AMD RV670 XTX-grafikkort fångat på bild

Permalänk
Medlem

De flesta andra siter har rapporterat detta kort som ett 2950 Pro dvs. ersättaren till X1950 Pro. Jag tycker det låter mkt vettigare än att detta kort skulle få "XTX" stämpeln.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

ser klent ut , gillar rejäla grejor

Visa signatur

=)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Jävlar vilket stort grafik kort.

För stort!

Det är för långt...

Stort? vad har du för grafikkort? 6200LE?

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Avstängd

Undrar hur det står sig mot nvidia som använder 320-bit(?).

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Inaktiv

hmmm kan nog vara rejält strömsnålt och extremt prispressat tack vare 65 nm!! vill se high end versionen också, kan nog bli riktigt bra det här.

Permalänk
Medlem

är det 65 eller 55nm?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

rv670 (2950 pro) = det vi ser
rv670+ (2950 XT) = det vi kommer få se
r680 (2950 xtx?) = dubbla rv670

Sunemannen: nej, december/januari

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Det kan nog bli någonting tror jag. Jag som har ett 1950 Pro-kort ser verkligen att de ser väldigt likadan ut. Bara att mitt kort har lite mer plast...

Permalänk

en tyst kylare på det sitter det nog som en smäck i HTPC'n

Permalänk
Avstängd

Ser trevligt ut, även om 256mb RAM är lite väl lite på ett kort av denna kaliber

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Precis...

Håller med föregående talare, att detta skulle vara ett värstingkort kommer inte på tal med ynkliga 256 i minne.

Det borde ha 1 gig i så fall för att ligga ett snäpp bättre 8800 serien

/ Angel

Visa signatur

Equi_RB6

Permalänk

Jag måste bara fråga hur man ska veta hur ati/amd namnger sina kort. Vad är bäst och vad är sämst. De har ju både bokstäver före och efter och siffror i mitten. nVidias rangordning fattar man ju, men ati?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Gah, jag tar tillbaka det jag skrev.

Kortet kan dra mer än 100w:
http://aycu04.webshots.com/image/27203/2000824680299658281_rs...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Jag måste bara fråga hur man ska veta hur ati/amd namnger sina kort. Vad är bäst och vad är sämst. De har ju både bokstäver före och efter och siffror i mitten. nVidias rangordning fattar man ju, men ati?

En bra tumregel är att ju fler X det är, Destå bättre är det

generellt så är det nummret som anger om det är midrange, highend eller budget. Sen bokstäverna efter skvallrar om vilken modell. XTX är det värsta och sen XT. Sedan brukar det vara PRO och sedan brukar det vara GTO eller GT.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Gah, jag tar tillbaka det jag skrev.

Kortet kan dra mer än 100w:
http://aycu04.webshots.com/image/27203/2000824680299658281_rs...

Det skulle förvåna mej om det drar så mycket, med tanke på att beteckningen RV indikerar ett mainstream kort och att det är 55nm.

De här läckta specsen indikerar varianter om 60, 67 och 85 w, vilket jag tycker verkar rimligt:

http://www.chiphell.com/viewthread.php?tid=9799&extra=page%3D...

B3D har trådar med de senaste ryktena från båda tillverkare:

RV670:

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=42711

G92:

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=43412

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ser trevligt ut, även om 256mb RAM är lite väl lite på ett kort av denna kaliber

256 meg ram på grafikkort idag är i princip standard, sen så förstår jag inte varför du skriver "av denna kaliber", Vet du hur kortet presterar?

Permalänk

Varför i hela friden har dem ändrat hela namn systemet helt plötsligt?
Dem har alltid förut namngett sina kort så att kort med högre nummer är bättre.
Varför har dem inte namngett detta kort som HD 2800 t.ex.?

Det är nåt som inte stämmer..
(Sämre) HD 2400> HD 2600> HD 2900 (Bättre)
Om kortet ska heta HD 2950 så MÅSTE det vara BÄTTRE än 2900!

