker. Tyvärr renderar detta en massa skvaller. Tex, hur vanligt är det inte att man väljer sida pga att det gynnar änns egna intressen? Varför har vi MS, ATI, nVidia osv fan-boys? Otroligt svårt att hålla sig till fakta när man fixerat sitt sinne vid något (tex dom som klagar på svenska polisen i denna tråd som handlar om något som förmodligen inte kommer beröra svenska rättssystemet).

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling

Jaha, nämn något vetenskapligt som diskuterar orsak. Jag skulle tippa på att du får det svårt, du kommer ganska omgående flytta dig från vetenskapen till filosofi alternativt säga "det bara är så", men shoot. Jag har gärna fel.

Jag kan nämna en sak, typ alla miljöfrågor. Det tog mig typ 3 sekunder att komma på. Du kanske tjänar för mycket stålar för att tänka 3 sekunder på vad du skriver?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling Till alla som gnäller på att man är intresserad av datorer men ändå köper fabriksöverklockat. själv köpte jag ett 8800gtx ultra oc, enbart för att mitt datorintresse är såpass stort så jag tjänar tillräckligt med stålar för att inte bry mig vidare. Lathet? Kanske, so what?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
[B] Jag kan nämna en sak, typ alla miljöfrågor. Det tog mig typ 3 sekunder att komma på. Du kanske tjänar för mycket stålar för att tänka 3 sekunder på vad du skriver?

Alla miljöfrågor diskuterar inte orsak, nämn något istället (glöm inte att det skall vara vetenskapligt).

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Tar en gammal klassiker Ozonhål.
Vetenskapen har bevisat att orsaken(!) är utsläpp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Tar en gammal klassiker Ozonhål.
Vetenskapen har bevisat att orsaken(!) är utsläpp

Och utsläpp är inte en effekt av något?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Du skrev i början att vetenskapen inte diskuterar orsak, som du resonerar så är det bara big bang teorier som "räknas" då allting har en orsak. Om man till exempel resonerar kring orsaken till ozonhål, så kan man komma till sprejburkar. Men sen om man funderar kring sprejburkar kan man sedan komma fram till en orsak till varför dessa finns. Detta kan till exempel vara att människan är bekväm. Detta betyder ju inte att det då är fel att orsaken till ozonhål är sprejburkar. man kan ju göra det väldigt lätt för sig och säga att orsaken till allt är big bang och skita i stegen mellan men jag tror knappast det gynnar forskningen.
Återigen kosta på dig att tänka 3 sekunder... det har du råd med deet vet vi alla vid det här laget.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Du skrev i början att vetenskapen inte diskuterar orsak, som du resonerar så är det bara big bang teorier som "räknas" då allting har en orsak. Om man till exempel resonerar kring orsaken till ozonhål, så kan man komma till sprejburkar. Men sen om man funderar kring sprejburkar kan man sedan komma fram till en orsak till varför dessa finns. Detta kan till exempel vara att människan är bekväm. Detta betyder ju inte att det då är fel att orsaken till ozonhål är sprejburkar. man kan ju göra det väldigt lätt för sig och säga att orsaken till allt är big bang och skita i stegen mellan men jag tror knappast det gynnar forskningen.
Återigen kosta på dig att tänka 3 sekunder... det har du råd med deet vet vi alla vid det här laget.

Så äntligen förstår du hur jag resonerar men du gillar det inte så du tycker inte att jag tänker? Härlig inställning. För övrigt har jag tänkt betydligt längre än 3 sekunder på ovanstående. Att du inte håller med om min åsikt, tycker du att det gör mig dummare än du själv?

Big Bang är ett ypperligt exempel på att man bara studerar effekt. Du kanske inte håller med om att det är tråkigt, men jag tvivlar på att du kan säga att jag har fel. Du väljer att ta en synpunkt som säger att det inte är effekter utan orsak, och det är helt ok. Precis på samma sätt som du inte tycker jag tänker, tycker jag samma om dig. Du nöjer dig med att döpa effekter till orsak, och anledningen är att om man inte gör det så kan man aldrig komma till en slutsatts. Jag är helt med på varför du tycker och tänker så, jag tycker bara det börjar bli enformigt och tråkigt. Precis som jag skrev i posten du initiellt inte håller med mig om. Jag måste tyvärr meddela att du förmodligen inte kommer kunna vända mig på den punkten, jag tycker helt enkelt att det börjar bli enformigt och tråkigt.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Är det verkligen så att forskare inte är intresserade av orsaken till big bang... det är inte så att det är lite svårt att reda ut bara?

Man måste ju ha en utgångspunkt. En forskare väljer ett forskningsområde. Utifrån det valet spaltas effekter och orsak upp på vardera sida på tidsaxel. Orsak är effektens motpol. För att veta om det är en orsak eller effekt måste man alltså ha en utgångspunkt. Dina argument saknar just det.
Typ orsaken till att man yttrar sig om att man faktiskt inte har något problem att köpa dyraste datorkomponenterna utan att ens tänka på att de inte alls kanske är kostnadseffektivast är med stor sannorlikhet ett behov av att hävda sig, troligen uppmärksammas personen i fråga dåligt i vardagslivet. Effekten av detta uttalande är att ett par hundra läsare suckar över att nu är någon igång igen, och alla tänker samma sak. Hur orkar man börja dra in sin privata ekonomi i forum där folk vill läsa om datorhårdvara. I detta fall är posten utgångspunkten och så lämge man har den som utgångspunkt så kommer alltid orsaken vara densamma, och även effekten. Det kan självklart finnas flera orsaker och effekter.

