FEAR - Project Origin

Permalänk
Medlem

FEAR - Project Origin

Är som sagt en uppföljare på G och nu har den första trailern dykt upp som en world exclusiv hos Gametrailers.

http://www.gametrailers.com/player/25251.html

Varelsen som springer mot en i slutet av trailern fick mig att rysa till lite grann.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag gillade 1:an skarpt 2:an va sådär, men jag kan inte låta bli att längta efter detta

Permalänk
Medlem

Detta är uppföljaren och inte expansionen som skulle komma right?
För den intresserar mig inte ett dugg

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Detta är uppföljaren och inte expansionen som skulle komma right?

En expansion finns redan, även om den inte är så himla bra...

Permalänk
Medlem

Jo det vet jag väl Men det skulle ju komma ännu en expansion som jag antar inte utvecklas av samma team som gör orginalet.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Hmm, det spelet ser ju nästan identiskt ut med "ettan".
Samma sorts korridorer med i princip samma sort soldater och fiender ?

Ok, Fear var ju bra och kul, men hade väntat mig något mer av uppföljaren.
Fast det kommer kanske fler videos med mer nyskapande miljöer senare.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

såg som sagt ut som ettan men ändå bra

Permalänk

Re: FEAR - Project Origin

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Är som sagt en uppföljare på G och nu har den första trailern dykt upp som en world exclusiv hos Gametrailers.

http://www.gametrailers.com/player/25251.html

Varelsen som springer mot en i slutet av trailern fick mig att rysa till lite grann.

Word på det sista, inget spel förutom FEAR har fått mig att vilja spela trots att jag blir livrädd. Den där känslan att man ryser längs hela ryggraden + adrenalinet är jävligt härlig på något sätt

Såg ut att vara en del nya vapen också vilket är kul, var bra vapen i första + expansionen tyckte jag.

Permalänk
Medlem

Det liknade ettan en hel del, ja, men om det är lika bra som ettan så spelar det ingen roll att det ser ungefär likadant ut. Undrar när PO kommer ut? Det såg ju ut att ha kommit hyffsat långt i utvecklingen...

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

jag älskade 1'an, härliga vapen (Spikpistole anyone ) och läskiga miljöer.
Som alla andra har sagt ser ju detta ut om 1'an rätt mycket, hoppas dom skapar lite mer tuffa vapen och miljöer..

Permalänk

Re: FEAR - Project Origin

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9

Varelsen som springer mot en i slutet av trailern fick mig att rysa till lite grann.

rös du när du såg på lord of the rings?för den där varelsen liknade verkligen golum eller vad han nu hette=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hmm, ser ju ut som ettan? Det är väl problemet när man gör ett så pass snyggt förstaspel.
Hoppas de satsar mer på skräckstämningen och mindre på fps:andet.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Den där slowmotiongrejen gör det hela lite tråkigt tyvärr. Hoppas att Spik(påle:rolleyes: )vapnet är kvar. Det var gött att nita fast några personer/monster i väggarna och se dem hänga där :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Den där slowmotiongrejen gör det hela lite tråkigt tyvärr.

Jag tycker detta är riktigt njut dock så blir det lite väl enkelt ibland, därav måste man nästan köra på svåraste för att det ska bli roligt...

Permalänk

Fear tyckte jag var stelt och kass FPS fysik (rörelsemomentet då man skjutar och siktar ) Dock jag får alltid rysningar då jag försöker gömma mig från den där roboten som kommer ner från hissen eller den som brakar genom väggarna. trorjag ska testa det igen, det var ett tag sedan jag körde det...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
rös du när du såg på lord of the rings?för den där varelsen liknade verkligen golum eller vad han nu hette=/

ja det liknar nog gollum.

kul att spelet har HDR nu, grafiken såg snyggare ut än fear nu.

Permalänk
Medlem

Tja, ni som säger att det är dålig grafik, trailern var ju av ganska hyfsad kvalité. Förmodligen ser det fulare ut på trailern än vad det är egentligen. Hoppas att det är en lite mer läskig story nu, mer skräck...

Permalänk

Att grafiken är ful är helt fel. Vissa saker är subjektiva och vissa saker inte. Att man kan säga att "jag tycker grafiken är ful" är okej. Men att säga att "Grafiken är ful" är helt fel, och grafiken är inte ful.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Fears grafikmotor rent teknist är mycket grym och avancerad med läckra effekter inget snack om saken, men jag tycker ändå att nivåerna såg mest ut som en upprepning av orginalet och det var väl där spelet fick mest kritik för.

