Sci-fi / Rymdspel etc.. Rekommendationer?

Permalänk
Medlem

Sci-fi / Rymdspel etc.. Rekommendationer?

Köpte nyligen en ny dator för att kunna spela utan att det "laggar" när man vill njuta av all godis dagens spel har att erbjuda. Gick bra en vecka medan man testade / spelade de gamla spelen men nu sitter man och inte har nått att spela.

Som sagt tycker väldigt mycket om sci-fi / rymdspel som och främst strategier som utspelar sig i en futuristisk miljö.

Någon som kan rekommendera en icke så gammal spel (2år) men ändå som "passar" i den timeframe som jag nämnde ovan.(OBS singleplayer spel)

Här är en lista över de spel jag tycker passar bra i beskrivningen och som man har spelar flera gånger om.

Dawn of war (med alla expansions)
Supreme commander
Alla Commander & conquer spel
Starcraft..
O.R.B (Off-World Resource Base)
Homeworld I & II
Kotor I & II
Haegemonia I & II
Star Wars Empire At War
Freelancer
X2 & X3
Darkstar one
Freespace 2
Space rangers 2
Nexus the jupiter incident

Ja.. jag tror ni fattar

Tycker att FPS är tråkiga och de behöver inte nämnas.

Tackar !

Permalänk
Inaktiv

Kotor 1 och 2, underbara spel <3

Permalänk
Medlem

Homeworld 2

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

www.eve-online.com

MMORPG

Fast riktigt kul o bra!

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Spelade kotor 1 och 2 redan. Samma sak för homeworld.

Eve-online känns rätt men vill inte börja med multiplayer då jag endast har några timmar per vecka för att spela och multiplayer är väldigt beroendeframkallande

Permalänk
Medlem

Space Force 2 borde vara givet om du gillade X2/X3 och Freelancer.

http://www.spaceforce2.com/news2.aspx

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Visst, Freespace 2 har några år på nacken (1999), men härligt & bra.

Här finns en förbättrad version (grafik, buggar) att ladda ner:

http://www.hard-light.net/forums/index.php/topic,42854.0.html

De släppte lös källkoden för spelet så folk har moddat det.

Give it a shot!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Space Force 2 borde vara givet om du gillade X2/X3 och Freelancer.

http://www.spaceforce2.com/news2.aspx

Verkar ju riktigt bra. liknande Freelnacer. Detta ska provas!

eller kanske inte. verkade inte som om att det hade fått speciellt bra kritik. Någon som spelat det? Ska prova X3 istället:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Space Rangers spelen är kalasbra, strategi med en touch av RPG.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Darkstar One?

Liknar Freelancer.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=57937

Tänkte precis också tipsa om Darkstar One. Man kan bara ha ett skepp men det går att utveckla i olika steg (frakt/attack/rörlighet...) så du kan anpassa skeppet efter din spelstil.

Ganska bra story, schysst grafik, inte alltför tunga systemkrav (har jag för mig).

Permalänk
Medlem

Yepp spelade klart darkstar one precis när jag fick datorn. Med min gamla laggade det hur mycket som helst men med det nya så flöt allt perfekt

Freespace 2 har man självklart spelat. Dock måste jag tanka ner om det finns en förbättrat version

Space Force 2 provade jag endast hos en kompis då jag inte har spelet. Tyckte inte det om den.. vet inte varför.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Space Rangers spelen är kalasbra, strategi med en touch av RPG.

Ohhh.. Fick det spelet av en kompis som inte tyckte om sådana spel men hade köpt den endå. Efter att ha sett lite screenshots på nätet trodde inte jag att jag skulle spela det. Installerade bara för att prova och då insåg man hur bra den var. Spelade tills jag hade de bästa skepp och vapen. Tyckte verkligen om den

Permalänk
Medlem

Förvisso inget PC spel men rekomdenderar Xenogears samt Xenosaga ep 1-3 grymt mycket när det gäller Scifi, en av de liren med absolut bäst story.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

X3 verkade inget vidare. Startade spelet. Men t´det tilltalade mig inte alls. mycket sämre än freelancer. sättet du styr skeppet på är sämre också:/

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

tycker X3 var skitkul. tog ett tag att lära sig liret, men efter ett par timmars kämpande så var man igång, älskade det

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Ground Control 1 & 2 samt expansionen Dark Conspiracy till ettan.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?