NWN2 - Mask of the Betrayer

Permalänk
Medlem

NWN2 - Mask of the Betrayer

Jag hittade ingen tråd om detta, så jag tänkte skapa en.

Jag inhandlade expansionen igår, och jag är mycket nöjd så här långt. Har inte kommit så långt ännu på kamanjen dock.

Vad tycker ni om de nya raserna?
Själv tyckte jag att halv-drow var lite tråkig, men de andra är mycket trevliga. Även kul med nya klasser=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Tycker den är riktigt trevlig!

Permalänk

Man kan alltså inte fortsätta med sina gamla karaktärer och klättra vidare upp i leveltrappan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Man kan alltså inte fortsätta med sina gamla karaktärer och klättra vidare upp i leveltrappan?

Jodå, man exporterar bara sin gamla karaktär och importerar honom till den nya kampanjen. Dock följer inte equipment med, eftersom man är naken och rädd i expansionen=)

Väljer man att börja expansionen direkt med en ny gubbe så får man level 18.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Jodå, man exporterar bara sin gamla karaktär och importerar honom till den nya kampanjen. Dock följer inte equipment med, eftersom man är naken och rädd i expansionen=)

Väljer man att börja expansionen direkt med en ny gubbe så får man level 18.

Ok, finemang! Då ska jag bara ta tag i sista striden i NWN2 innan jag går lös på expansionen.

Permalänk
Medlem

Hmm, man kanske skulle börja om med NWN2. Riktigt trevligt spel, men jag stötte på en bugg som hindrade mig från att komma genom andra kapitlet Men men, är ju lite brist på bra PC-RPGn nu

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Klarade spelet idag, helt underbart. Ska nog testa onlineläget lite grann också.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Klarade spelet idag, helt underbart. Ska nog testa onlineläget lite grann också.

Du har då legat i=)

Jag har bara kommit in en kortis i akt 2, men jag har en förkärlek till att skapa nya karaktärer.

Provade för övrigt att göra en Ranger/weapon master level 30

Fick sex attacker med varje hand=)

tror jag iaf

om det står
40/35/30/25/20/15

Innebär det att man har 6 attacker?

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har det kommit nya bra patchar till NWN2 nu? Spelade det precis när det var nytt men det var väldigt buggigt och segt, sämre meny och stridssystem än NWN1 tycker jag (inte så mycket snyggare heller). Det kändes inte alls som att de hade gjort färdigt spelet.

Är det mycket bättre nu än vad det var i början? Isf ska jag klara det och ta mig en titt på den här expansionen också.

Permalänk
Medlem

Jag har inga som helst problem med spelet, fast jag tror inte jag hade det i början heller. Fast jag är lite av en fanboy till NWN med.

Dock har jag en störande bugg nu med expansionen. Om jag tabbar ut ur spelet och sen in igen så buggar sig gubbarna när man springer. De som hackar fram, fast miljöerna flyter klockrent. Någon mer som har samma problem?

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Jag har inga som helst problem med spelet, fast jag tror inte jag hade det i början heller. Fast jag är lite av en fanboy till NWN med.

Dock har jag en störande bugg nu med expansionen. Om jag tabbar ut ur spelet och sen in igen så buggar sig gubbarna när man springer. De som hackar fram, fast miljöerna flyter klockrent. Någon mer som har samma problem?

Har hänt någon gång, men för mig blir det bra om jag byter viewpoint (*) och sen tillbaka. Expansionen känns lite lätt faktiskt.. inte direkt vara några svåra partier, iofs är jag bara på chapter 2 så jag hoppas det blir lite mer utmaning längre fram!

Permalänk
Medlem

Lite synd att jag tagit bort min paladin som jag klarade av första kampanjen med, känns trist att börja med en gubbe vid level 18.

Permalänk
Medlem

Bygger expansionen på något vis på NWN2? Har haft en ren makalös otur med NWN2 och mina datorer där jag gång på gång fått haverier och blivit av med alla mina saves. NWN2 var aldrig dåligt men jag känner heller inte att det var var bra nog för att jag än en gång ska traggla mig igenom de första fem timmarna av fullständigt linjär story. Hoppar nog heldre på BG2 för tjugoelfte gången då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Bygger expansionen på något vis på NWN2? Har haft en ren makalös otur med NWN2 och mina datorer där jag gång på gång fått haverier och blivit av med alla mina saves. NWN2 var aldrig dåligt men jag känner heller inte att det var var bra nog för att jag än en gång ska traggla mig igenom de första fem timmarna av fullständigt linjär story. Hoppar nog heldre på BG2 för tjugoelfte gången då.

Du kan börja direkt på expansionen om du vill. Det gjorde jag, ville inte spela med min gamla weaponmaster. det enda man får behålla från orginal nwn2 är sin gubbe med sina skills, equip följer inte med in i expansionen.

Jag tycker mycket om expansionen, härligt med action, och alla gubbar har ju hög level, så det smäller lite när mina 4 spellcasters brakar loss=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Är expasionen lika världelös ur dålig som 2:an? Eller är den mer som 1:an som var en av världens bästa spel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Är expasionen lika världelös ur dålig som 2:an? Eller är den mer som 1:an som var en av världens bästa spel?

Du frågar uppenbarligen bara för att säga att du tycker att NWN2 är dåligt.
Vilken idiot som helst fattar ju att expansionen till NWN2 är mer likt tvåan än ettan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Du kan börja direkt på expansionen om du vill. Det gjorde jag, ville inte spela med min gamla weaponmaster. det enda man får behålla från orginal nwn2 är sin gubbe med sina skills, equip följer inte med in i expansionen.

Jag tycker mycket om expansionen, härligt med action, och alla gubbar har ju hög level, så det smäller lite när mina 4 spellcasters brakar loss=)

Jaså du, jag fick behålla allt utom mitt vapen, har jag precis startat MotB och tänker inte förtsätta förrän Tony K har uppdaterat sin AI för expansionen, Efter att ha Kört Orginalet med Tonys AI kan man bara konstatera att MotB:s "förbättrade" AI är löjligt dålig.................

Permalänk
Medlem

Testade lite i fredags och körde kanske 30 minuter , blev dock irriterad på hanteringen av kameran , lyckades inte få ner hastigheten på kameraflyttarna trots att jag ställde på lägsta i menyerna.

Kul iallafall att starta en ny gubbe , ska testa att importera min paladin senare också.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Testade lite i fredags och körde kanske 30 minuter , blev dock irriterad på hanteringen av kameran , lyckades inte få ner hastigheten på kameraflyttarna trots att jag ställde på lägsta i menyerna.

Ställde du in den under rätt flik? Nu har de ju både en strategikamera och en som följer en som man ställer in separat.

Själv tycker jag expansionen är riktigt bra. Har inte lirat så långt ännu men jag tycker att storyn känns mer utarbetat, karaktärerna intressantare och miljöerna mer detaljrika med mer atmosfär. Sen har de ju också förbättrat grafiken ett snäpp med bättre animeringar, texturer och annat som jag tycker lyfter spelet lite till plus att de optimerat det så det presterar mycket mer balanserat än vad jag tyckte det gjorde innan. Får inte alls samma frame drops som jag kunde få förut med vatten och skuggor/ljuskällor.

Permalänk

Kör du 1.07 Beta?

Den patchen gjorde att kameran rörde sig läskigt fort. Dock så är detta åtgärdat med 1.10 versionen (som i enkelhet är bara en bugg fixad 1.07).

Visa signatur

Intel Core i7 Quad 930 | ASUS P6T Deluxe V2 | 12gb Corsair Dominator GT DDR3 @ 2000MHz | Gigabyte GeForce RTX 3060 Eagle OC V2

Permalänk
Medlem

Finns det en animation för Cleave nu?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Cleave kan väl inte har någon animation? Vad jag har förstått klyver man flera fiender i ett slag och eftersom det är slump att man träffar så är det svårt att lägga in animationen eftersom den måste gå från första börjar och inte efter att gubbe är död.

Håller på att spela NWN2 just nu och ska börja med MotB när jag är klar. Spelet är sjukt kul.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jasgripen
Jaså du, jag fick behålla allt utom mitt vapen, har jag precis startat MotB och tänker inte förtsätta förrän Tony K har uppdaterat sin AI för expansionen, Efter att ha Kört Orginalet med Tonys AI kan man bara konstatera att MotB:s "förbättrade" AI är löjligt dålig.................

Mycket möjligt att jag har fel där, det är inte ovanligt=) Kanske ska ta itu med det sen då med min snälla söta WM, men först måste jag ju klara ut det med min elaka drow Sorcerer. Lolth for the win

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av una
Cleave kan väl inte har någon animation? Vad jag har förstått klyver man flera fiender i ett slag och eftersom det är slump att man träffar så är det svårt att lägga in animationen eftersom den måste gå från första börjar och inte efter att gubbe är död.

Håller på att spela NWN2 just nu och ska börja med MotB när jag är klar. Spelet är sjukt kul.

Cleave är väl bara att man slår en fiende till om det första slaget var dödande? Man dödar den första gubben sen borde en ny animation starta där man slår den andra med? Eller tänker jag helt fel?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Ja, om du slår ett dödande slag så får du en till attack på närstående fiende.

Dock handlar featen om att din karaktär slår ett superslag som då går igenom fienden (som då dör) och sedan träffar nästa.

Om detta skulle animeras skulle dock detta behövas kombinationer för alla karaktärer och vapen. Vidare skulle slagen för detta behöva slås i förväg vilket skulle rubba systemet.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Har äntligen tagit chansen att göra en munk i ett rollspel. Är nyfiken på hur bra en sådan blir när man börjar närma sig level 30. Återkommer med rapport.