Permalänk

Hack 'n' Slash

Hej. jag är ny medlem i det här forumet. som ni kanske märker ^^ men iaf..

Någon som vet ett eller flera bra hack 'n' slash spel? jag tycker de är väldigt dåligt med sånna spel.
Det finns ju några som är riktigt bra:

*Rune (och expansionen Halls of Valhalla.)
*Severance: Blade of Darkness
*Dark Messiah of Might and Magic

Det är de ända Hack 'n' Slash spel jag vet som har känsla.

Permalänk

- Baldurs Gate Dark Alliance 1,2 till PS2 / Xbox är rätt skojiga Fett röj.
- Diablo 1, 2 & Expansion är hack n' slash när det är som bäst.
- Dungeon Siege 1,2 är också riktigt underhållande och episkt.

Det är spelen som dyker upp i min trötta skalle såhär dags, hoppas det hjälpte

Permalänk
Medlem

hellgate london (kommande)

Permalänk
Medlem

Loki, Titan Quest, Sacred, Sacred 2 (kommande), Silverfall...fast det är bara Sacred och Titan Quest som är bra

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk

Tack för svar

Men dom flesta ni uppgett är väll RPG spel? jag vill ha ren Hack 'n' Slash och inte så mycket RPG. ungefär som Dark Messiah of Might and Magic.

Men helst ett spel som Rune. Checka in videon nedan så förstår ni vad jag menar :). Dock har den lite dåligt kvalité.

http://www.youtube.com/watch?v=h1mxlNHvlmA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Awakening

jag vill ha ren Hack 'n' Slash och inte så mycket RPG. ungefär som Dark Messiah of Might and Magic.

Oblivion.

Permalänk

Spelen vi har listat upp är Hack n' Slash RPG. Det finns ju nästan enbart sådana inom hack n' slash.

För mig är hack n' slash ett spel där horder av fiender attackerar dig och du får slita på musen som f*n och kötta & hacka ihjäl allt i rutan

EDIT: Det där zombiespelet på xbox 360 är ju annars rätt coolt, Dead Rising.

Permalänk
Medlem

Gauntlet Legends (Dreamcast, men även till andra plattformar om jag inte missminner mig) är ett riktigt härligt spel med massor av hjärndött dödande och inte alls så många RPG-moment. Visst har det inte fått så lysande kritik, men värt att testa är det garanterat.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk

Serious sam! =D

Permalänk

Rune e grymt! Synd att det nästan är omöjligt och få tag på det.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bullibert
Rune e grymt! Synd att det nästan är omöjligt och få tag på det.

Det finns på Amazon.com. Då får du med Rune och expansionen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Serious sam! =D

Jag har både First Encounter och Second Encounter + Serioud Sam 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seroc
Gauntlet Legends (Dreamcast, men även till andra plattformar om jag inte missminner mig) är ett riktigt härligt spel med massor av hjärndött dödande och inte alls så många RPG-moment. Visst har det inte fått så lysande kritik, men värt att testa är det garanterat.

Men jag har inte Dreamcast. Jag har bara ett Nintendo 64 faktiskt. Jag vill gärna ha ett spel till PC.
Det finns många coola Hack n Slash spel till Playstation 2. Synd bara att dem inte släps till PC också :\

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Spelen vi har listat upp är Hack n' Slash RPG. Det finns ju nästan enbart sådana inom hack n' slash.

För mig är hack n' slash ett spel där horder av fiender attackerar dig och du får slita på musen som f*n och kötta & hacka ihjäl allt i rutan

EDIT: Det där zombiespelet på xbox 360 är ju annars rätt coolt, Dead Rising.

Jag vill ha nått med lite känsla. Där man kan göra nått annat än bara slå ett och samma slag. Combos och hoppslag som man kan göra i rune till exempel. Synd att de inte finns så många sånna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kåte Jonas
Oblivion.

Min kompis har det och de är rätt skoj faktiskt. Synd bara att min dator klarar nog inte av det...

Permalänk
Medlem

Titan Quest är Hack N Slash.