Warcraft 3: TFT - säger att min cd-key används.

Permalänk
Medlem

Warcraft 3: TFT - säger att min cd-key används.

Tja!

Nu är det som så att jag har spelat WC3: TFT hur mycket som helst sen releasen av det. Och nu på senare tid har det börjat krångla ganska rejält.

Ibland när jag ska connecta till Battlenet så står det: "The cd-key provided is currently in use by Danne. (0) (Warcraft 3: Reign of Chaos" - bara det, att det är MITT namn som den smäller upp med hela tiden. Ibland kan jag logga in och ibland inte, innan höll det bara i några timmar, men nu har jag inte kunnat spela på två förbannade dagar och håller på att bli galen! Ja, jag har redan checkat mina polare, och det är ingen av dom som har snott min cd-key. IP har jag också bytat ett antal ggr, utan resultat.

Så mina frågor till er är:

Vad är problemet?

EDIT: Kan tillägga att jag kommer åt alla andra servrar förutom Europas.

Permalänk
Medlem

Det är helt klart någon som spelar med din key. Eftersom två stycken med samma key inte kan vara connectade till samma server samtidigt får du det där medelande.
Så, ta ett snack med dina polare eller köp ett nytt roc. Ett tredje alternativ är att köra på annan server (amerika, asien)

Permalänk
Avstängd

Va inte orolig, det är en vanlig bug som jag också drabbas av ibland. Oftast funkar det att starta om programmet eller bara vänta en stund och sen omconnecta.

Kvarstår problemen så borde du installera om spelet.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

det är ju kännt att om du delar ut spelet på exempelvis DC och någon tankar det, så ligger liksom infon om cd-key inbakad i nån fil, så att den personen bara kan tuta o köra.

Inget sådant?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
det är ju kännt att om du delar ut spelet på exempelvis DC och någon tankar det, så ligger liksom infon om cd-key inbakad i nån fil, så att den personen bara kan tuta o köra.

Inget sådant?

Hag har svårt att tänka mig att CD-key'n ligger i spelmappen, låter vädligt osäkert.
Däremot kan den informationen ligga i registret, kolla upp i regedit om det inte är två olika poster som krockar med varandra.

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Avstängd

Du avslutar inte spelet på något konstigt vis eller så? Eller droppar ut eller något?

Permalänk
Avstängd

Du avslutar inte spelet på något konstigt vis eller så? Eller droppar ut eller något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealZion
Hag har svårt att tänka mig att CD-key'n ligger i spelmappen, låter vädligt osäkert.
Däremot kan den informationen ligga i registret, kolla upp i regedit om det inte är två olika poster som krockar med varandra.

nånstans där ligger den för det går juh utmärkt att formatera om sitt os och bara tuta o köra ... dvs att spelet ligger på en annan disk