CS/Steam Problem! Jobbigt!

Permalänk

CS/Steam Problem! Jobbigt!

Problem: När jag loggar in på Steam och trycker på refresh så kommer det en massa servrar fram, helt normalt.

Men mitt problem är när jag försöker joina en server, när jag trycker på join knappen så händer inget, pingen åker up till 1000-2000 på servern jag försöker joina och sen slutar internet på endast min dator att fungera, jag kan inte surfa på internet eller något. Men jag har fortfarande kontakt med steam eftersom jag kan refresha servrarna helt utan problem.

Det första ni tänker är antagligen att jag försöker joina servrar som har extremt hög ping, men så är inte fallet, många servrar har bara 15-25 ping.

Hjälp uppskattas väldigt mycket!

Tack!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk

Installerade steam i somras då jag inte spelat på vääääldigt länge. Var då samma för mig!!... Enda lösningen vad att söka fram mina gamla favvoservrar på gametiger. Tyvär var ingen av dem kvar men fick tag på en genom en polare.

Jajjaaaa.....

ost

Permalänk

Någon som vet hur man verkligen löser detta?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk
Medlem

Installera om Steam.

Permalänk
Medlem

Steam

Jag hade exakt samma problem. Det visade sig vara routern som blockerade steam. Jag testade allt men fick det inte att fungera så det slutade med att jag köpte en ny router. Hoppas det dock finns ett sätt för dig att lösa det på!

Permalänk

Någon som vet mer exakt?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk
Medlem

Om du skriver något som kan hjälpa oss så. Du har inte ens nämnt hur du ansluter till Internet, vad du har för brandvägggar och anti-virus etc., du har inte ens lyckats avslöja vad du har för OS.

Edit: Gissning, problem med router, brandvägg eller anti-virus.

Permalänk
Medlem

Samma problem här, 100% att det är routerns fel, hittar bara 200-300 servers och sedan stänger internet av sig i kanske 10-15 minuter. Haft så i kanske ett år nu och det börjar bli jobbigt.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem

Det är routern fick samma fel när jag satte upp en extra filserver köpte helt enkelt en ny router för att den jag hade var så jävla knasig ibland, visste inte att server sökningarna skulle fixa sig det vart nog som en bonus.

Permalänk

Okej, jag använder XP, med Vista tema (CrystalXPs Vista Inpirat) + Samurize + Rocket Dock.

Jag sitter på ett trådlöst WPN311-kort (krånglar som attan, men tror inte det är det som är felet då jag har samma problem med trådbundet).
Använder Telia Säker Surf som antivirusprogram.

Hjälp tack?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk

Här får du ett utförligt svar :

1 : Den här datorn
2 : (C: ) lr (D: )
3 : Program
4 : Steam eller Valve om man ladda hem det vid 90-talet
5 : Steam
6 Då när du kommer in där så ser du en massa filer typ som
appache,backups m.m

Leta efter filen cfg.exe, när du hittar den så tar du bort den!

7 : Starta om datorn om du vill eller starta på steam. Du kommer få alla senaste updates och alla nya tillägg.
8 : Njut
9 : Om det inte funkar så får du väl mejla till steam support!
10 : Men det ska funka, Tack för mig

+ till alla som har steam problem ta bort cfg.exe så updateras allt på steam, den reparerar och fixar filerna!

Mvh / Alexander Sjöström

Permalänk

Den finns inte i min mapp.. Altså cfg.exe

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk

Okej, tror du har den nyare versionen av steam, för jag laddade hem steam 2000! Men iaf, ta bort ( Clientregistry.blob,då kommer steam att updateras igen!

Permalänk

Har testat det. Men problemet återkommer..

Jag ska gå från trådlöst till trådbundet + ta bort den krångliga trådlös-kortet..
Kanske det löser sig då..

Men fortsätt säga hur jag kan göra..

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk

Kolla dig Aktivitetshanteraren " CTRL | ALT |DELETE "
Sen kollar du Processer, kolla om du har några onödiga program och kolla sen hur mycket din Minnesanvändning på steam.exe ligger och det är bara kolla i listan efter steam.exe, kanske ni CPU är hög och fasnar i en loop när du går in på steam, det mycket möjligt. Och då kan steam.exe loopa explorer så att internet börjar cp:a.

Loop betyder när datorn fasnar i sin egen model... typ som att steam går för fullt och hela datorn satsar just på steam.exe att fungera sen laggar allt in då fasnar datorn i en Loop.

Tästa starta steam utan att ha massa andra program på... Kollat dit virusskydd? Kollat brandväggen? Kollat virus m.m.

Kanske dit virusskydd stoppar steam.exe.

Men aja hoppas att något funkar! Kontakta mig på uptjackmalo@hotmail.com

tack