Permalänk
Robot

htpc

Efter mycket funderande blev det en beställning av en HTPC,

innehåll:
Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2
NEC DVD-brännare AD-5170 IDE Svart OEM
Cooler Master Cavalier 4 case Silver
Asus P5L-VM 1394, I945G, Socket-775,
Intel Core 2 Duo E4400 2.0GHz Socket
Hauppauge! WinTV-HVR1100MCE, PCI,
Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB
Fjärrkontroll till Media Center 2005
PowerColor Radeon HD 2600 PRO 256MB DDR2

Besök albumet: htpc av olol

Permalänk
Medlem

Ser ut som en HTPC som låter en hel del, själv hade jag försökt byggt en så tyst som möjligt, men annars ger det mig ett visst vill-ha-behov

Permalänk
Medlem

ja, den låter lite, men inte en hel del, har ingen ljud mätare, men med ngt annat ljud så är det inte mycket, jag funderar på att byta ut alla fläktar mot extremt tysta, sen även byta fläkt i psu, det borde inte vara något problem att byta den eller?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk

Att bara klippa bort fläktgallret som sitter på nätagget gör en del. Och byta grafikkortskylare.

Permalänk

Very nice, skulle vara kul att ha ett själv. Men skulle nog ha satsat på ett passivt kylt graffe, annars helt ok. Hoppas att allt funkar som du vill.

Visa signatur

Jigoku

Permalänk
Medlem

var extremt mycket problem att få tv-kortet att ta in signaler, men nu fungerar det bra..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det var en fin låda, har du en länk eller pris på den?
Jag hade nog också skaffat ett passivt kylt grafikkort men jag är rätt känslig på den fronten. Du får säkert ordning på ljudnivåen ändå.
Snyggt jobb. /swebear

Permalänk
Medlem

kan säga att grafikkortet inte låter ett smack nästan, lådan skall länkas, billigaste på komplett typ.. vi skulle ha den snabbt för liten peng, så vart billigast men ändå klara hdmateral o.s.v. kommer bygge av ny låda senare när jag får tid, i helgen hoppas jag på att få tid att börja planera samt skissa o köpa in material.. men som sagt så är det lite med tid, aktiviteter på kvällar, skola 8-4 varje dag..

chassi: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=311813

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fint

Visa signatur

13900K - RTX 4080 GAMING X TRIO - ROG Strix Z690-F - 32GB Kingston Fury 6000MHz CL36 - Seagate Firecuda 530 2TB - ASUS ROG Thor II 1200W - Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit - be quiet! Pure Loop 2 FX 360mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gratzZ
fint

Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad blev den totala prislappen på hela klabbet?
Ser riktigt bra ut!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

prislappen blev på 6018:- det är med frakt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olol
prislappen blev på 6018:- det är med frakt.

- Väldigt saftiga saker för det lilla priset iallafall

Permalänk
Medlem

Måste bara kolla. Hur upplever du det där chassit? Känns det rejält och kvalitativt eller är det plåtigt och skrammligt? Jag funderar nämligen också på att skaffa ett sånt chassi men hittar inga vettiga recensioner