Permalänk
Medlem

kul med dessa spekulations trådar där många tar siffror direkt ur luften eller bara förlitar sig på rykten.
sen så bråkar man för att olika rykten inte stämmer.

den som lever får veta, jag hoppas bara att korten blir bra, då jag tycker att HD2900xt är ett fiasko eftersom det presterar sämre än 8800gtx men genererar mer värme och drar mer ström.
ungefär som att köpa en bil som går sämre än konkurentens men drar mer bensin.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Bara för att den är singelslot kyld så betyder det inte att den är sval eller tyst. Bara så ni vet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Hur tror ni det hade varit om ATi inte köpts upp av AMD?
Hade denna funnits ute redan eller hade dom stått vi ruinens brant?

För eller senare skulle ATI bli uppköpt av någon tror jag.
Att de har blivit uppköpta av AMD har jag inte sett något positivt av, än. Jag hoppas att AMD får in vettigt folk i ATI som gör ATI till en konkurans kraftig aktör på GPU marknaden inom top/mainstream/medel -segment delar. För jag tycker att ATI har haltat efter och gjort allt för många misstag som nVidia har gynnats mycket av som i form av stora kvartal vinster och större marknadsandelar.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Intel + nVidia <3
AMD + ATi =/

Upp till bevis för AMD och ATi, de har halkat efter en del. Ska bli mycket intressant att följa utvecklingen av de nya CPU+GPU:erna som står runt hörnet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Intel + nVidia <3
AMD + ATi =/

Upp till bevis för AMD och ATi, de har halkat efter en del. Ska bli mycket intressant att följa utvecklingen av de nya CPU+GPU:erna som står runt hörnet.

intel och nvidia är inte direkt vänner senaste så vägrade väl nvida ge specen för
sli då intel konkurerar med nvidas chipset tilverkning för intel moderkort

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Kag bara inte tro att det här är ett XTX exemplar... även om det är det så kan jag inte tro att det är mer än en "halv" testversion.

Observera att "kan" = "vill inte"

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jasgripen
Det skulle förvåna mej om det drar så mycket, med tanke på att beteckningen RV indikerar ett mainstream kort och att det är 55nm.

De här läckta specsen indikerar varianter om 60, 67 och 85 w, vilket jag tycker verkar rimligt:

http://www.chiphell.com/viewthread.php?tid=9799&extra=page%3D...

B3D har trådar med de senaste ryktena från båda tillverkare:

RV670:

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=42711

G92:

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=43412

Fast och andra sidan så levererar PCI ex bussen upp till 75watt. Om kortet inte drar mer så behöver den ingen strömkontakt då pci bussen leverar all ström som kortet behöver. Däremot om man ska klocka så behöver man en strömkontakt och det är möjligt ATi har tänkt på det.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Intel + nVidia <3
AMD + ATi =/

Upp till bevis för AMD och ATi, de har halkat efter en del. Ska bli mycket intressant att följa utvecklingen av de nya CPU+GPU:erna som står runt hörnet.

Sant, så sant.

Förresten, ser att du har en gemensam bekant som avatar; Ryuk

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twallsten
en tyst kylare på det sitter det nog som en smäck i HTPC'n

Får man fråga vad du ska med ett sånt här kort i en HTPC till?

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epple
Får man fråga vad du ska med ett sånt här kort i en HTPC till?

undrar jag också... inte en chans att man pressar in ett spelkort i en htpc.

Permalänk
Medlem

Stod det inte 2600XTX på kortet? I sånna fall är det väl värsting-kortet i mellansegmentet och inte 2950PRO vi tittar på som någon sa?
Tvivlar på att 2900PRO som är en bantad version av 2900XT ska vara bättre än 2950PRO. 256-bitar och 256mb lär inte hända på 2950PRO-modellen, speciellt inte med tanke på den låga minnesklocken.

Känns nästan som någon fått specsen på kortet om bakfoten. Vilket lågklockat midrange-kort på 55nm kräver extra strömförsörjning?

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem

Är inte dom nya korten PCIe 2.0?
Isåfall klarar ju bussen att leverera 150watt

Källa:
http://www.pcisig.com/news_room/faqs/pcie2.0_faq/

Permalänk
Medlem

Specen är väl inte fel... kortet specen gäller för, där ställer jag mig frågande.
Kylaren är så oerhört lik 2600xt också, hypotetiskt så ser kylaren ut som en XTX evolution (av just 2600xt alltså).

Time will tell... men måste jag slå vad om en tusing så lägger jag det på att bilden visar en 2600

EDIT - Haha, slog någon emot? Anyone?

>_>

<_<

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk