Clive Barker's Jericho

Permalänk

Lirade igenom demot igår, men herregud, röstskådespeleriet förstör ju hela stämningen. "You just got your ass handled by a girl!" osv. Jag menar... Om man nu skulle vara instängd under jorden någonstans mitt ute i öknen och försöka stoppa världens undergång - hade man verkligen haft tid att skämta? Jag kanske låter lite bitter, men ändå. Får lite duke-nukem-vibbar faktiskt

Annars verkar ju spelet vara helt OK. Diggade cutscenen när man skulle ner igenom det där hålet väldigt mycket, och grafiken, samt animationerna är det ju inget fel på. Kanske blir ett köp ändå - om man nu inte är pank när spelet släpps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Nej det är inte samma klass om Undying. Du stängde inte av efter några min då. Isf pröva lite till. Det som "gick fel" är att dom ville ha en större grupp att sälja spelet till. Det är dock inte dåligt för var det är. Se det lite som ett bättre Doom 3 eller något i den stilen
Sedan är det ju som sagt ett demo. Tvivlar på att vi får se de mest läskiga och stämningsfulla delarna av spelet.

Jag lirade igenom ett högst opersonligt och trist demo helt enkelt (två gånger even för att se om jag missat det roliga). Och det är knappast något som kommer att vara begränsat till demot då spelet släpps om någon månad.
Kass story (och innan nån börjar gnälla om att man inte får veta hela storyn i demot så får man ju iaf en tillräckligt bra portion av den i introduktionen), grötig grafik, tråkigt fantasilös spelmekanik och inte ens en gnutta nyskapande.
Folk får gärna försvara spelet men kom åtminstonde med andra argument än att det bara är demot, att det inte ska jämföras med Undying eller att det skulle vara i närheten av bättre än Doom 3 (som är rätt medelmåttligt).

Permalänk
Medlem

Lite märkliga kontroller men grymt snyggt är mina första intryck. Inte heller särskilt läskigt, i alla fall inte i demot.

Permalänk
Medlem

Demot var en besvikelse enligt mig, 1Gb stort och klart på 5 min :(, Ljuden var buggit och hackade samt laggade efter ibland, kontrollerna va lite konstiga(konsollanpassat). Det krävde ju jättemycket, körde på 1280x720 med allt på high och det laggade!, lagom roligt....

Dock vare nice med alla knappcombos man skulle göra för att överleva

danneee--> Verkar som du kommer ha rätt, tyvärr

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk

gillade det inte alls.
alldeles för grötigt och monstren som man tror ska få se mycket utav,ser man nästan inte ett skit utav pga att dom rör sej så fort(enda chansen man får är om man snipar dom på långt avstånd).
stor besvikelse tycker jag med tanke på att trailers och bilder sett så bra ut.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

tycker oxo det kändes menlöst...saknade helt anda. Klarade inte ens demot innan det radrades från datorn. Synd, för som många här diggade jag undying hårt och såg fram emot clives nästa inblandning. Men vem vet kanske retail versionen överraskar, även om jag har svårt och tro det dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]
Värt att tillägga är också att spelet kommer ha lite mer eller mindre unika inslag av närgågna monster. Något i form av det som händer i Dead Rising när man kommer för nära zombies. Dom kan alltså klänga fast i dig, och du måste göra nått för att komma loss. [/B]

Sånt är ju bara föör klaustrofobiskt å läbbigt!

Spelet verkar vara helt ok. Gillar starkt de olika karaktärernas specialkrafter. Hoppas på en rejäl tillsnyggning i grafiken också. Såg inte jättefläskigt ut precis.

Edit: Visste inte att Justin Timberlake gett sig in i tv-spelsbranchen

Visa signatur

ASUS P5B | Hiper Type-R 530W | Intel Core 2 Duo E6300 @ lite klock | 3GB - 667MHZ | XFX 8800GTS | 500GB Seagate | AGM A-19" & Samsung Q96, 42" | - Pro.2 PH-U585 | MX300 @ Func sUrface 1030 och allt hackar och krånglar på ett Windows Vista Ultimate -os

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är underbart att man utvecklat inlevelsen i spelet, nu kan man se händer och ben och kropp interagera med miljön betydligt bättre. underbara animationer och det kändes att man var där. det gjorde i sin tur att spelet fick en mycket bra spelkänsla. Jag blev positivt överraskad.

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redmac
Bara jag som tycker det är underbart att man utvecklat inlevelsen i spelet, nu kan man se händer och ben och kropp interagera med miljön betydligt bättre. underbara animationer och det kändes att man var där. det gjorde i sin tur att spelet fick en mycket bra spelkänsla. Jag blev positivt överraskad.

Jag håller med.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redmac
Bara jag som tycker det är underbart att man utvecklat inlevelsen i spelet, nu kan man se händer och ben och kropp interagera med miljön betydligt bättre. underbara animationer och det kändes att man var där. det gjorde i sin tur att spelet fick en mycket bra spelkänsla. Jag blev positivt överraskad.

det känns väl inte speciellt nytt ändå?!

Visa signatur

ASUS P5B | Hiper Type-R 530W | Intel Core 2 Duo E6300 @ lite klock | 3GB - 667MHZ | XFX 8800GTS | 500GB Seagate | AGM A-19" & Samsung Q96, 42" | - Pro.2 PH-U585 | MX300 @ Func sUrface 1030 och allt hackar och krånglar på ett Windows Vista Ultimate -os

Permalänk
Medlem

Snyggt så in i vassen, och faktiskt inte så krävande - flöt på utan problem på min burk med allt maxat (dock 2x AA).
Grymt! Detta blir det köp av senare, bara för att stödja Clive Barker, vill gärna se hans nästa kreation.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Snyggt så in i vassen, och faktiskt inte så krävande - flöt på utan problem på min burk med allt maxat (dock 2x AA).
Grymt! Detta blir det köp av senare, bara för att stödja Clive Barker, vill gärna se hans nästa kreation.

spelat demo? url?!?

Visa signatur

ASUS P5B | Hiper Type-R 530W | Intel Core 2 Duo E6300 @ lite klock | 3GB - 667MHZ | XFX 8800GTS | 500GB Seagate | AGM A-19" & Samsung Q96, 42" | - Pro.2 PH-U585 | MX300 @ Func sUrface 1030 och allt hackar och krånglar på ett Windows Vista Ultimate -os

Permalänk
Medlem

Finns väl överallt, testa fz.se tex.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av depplis
spelat demo? url?!?

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=21792

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=21792

tackar!

har det installerat och spelar just nu. faktiskt mycket snyggare än jag trodde. har suttit fast på den där väggen nu med den skadade temm8en nu hur länge som helst. hittar fan inte var man ska klättra

börjar faktiskt bli avinstalleringssless på skiten,

vad ska man göra?

edit: har spelat om och jag verkar helt enkelt ha problem med att juusa karaktärernas krafter. står vid en port som någon helt tiden wajnar om "you van do it" och jag försöker med min psy-kraft men ikke så går det.

vad ska man göra med skiten. aldrig varit med om maken till dryg demo.

Visa signatur

ASUS P5B | Hiper Type-R 530W | Intel Core 2 Duo E6300 @ lite klock | 3GB - 667MHZ | XFX 8800GTS | 500GB Seagate | AGM A-19" & Samsung Q96, 42" | - Pro.2 PH-U585 | MX300 @ Func sUrface 1030 och allt hackar och krånglar på ett Windows Vista Ultimate -os

Permalänk
Medlem

Spoiler...

Hade också lite problem med detta men grejen är att hålet ligger väldigt nära dörren (som man inte kan komma in i), det händer lätt att man försöker leta i och efter tunneln men hålet är nästan precis bredvid dörren (högt upp i väggen då) så leta lite mer i närheten av dörren samtidigt som du tittar upp där väggen når taket.

Dold text
Permalänk
Medlem

Du måste byta karaktär till bruden och klättra upp på vänster sida av dörren

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Sötast

Hmm, såg flera trailers och sedan såg jag det på PSN.
Tankar och har stora förväntningar....

Startar introduktionen, stänger av den efter vad som känns en halvtimme, ja det var ju intressant.... not

In i spelet. Vackert som fasen var det, ja det var väl allt. Klarade inte ens det.
Jag avslutade med att skjuta c:a 600 machinegunrounds i ryggen på en teammate sedan quit/remove

Permalänk

Testade också med PS3. Kul spel i en timma kanske Fin grafik men ja, känns ju som Doom 3 ungefär.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Inaktiv

tycker det verkar grymt och om det e som doom så blir det nog fint ladde demo nu

Permalänk
Medlem

faaaaaaaan vilken liten demo efter man öppnar porten åt sina vänner då äre slut :S, men spelet var ju ganska kul dock inte sensen :S

Permalänk
Medlem

Testade demot igår och måste säg vilket skitspel alltså. :/ Vapnen lät som ärtbössor också gillade jag inte karaktärerna för fem öre och inte heller inslaget av super krafter.

Blir tyvär inget köp för min del.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Tja allihopa, detta e mitt första inlägg på Sweclockers

Jag håller på att ladda ner Jericho nu, Demot Och jag hoppas att de blir bra. Tack för linken

-;)Malgor;)

Visa signatur

-What's the meaning of the thing so called "Life" ?.

1994-12-14.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Testade demot igår och måste säg vilket skitspel alltså. :/ Vapnen lät som ärtbössor också gillade jag inte karaktärerna för fem öre och inte heller inslaget av super krafter.

Blir tyvär inget köp för min del.

Då kan du inte alls vetat vad det var för spel innan då eller vem som står bakom det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

ok, tackar.

hittade det till slut på egen hand efter en natts sömn :D. lite drygt att man använder spacetangenten som "use"-knapp.

alles för kort var demot, var ju slut efter man klättrat upp där hade gärna mött fler sorters monster också. var väl bara en sort och spelet skulle tydligen vara packat med monster.

Visa signatur

ASUS P5B | Hiper Type-R 530W | Intel Core 2 Duo E6300 @ lite klock | 3GB - 667MHZ | XFX 8800GTS | 500GB Seagate | AGM A-19" & Samsung Q96, 42" | - Pro.2 PH-U585 | MX300 @ Func sUrface 1030 och allt hackar och krånglar på ett Windows Vista Ultimate -os

Permalänk
Medlem

Ja, här är man igen efter 1-3 timmar efter förra reply:en på denna tråd.
Spelet va inte alls som jag och min brorsa trodde. Vapnen lät som "ärtbössor", som Kr0owe sa. Det dära "Upp, ner, vänster och höger" saken va fruktansvärt dålig. Tog mig typ 10-15minuter för att klara de.

Men iaf så kommer jag nog inte köpa detta spel. Ska kanske sattsa med Assassin's Creed istället (eller hur de nu stavas:))

-;)Malgor;)

Visa signatur

-What's the meaning of the thing so called "Life" ?.

1994-12-14.

Permalänk
Medlem

haha 15min när äcklet kom ? dog på första försöket då jag blev lite överraskad att dom la in nåt så dumt och idiotiskt, sen på andra försöket var det ju bara å trycka och sen när sekvensen var klar så fick man inte möte fanskapet heller och döda han.. blä

Permalänk
Inaktiv

fan det blir ett köp när det kommer ruggit bra story och orginel en en gång nåt bra från skräck mästaren Clive Barker blir nog att uppdatera grafikkortet så det flyter lite bättre. men en bra idee för spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malgor
Det dära "Upp, ner, vänster och höger" saken va fruktansvärt dålig. Tog mig typ 10-15minuter för att klara de.

Vadå, var det dåligt för att det tog 10-15 för dig att klara det ^^?

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaTiNo
faaaaaaaan vilken liten demo efter man öppnar porten åt sina vänner då äre slut :S, men spelet var ju ganska kul dock inte sensen :S

Exakt, sensen luktar konsollportning fast det blir ett köp endå, och sekvensen med pilarna är riktigt fint, gillar det.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650