Permalänk
Medlem

Jag säger såhär, grafiken är grym!
Tänk på doom, det var inte så längesen.
Har de uppdaterat motorn något, jag tycker det ser mer "krispigt" ut i trailern, fler polygoner på modellerna måntro?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Såg ganska bra ut men väldigt likt ettan, något jag anser vara ett dåligt omdöme med tanke på att det fanns stora brister. Rent tekniskt var ju fear riktigt bra... *SPOILER!*... den där blixtrande sfären och slutscenen när staden sprängs är dom bästa effekter jag sett i ett spel men bandesigen var extremt stel och repeditiv (är det ett ord?:)). Det enda som skiljde ett rum med en kontorsstol, skrivbord och en blomkruka från ett annat rum med en kontorsstol, skrivbord och en blomkruka var att det ena hade en pöl med blod i ena hörnet.

Nåja, förhoppningsvis har dom förbättrat den aspekten och släpper ett till riktigt kul spel.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Jag säger såhär, grafiken är grym!
Tänk på doom, det var inte så längesen.
Har de uppdaterat motorn något, jag tycker det ser mer "krispigt" ut i trailern, fler polygoner på modellerna måntro?

uppdateringar jag har kunnat urskilja: flerpost-processing FXs som motion blur, möjligtvis depth of field, möjligtvis soft particles, bloom och hdr. så grafiken är fortfarande bra. fear var ju det snyggaste spelet när det släpptes. partikelsystemen är rätt bra.
Men jag hoppas dom fått ordning på optimeringen i detta spel för en gångs skull så man slipper gå omkring i 15 fps @ low settings.

Permalänk
Testpilot

Funkar bra på min dator så jag förstår inte vad du snackar om med 15fps. Sen är AI:n i FEAR jäkligt avancerad och drar mycket processorkraft samt fysiken, det är inte bara det grafiska som är krävande.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

jag hatade den kassa preceptionen på vapen av som var automatvapen eftersom alla verkar vara inställt på burst.
Plus ljuden till alla vapen förutom shotgun var rugigt dåliga...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk

Oj oj oj! Ska bli skoj med detta spel, mörk källare + hörlurar = Trevliga speltimmar framför mig. Tycker även att det verkar vara en något finputsad grafik, lite bättre ljuseffekter och sånt. det verkar bli en höjdare!

Nästan att man måste spela igenom F.E.A.R. med exp igen för att göra minnet färskt. Vet att jag satt med ett leende på läpparna och tvingade en polare spela igenom demot till 1:an och han var inte glad på mig sen. (Trots det köpte han senare spelet.)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Funkar bra på min dator så jag förstår inte vad du snackar om med 15fps. Sen är AI:n i FEAR jäkligt avancerad och drar mycket processorkraft samt fysiken, det är inte bara det grafiska som är krävande.

Det är jag fullt medveten om. AI kan dra mycket processorkraft. fysiken är dock inteå bra trots att havok 3 finns i lithtech jupiter(?)-motorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Jo det vet jag väl Men det skulle ju komma ännu en expansion som jag antar inte utvecklas av samma team som gör orginalet.

Det är väl den nuvarande expansionen som inte var skapad av samma snubbar (Monolith).

För övrigt verkar dom ha jobbat mer på att få objekten att bli mer realistiska. Grafiken är helt klart bättre än första spelet, även om det kanske inte syns så jättemycket.

Hoppas vi får se mer olika miljöer, man blev lite less på kontorsmiljöerna i första spelet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

FEAR = Monolith
FEAR: EP = TimeGate
FEAR: Persues Mandate = TimeGate
Project Origin = Monolith

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk

har inte alls kollat upp tidigare floks..men exp Extraction Points e bättre än FEAR....lite probs på vägen(EXPERT TIPS!!!!)...men..nä..fear lockar inte ett myggskit...köpte exp för en fri vecka

ok, kan väl redan nu tipsa om fel (FEAR XP) som kan hända?? vad vet jag, har ju allt i huvet nu

fps droppar till "bajs"...efter 200 fps innan: avaktivera HID kompatiba enheter i Windows

thats it

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210