Dell lanserar bärbar dator med Physx-kort

Permalänk
Melding Plague

Dell lanserar bärbar dator med Physx-kort

XPS M1730 är namnet på en ny bärbar dator från Dell som är tänkt som en mobil spelmaskin. Förutom Ageias fysikkort Physx 100M hittar vi även dubbla Geforce M 8700GS i sli-läge och en Core 2 Extreme-processor.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur varmt detta monster är egentligen.

Permalänk

OMFG in Hell

Permalänk
Medlem

En riktig Dell from Hell :D. Ja batteriet lär inte räcka länge och vikten gör denna dator till släppbar och inte bärbar direkt. Förstår inte riktigt poängen med sån burk då den måste ju vara inkopplad till strömuttaget annars ingen ide att göra nåt med det speciellt spela. Nog är det stor bedrift för batterier som klarar att försörja såna här datorer med ström även under korta perioder då dessa burkar slukar ju enormt mycket! Vill man ha en speldator då sattsar man knappast på nåt sånt iaf och de som är ute efter en bärbar lär knappast vilja ha en speldator heller utan man vill ju ha bra batteritid mm istället för rå prestanda...

Permalänk

Its just a big shiny dick...

Permalänk
Hedersmedlem

Den här är ingen bärbar dator; det är en portabel stationär dator...

Permalänk

7000kr för en uppgradering från 2g till 4g. Tar man bort 2g så sparar man 6000 kr.

Om man väljer 4gb ram, 500gb hårddisk med mera, över 35000 kr för en mindre bra spelmaskin, usch.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller ser den där burken riktigt tjock ut?
Imponerande siffror dock, även om jag absolut inte tror att jag blir lika impad av batteritiden. Jag undrar hur länge det ska ta innan folk faktiskt börjar bygga ordentliga miniburkar för spel istället för vanliga bärbara, då bärbara faktiskt inte har förutsättningarna för det i grunden.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Helt sjuk släpbar dator... men vissa kommer säkert köpa sådant.

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk
Medlem

Hur ofta behöver du använda batteriet egentligen? På tåg, flygplatser, skolan, jobbet, hemma. I princip överallt har du ju eluttag så batteritiden är ju inte EGENTLIGEN något problem. Ofta man sitter och spelar på en äng Vill man vara värst så ska man väl få vara det. Nog för att jag aldrig skulle ta på monstret men det är väl bra att dom finns för dom som vill.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Dell comes Directly from Hell.

Ser ni hur Fet, Tjock den är? Ungefär två dvd-slim i full storlek plus 1.5 CM.

Permalänk
Medlem

Haha, kolla tjockleken på den? Jag hade aldrig velat ha en sån

Permalänk
Medlem

skulle hellre släpa med mig den där till ett lan än ett stationär dock. men nu lanar jag inte, så jag har ingen nytta av den.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Inaktiv

Släpbar? Kolla in M2010'an då. Eller kanska HP's 20-tummare.

Att alla gnäller om batteritiden tycker jag är obefogat. Ni får vad ni köper. Köp en mer slimmad icke-highend portabel dator då ifall ni söker lång batteridrift.

Denna dator ska prestera, inte ha lång batteritid. Finns inte best of both worlds än, tyvärr.

Batteri: 9-cell Lithium-ion 85 WHr.
AC: 230 watt.
Vikt: ~4.81 kg.
Mått: 406 mm x 302 mm.
Tjocklek: 50.8 mm.

Lite kuriosa:

PhysX:

Överklocka?

Permalänk
Medlem

Om jag hade det otroligt bra med pengar så skulle jag lätt köpt något liknande denna. Inte för att den är bärbar, utan för att det är enkelt att ta till kompisar etc. Den är nog inte tänkt för affärsmän som reser jurden runt, de har andra alternativ.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd

2,8 gigahert, 2x SLI, RAID, 4gb RAM, god damn, vilken laptop, lol.

Men vad tjock den är... tycker den är för tjock. Och batteritiden lär ju suga.

Jag ser hellre än strömsnål bärbar med SSD disk och LED skärm.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Man kan väl fixa lite så att när den går på batteri så avaktiveras ett grafikkort och det andra går på lågvarv (eller iaf båda på lågvarv), cpun nerklockad osv, så borde man kunna använda den lite utan strömuttag, som man vill ta med den nånstans. Fast då måste man såklart orka släpa med den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Jag ser hellre än strömsnål bärbar med SSD disk

En 2,5" disk drar runt 2w vid belastning. Det finns mycket mer i en dator att gnälla på, som drar mer än så.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Det är precis som Alienwares datorer.

Släpbar eller ej så lanar man ofta och har mycket pengar så är detta ett mycket bra allternativ. Denna är ju inte släpbar i jämförelse med en stationär dator. Eller släpar ni mjölkförpackningarna från kylen också?

Jag har slutat lana för jag orkar inte koppla ur och koppla in allting gång efter gång. Denna är ju bara att ta med till polaren i en väska och har dessutom riktigt bra prestanda.

+++++ för Sveriges rich kiddies

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag tackar inte nej!

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem

Släpbar.... knappast bärbar.

Permalänk
Medlem

äsch den är typ i samma tjocklek som min Inspiron 8200

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

En tunn stationär dator med inbyggd skärm och tangentbord.

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Inaktiv

Satans gnällande över släpbar-effekten. Gnäll mindre, kommentera datorer utav intresse istället.

Permalänk
Medlem

Är inte alla PC bärbara?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Jag ser hellre än strömsnål bärbar med SSD disk och LED skärm.

Jag kan ha fel nu, men skriver inte du sådär i varje tråd om en ny bärbar...?

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Har ni någon överhuvudtaget trott att dom tänkt på batteri tiden? Nej det vet dom allt om så det är väll inget att whina över. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
7000kr för en uppgradering från 2g till 4g. Tar man bort 2g så sparar man 6000 kr.

Om man väljer 4gb ram, 500gb hårddisk med mera, över 35000 kr för en mindre bra spelmaskin, usch.

Hear hear, jag fattar inte vem som köper datorer som dessa...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Är inte alla PC bärbara?

Min är på gränsen till icke-bärbar^^

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Intressant att de tar 6250 kr för att uppgradera till 4 gb. En 2 gb-sticka SO-DIMM kostar ju inte mer än strax över tusenlappen, så jag har lite svårt att förstå hur de kan ta så bra betalt för 4 gb.

Och för 25 000 kr får man ju både en hyffsad bärbar och en bra stationär spel-dator, så jag förstår inte hur man tänker om man köper en sån där. Men men, alla kan ju inte tänka som jag, då skulle ju Dell gå i konkurs