Tävla och vinn Geforce RTX 5080 från Asus!

So you think you´re a gamer?

Permalänk
Medlem

74%

och jag som typ aldrig spelar spel? :S

Men man måste komma ihåg att även om man inte kan svaret så har man ~33% chans att få rätt svar på frågan ändå.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

50% "I guess you're a gamer"

- Jag klarade mig lindrigt undan

Permalänk

82% med några slarvfel som hade kunnat undvikts

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag känner mig lite nördig här... Lite väl lätt dock
100%

Enda frågan jag inte kunde var i vilket spel man fick lira som sovjetisk soldat, visste att det var antingen CoD eller BF men inte vilket så där chansade jag.

Dock var det ju underbart kul att få se att de hade med lite lurigare saker så som Atari 2600 och Fulgore ... Mmm ... Fulgore kommer man ihåg från när man satt och nötte med bästa polaren i mellanstadiet

I BF2 spelar man som kinesisk soldat och ej sovjetisk :).

Fick 74%. Gissade lite annars hade man inte fått över 70% :D. Tycker det är lite mycket :D. Tyder att man har spelat för mycket. Att får 90+ måste vara riktigt tragiskt hahaha

Permalänk
Avstängd

52% och väldigt många gissningar

Permalänk
Medlem

Haha, 98% och jag är ingen rånörd (tror jag) men då var en fråga fel också så jag fick väl 100% då? Kan nog säga att på 5-6 frågor var det pure luck. Någon namnfråga och vilket spel fråga.

Frågan om Duke 3D och Quake så var faktiskt Duke3D första spelet man kunde lira online. Dock bara 2 spelare i direkt anslutning över modem men det är väl per definition online också?

Så belga här på forumet kanske inte är så nördig då eftersom han svarade "fel" på Quake/Duke frågan

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Jag fick 76% och jag har knappt spelat konsoll nån enda gång i hela mitt liv.

EDIT till dig ovan, jag röstade på Duke3D och blev lite förvånad när Quake var "rätt" svar

Permalänk

Haha jag valde också Duke3d, men fick även jag fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sCaz
Frågan om Duke 3D och Quake så var faktiskt Duke3D första spelet man kunde lira online. Dock bara 2 spelare i direkt anslutning över modem men det är väl per definition online också?

Frågan är ju egentligen felaktigt ställd. Vad dom menar i frågan är vilket var det första fps som använde tcp/ip för multiplayer. Det gick att lista ut baserat på alternativen eftersom quake var först med tcp/ip (vad jag vet) och varken duke eller descent var för först med ipx.

Om ipx hade räknats så hade Descent vart rätt svar så oavsett hur du vänder på det så är duke 3d fel svar.

Permalänk
Medlem

62%, jäfla tv spel.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | MSI B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX 3600 MT/s | ASUS TUF RTX 3060 OC | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | 2 st 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

86% "You are a genuine ultimate super gamer!"

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

66%
Kändes ganska skönt att inte kunna mer

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

76% wohoo är en äkta gamer:P

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Moderator
Testpilot

80% blankt. Fast jag vet inte om jag är en "genuine ultimarte gamer" förstås.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sCaz
Så belga här på forumet kanske inte är så nördig då eftersom han svarade "fel" på Quake/Duke frågan

Nej det gjorde jag inte
Att man kan lira multiplayer betyder inte att man kan lira online. Online är en uppkoppling mot internet, vilket Duke inte klarade av. Skulle det räknas som internet så skulle ju även varenda konsoll där man kan spela mer än 1 räknas.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

78%, det kom inga direkt übersvåra frågor

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

88% jag är väl för ung för att ta 100%.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

80%

Visa signatur

Acer 1350 Släptop. Xubuntu 8.04

Permalänk
Medlem

78%, slarvade på några frågor också, skäms nästan lite.

Permalänk

fick bara 74%

Visa signatur

amd 5000+,xfx Geforce 8600gt,4gb ram

Permalänk
Medlem

82%

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk

78%

Anser mig inte vara nån gamer, gissade mycket och gissade rätt.

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Medlem

92% Missade på nån fråga där man skulle skilja på CS och CS, "uhh?"
Bäst sålda på PS gissade jag på FF. Satt och funderade länge om vilket som var äldst av descent och duke, valde descent men så var quake rätt svar på frågan. Slamkryparfrågor.

Permalänk
Citat:

Nej det gjorde jag inte
Att man kan lira multiplayer betyder inte att man kan lira online. Online är en uppkoppling mot internet, vilket Duke inte klarade av. Skulle det räknas som internet så skulle ju även varenda konsoll där man kan spela mer än 1 räknas.

"With the advent of Internet IPX clients such as Kali [1] and Kahn, Descent and Descent II were increasingly played over the Internet. Descent II was especially popular online due to its support for short packets and variable packet rate, which significantly improved quality of play over the slower Internet connections prevalent at the time."

Detta gick även på duke. Så visst gick det att spela online.
Från wikipedia

Permalänk
Medlem

74% här, som någon sa tidigare, lite väl mycket tevespelsfrågor. Sen var Noob frågan lite orättvis, en newbie är en "unexperienced player" medans en noob bara är en idiot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
"With the advent of Internet IPX clients such as Kali [1] and Kahn, Descent and Descent II were increasingly played over the Internet. Descent II was especially popular online due to its support for short packets and variable packet rate, which significantly improved quality of play over the slower Internet connections prevalent at the time."

Detta gick även på duke. Så visst gick det att spela online.
Från wikipedia

Fortfarande fel.
Lirar du via en klient så är det klienten och inte spelet som möjliggör spel via internet. Kan verka som sak samma men tekniskt sett är det en grymt stor skillnad. Tar du bort klienten (som faktiskt inte är en del av spelet utan extern) så har spelet ingen möjlighet till spel över internet. Att man sen via klienter och annat kan sätta upp ett virituellt nätverk över internet är egentligen bara ett sätt att skapa en direkt kontakt mellan två datorer över stora avstånd, alltså samma sak som en jättelång nätverkskabel mellan två datorer, och det är inget internet. Så även med klienter så gills det inte riktigt som spel över internet i den form som vanligen menas

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Hmm 82% med nåra slarvfel...

Tecken på för mycket tid framför datorn?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Citat:

Fortfarande fel.
Lirar du via en klient så är det klienten och inte spelet som möjliggör spel via internet. Kan verka som sak samma men tekniskt sett är det en grymt stor skillnad. Tar du bort klienten (som faktiskt inte är en del av spelet utan extern) så har spelet ingen möjlighet till spel över internet. Att man sen via klienter och annat kan sätta upp ett virituellt nätverk över internet är egentligen bara ett sätt att skapa en direkt kontakt mellan två datorer över stora avstånd, alltså samma sak som en jättelång nätverkskabel mellan två datorer, och det är inget internet. Så även med klienter så gills det inte riktigt som spel över internet i den form som vanligen menas

Jo så kan det vara. Spelade aldrig ipx så jag är inte så insatt i det
Fick rätt på frågan enligt testet i alla fall.

Permalänk

78%, men har knappt rört en konsoll så man får väl vara ganska "nöjd" ändå.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

84% - Jag hade dock ganska tur på de jag behövde gissa på.

Ganska så lätt test också.