Permalänk

Du har rätt i att det finns en orsak, men den orsaken råkar också vara en effekt (precis som jag skrev). Jag förstår precis vad du menar och du har rätt i det, igen, jag är bara trött på det och tycker det blir enformigt och långtråkigt. Om du inte kan förstå min synpunkt angående detta så tycker jag vi låter det vara. Jag kommer förmodligen i vilket fall fortsätta tycka det är tråkigt.

Du drar väldigt stora slutsattser om hurvida jag inte uppmärksammas i vardagslivet eller inte. Varför då? Gjorde jag dig sur på något sätt för att jag svarade när någon frågade varför man köper fabriksklockat kort? Om det är så att du verkligen oroar dig för mig och inte bara vill kasta skit så kan jag ge goda nyheter. Jag får gott om uppskattning av såväl vänner, kollegor, fru och mina barn. Dock föds lite intresse hos mig, varför drar du igång så rejält på en sån småsak?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Beror mest på att jag har också saker jag tröttnat på.... Och det är hur folk beter sig på internet speciellt i forumen. Jag är inte jätterik men jag har så jag klarar mig och en hel del till. Men varför ska jag nämna sådanna saker. jag har också ett dyrt grafikkort men det skulle jag bara nämna i en post om det tillförde något, jag har också mc, bil , snöskoter, en finare lägenhet i centrala Uppsala, flickvän jag trivs bra med och en toppen hund intresserad? Trodde väl inte det. Din post tillförde noll, därför undrade jag vad orsaken till posten var. En sak som jag iaf ALDRIG skulle gissat var att du hade familj, jag trodde det var bara förväxta tonåringar som skröt med vilken hårdvara de har....

Nu ska jag ut så du får prata med någon annan. Hoppas du har en bra dag iaf.

Permalänk
Medlem

Lite väl OFFTOPIC nu va?
Endast en väldigt naiv och/eller korkad person kan tro att allt är sant till 100%. Berättar jag en story så vinklar jag den till vad jag upplever positivt och negativt. Så är det även med all media.
Nu snackas det om orsak och effekt.
Det är väldigt lite forskning inkluderar den absoluta orsaken. I de flesta fall så är studerande av effekter det enda alternativ som finns.
Dessutom finns ingen opartisk forskning. All forskning görs med ett huvudsyfte. Man har en röd tråd genom hela projektet som man följer. Nog om detta!
Så snälla återgå till huvudspåret.
TPB vs MEDIADEFENDER

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
[B] Men varför ska jag nämna sådanna saker.

Tråden handlade om fabriksöverklockade kort. Många ställde frågan varför man väljer att köpa ett OC kort. Jag gjorde kanske misstaget att felaktigt anta att dom verkligen ville ha svar på frågan och svarade. Svaret var helt och hållet sanning. Hade jag, som bruken jag köpte innan, haft en tightare budget, hade jag absolut inte köpt ett kort som ger så lite mer för den mängden pengar. Nu var inte fallet så. Om vi tar tillbaka det här till orsak och effekt igen. Varför gnäller du på mig istället för på dom som ställde frågan? Seriöst, jag ser inga som helst anledningar, förutom om du vore psykiskt ostabil (vilket jag absolut inte tror du är), till att du skall komma med påhopp och kalla mig för olika saker pga ovanstående. Reaktionen är helt enkelt inte i propotion till vad jag skrev i en tråd för bra många dagar sedan. Men det är ok, om du känner dig lugnare av att hacka på mig, så kör på. Dock kommer jag förmodligen svara på saker jag tror är frågor eller säga min åsikt i fortsättningen också.

PS, va kör du för hoj?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Nja, enligt det jag läst så var det en anställd på MediaDefender som skickade vidare alla interna mail till sin gmail, som sedan blev hackad (läs: någon kunde/knäckte hans lösenord).

Då kanske han inte kan förvänta sig så mycket beröm från chefen på sitt kommande personliga samtal?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Då kanske han inte kan förvänta sig så mycket beröm från chefen på sitt kommande personliga samtal?

Nej, just precis, därav var det någon som klantat sig, som jag visserligen inte skrev men menade genom att säga emot honom (som jag citerade).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Kom gärna med tydliga exempel som du verkligen är insatt i, då ska jag lyssna på dig. Men jag tvivlar starkt på att du hittar något som gör svenska polisen så otroligt kass. Tills dess tar jag det som rent ryktesspridande utan något gott syfte.

Well, ett exempel kan jag nog personligen ge då min farsa söp ner sig och misshandlade mig och min morsa samt slog sönder det mesta i hela huset, och när polisen kom så glömde dom anteckna hälften av händelsen. Dom tyckte även det var ett vettigt alternativ att strunta ta in den kraftigt berusade karln på stationen, och att bara droppa han vid pubben 10minuters gångväg därifrån med hans ord om att han skulle sköta sig var ett bättre alternativ.

Lyckligtvis åkte han in en timme senare efter han kommit tillbaka.
Då också av poliser som slarvat med anteckningarna, eller bara "missat" att farsan slängde ut min mor genom dörren rakt framför ögonen på dom (hon har diskbråck, jag är glad att hon kan gå idag).

Nu vill jag inte att det här ska gå offtopic eller nåt, men du sa att du ville ha ett exempel.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield