sitter fast i bioshock

Permalänk
Medlem

sitter fast i bioshock

Tjena, som ovan. är ganska långt in i spelet jag ska hitta någon papparziz(Osäker på stavningen ) Dagbok som jag får en kod till en dörr. har hittat hans lik och tagit hans kamera men ingen kod?.
har sprungit runt i i 1-2 timmar och letat efter den men kan inte hitta den någon stans.
Jag är i ett ställe som heter "Mercury suits" som patroleras av en "big Daddy" och en massa Splicers. så om ni vet heltenkelt vad koden är eller vet hur jag ska göra för att få den.

Permalänk
Medlem

Koden är **SPOILER NEDAN***

: 5744

Permalänk
Medlem

[spoiler] använd

spolertaggen [/spoiler ]

Dold text
Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Du måste lyssna på hans ljuddagbok...

Permalänk
Medlem

pr:)ec:)is:), :)de:)t :)nä:)mn:)s :)nä:)r :)ma:)n :)ly:)ss:)na:)r :)på:) d:)ag:)bo:)ke:)n

Dold text
Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jättecoolt spel Bioshock! Älskar det verkligen, miljöerna och allting. Han säger den koden i dagboken japp. Jag vet inte om det var default men jag satte på att det är text till tal, blir lättare att se koder och liknande då.

Permalänk

Instämmer Bioshock är grymt bra. Har dock inte spelat igenom det ännu men snart så. Det är viktigt att lyssna igenom "dagböckerna". Finns koder där som man behöver i spelet.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

bioshock är riktigt bra men de har inte speciellt imponerande grafik (i dx9) eller fysik... vad har vi då? jo ett spel som är som alla andra.... suck vill kunna skjuta sönder saker (allt) och sånna grejjer haha detta kanske inte hör hit men endå

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem

jag kontrar med att spelet är trist - och extremt linjärt...

men det är snyggt...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Lånar den här tråden för att ställa en fråga. Är det möjligt att klara av bioshock utan att avfyra ett enda skott?

Jag har prövat lite lätt men Big Daddys är ju i stort sett omöjliga med enbart plasmids och wrench.

Permalänk
Avstängd

Nästan, jag kör nästan enabrt med wrench och plasmids nu, skippa dom första big daddys tills du får xbow så du kan sätta ut traps.
Wrench jokey och allt som ökar wrench dmg, sen funkar det oftast bättre än vapen med lite taktik, och en hel massa hackades av security bots.

Permalänk
Avstängd

bioshock är väääldigt roligt/bra/coolt spel.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
bioshock är riktigt bra men de har inte speciellt imponerande grafik (i dx9) eller fysik... vad har vi då? jo ett spel som är som alla andra.... suck vill kunna skjuta sönder saker (allt) och sånna grejjer haha detta kanske inte hör hit men endå

Spel behöver inte vara bra bara för att det är "grym" grafik. Tycker att det är ett bra genomtänkt spel med spelglädje. Jag fastnade i alla fall i detta lir. Och spela spelet genom att inte avfyra en enda kula tror ja inte på tyvärr.

Håller med "piddeman"

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Spel behöver inte vara bra bara för att det är "grym" grafik. Tycker att det är ett bra genomtänkt spel med spelglädje. Jag fastnade i alla fall i detta lir. Och spela spelet genom att inte avfyra en enda kula tror ja inte på tyvärr.

Håller med "piddeman"

Har läst att en del har klarat av spelet utan att avfyra ett enda skott faktiskt. Vet inte riktigt hur dom gjorde på big daddys dock, det skulle vara om det finns en grenade turret i närheten eller liknande.

Själv klarar jag allt med plasmids och wrench förutom just big daddys. Fast jag har inte kommit så långt ännu ^_^ vi får se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tombee
Har läst att en del har klarat av spelet utan att avfyra ett enda skott faktiskt. Vet inte riktigt hur dom gjorde på big daddys dock, det skulle vara om det finns en grenade turret i närheten eller liknande.

Själv klarar jag allt med plasmids och wrench förutom just big daddys. Fast jag har inte kommit så långt ännu ^_^ vi får se

Med tanke på att det inte finns någon bestraffning för att dö förutom att man får gå en liten bit så skulle det väl inte vara omöjligt att göra wrench självmordsattacker tills en big daddy dog. Men det skulle vara sjukt tråkigt.

Permalänk
Medlem

ELLER så kan man andvända telekenis och ta dom med securitybotsen...
förstår dock inte hysterin om att det är så bra gafik i det.. ser ut som doom3 typ

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Inaktiv

jag trodde att bioshock inte skulle vara linjärt/att man är bunden till en ends rutt genom spelet, vilket har sagts i alla hype-videor. men så blev det inte och jag blev således besviken. grafiken är grym, förtsåt inte hur man kan jämföra detta med doom3, möjligtvis att man kör på lägsta inställningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av had0c
ELLER så kan man andvända telekenis och ta dom med securitybotsen...
förstår dock inte hysterin om att det är så bra gafik i det.. ser ut som doom3 typ

Du vet inställningen där grafiken står på "Lowest bloody graphics you could possibly get"?
Ändra den till "Second lowest bloody graphics you could ever get" så är grafiken mycket bättre än någonting Doom3 någonsin kan prestera.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk

vad kör ni spelet i för upplösning, grafikinställningar osv...

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tombee
Har läst att en del har klarat av spelet utan att avfyra ett enda skott faktiskt. Vet inte riktigt hur dom gjorde på big daddys dock, det skulle vara om det finns en grenade turret i närheten eller liknande.

Själv klarar jag allt med plasmids och wrench förutom just big daddys. Fast jag har inte kommit så långt ännu ^_^ vi får se

Ok, även någon har spelat genom spelet utan att avfyra ett skott. Är inte det lite trist? Är kanske en utmaning men ändå. Tycker det är kul att röja runt i Bioshock med diverse vapen Gillar framförallt armborstet...den rockar, hehe.

Vad har ni för favo vapen?

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Avstängd

om man nu ska köra med vapen, pistolen, yumm yumm med upgraderingar,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
om man nu ska köra med vapen, pistolen, yumm yumm med upgraderingar,

Ja, pistolen är också grym,

En fundering bara, om man kör på "harvest" istället för det andra alternativet när det gäller "little sisters". Vad händer då? Finns det två vägar man kan gå eller?

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Avstängd

SPOILER ALERT!!! SPOILER ALERT!!! SPOILER ALERT!!! SPOILER ALERT!!!

Jag har räddat dom, vilket resulterar i att man bland annat blir räddad av tennenbaum eller vad hon heter, och kommer till little sisters nursery, för att sedan klä ut sig till en big daddy och få MÄNGDER med adam har ej kört igenom med harvest än, tänkte göra det i dagarna antar att hon INTE hjälper en om man harvester

Dold text
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
SPOILER ALERT!!! SPOILER ALERT!!! SPOILER ALERT!!! SPOILER ALERT!!!

Jag har räddat dom, vilket resulterar i att man bland annat blir räddad av tennenbaum eller vad hon heter, och kommer till little sisters nursery, för att sedan klä ut sig till en big daddy och få MÄNGDER med adam har ej kört igenom med harvest än, tänkte göra det i dagarna antar att hon INTE hjälper en om man harvester

Dold text

Det enda som är skillnad ifall du kör harvest är slutfilmen och några av kommentarerna man får i little sisters nursery. Känns inte lika logiskt i handlingen att dom hjälper dig tycker jag om man kör harvest så hela grejen med 2 olika slut faller lite på det.

Dold text
Permalänk

Ops, känsligt ämne tydligen. Vadå "spoiler alert"...spelet är ju ute på marknaden. Får man inte diskutera spelets gång? Var ligger gränsen?

Bara undrar.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Ops, känsligt ämne tydligen. Vadå "spoiler alert"...spelet är ju ute på marknaden. Får man inte diskutera spelets gång? Var ligger gränsen?

Bara undrar.

många har inte klarat av spelet inklusive jag. Jag vill inte att folk berättar för mig hur spelet slutar. Tänk dig att du ska gå och se en film på bio som du inte sett innan, mitt i filmen så är det någon i biografen som skriker rakt ut och berättar slutet av filmen. Hur kul är det?

Permalänk

Ja, men kliv inte in på tråden och läs då. Då slipper du "spoilers", eller? Det är ju frivilligt att läsa och skriva så länge man håller sig innom reglerna. Eller ska vi göra denna tråd bara för de som klarat spelet...typ lägga en varning som "topic"....men då blir det väl diskriminering istället, hehe.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Ja, men kliv inte in på tråden och läs då. Då slipper du "spoilers", eller? Det är ju frivilligt att läsa och skriva så länge man håller sig innom reglerna. Eller ska vi göra denna tråd bara för de som klarat spelet...typ lägga en varning som "topic"....men då blir det väl diskriminering istället, hehe.

Men sluta nu. Jag har inget emot att du ställer en fråga om något i spelet men har svaret något med storyn att göra så är det trevligt om man använder sig av spoiler-systemet. Du måste förstå själv att allt som skrivs i trådarna är inte spoilers utan diskusioner om bästa vapen osv. Så för alla som vill vara med i dessa diskusioner och slippa få reda på något viktigt ur storyn så är spoiler-systemet ett bra system.