Förhandstitt på det första servicepaketet till Vista

Permalänk
Melding Plague

Förhandstitt på det första servicepaketet till Vista

Paul Thurrott har på sin webbplats publicerat en förtitt på Windows Vista Service Pack 1, som just nu är i beta 1. Artikeln är väldigt omfattande och ger en bra inblick i innehållet för SP1.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Vill ha SP3 till XP.

Inte så förtjust i Vista.

PS. FIRST POST!!!!11

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Vill ha SP3 till XP.

Inte så förtjust i Vista.

PS. FIRST POST!!!!11

vill ha sp3 till xp och sp1 till vista nu!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

sp3 till xp är det man vill ha !

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

En ny kärna t.o.m. Där ser man.

Permalänk
Medlem

Först av allt vill jag ha SP3 till XP. Därefter SP2 till Vista.

Vist SP1 kanske ger vista en hel del förbättringar men det spelar ingen roll för mig. Jag uppgraderar inte windows OS förens varje av dem sett SP2.

Permalänk
Inaktiv

hoppas dom får till DX10 till XP snart (projektet som portar DX10 till XP) så får vi se SP3 till XP och då finns det inte många anledningar att skaffa vista. X64 winxp finns ju.

Permalänk

Är det någon som kan bekräfta ryktet om att svensk språkstöd för tablet-funktionerna ska finnas i SP1:an till Vista?

Den kanske släpps till SP3 också? Vore bra, då kan jag ha kvar XP tablet edition i laptopen.

Permalänk
Medlem

Är inte Sp3 för XP galenskap att drömma om? Microsoft arbetar redan hårt på att fasa ut Xp ur sortimentet och att då släppa SP3 känns inte som en bra marknadsstrategi.

Permalänk

Först "sp3" till Win98 (win98 TE) sedan Sp2 till Vista, vi win98 användare har väntat bra mycket längre än både Vista och WinXp användarna på nästkommande servicepack. Tänk va gött det vore med t.ex. stöd för usb minne som standard?
Nä såklart att MS prioriterar Vista, detta servicepack ser schysst ut. Hade man bara haft en dator som klarade systemkraven så...

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Först "sp3" till Win98 (win98 TE) sedan Sp2 till Vista, vi win98 användare har väntat bra mycket längre än både Vista och WinXp användarna på nästkommande servicepack. Tänk va gött det vore med t.ex. stöd för usb minne som standard?
Nä såklart att MS prioriterar Vista, detta servicepack ser schysst ut. Hade man bara haft en dator som klarade systemkraven så...

jag väntar med dej =D

Visa signatur

amd 5000+,xfx Geforce 8600gt,4gb ram

Permalänk

Ett sjukt märkligt problem

*bort*

-------------------------------------------------------------------------------
§7.
Betala för en riktig licens så slipper du problem.
/moderator Airwolf
-------------------------------------------------------------------------------

Visa signatur

INTEL CORE2DUO XEON3060@3GHZ, AMD FIREPRO 3D V4800 1GB, 8GB DDR2 GIGABYTE GA-G33M-DS2R MOBO WINDOWS 8.1 PRO 64bit

Permalänk
Medlem

Olika Vista-releaser? Mao piratkopierat Vista och då är det helt enkelt Vistas valideringsprocess som har satt käppar i hjulet för dig. Allt är i sin ordning, bara att pynta för en licens.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Olika Vista-releaser? Mao piratkopierat Vista och då är det helt enkelt Vistas valideringsprocess som har satt käppar i hjulet för dig. Allt är i sin ordning, bara att pynta för en licens.

Det står att mitt windows är aktiverat (där man kollar). Är det ändå så att det är därför tror du?

Visa signatur

INTEL CORE2DUO XEON3060@3GHZ, AMD FIREPRO 3D V4800 1GB, 8GB DDR2 GIGABYTE GA-G33M-DS2R MOBO WINDOWS 8.1 PRO 64bit

Permalänk
Avstängd

Ny kärna till Windows 98 och stöd för all ny hårdvara som släpps med namnet Windows 98 TE, det skulle va grejer det. Spel och program skulle flyta som en gud jämfört med allt tyngre OS som släpps idag

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
hoppas dom får till DX10 till XP snart (projektet som portar DX10 till XP) så får vi se SP3 till XP och då finns det inte många anledningar att skaffa vista. X64 winxp finns ju.

Vilka sysslar med det projektet ? för MS kommer ALDRIG att släppa dx10 till XP, dom vill ju att folk ska köpa vista..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Vilka sysslar med det projektet ? för MS kommer ALDRIG att släppa dx10 till XP, dom vill ju att folk ska köpa vista..

Projektet har ju redan bevisats att vara falskt?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Kommer troligtvis byta vid SP1.

Permalänk
Medlem

Har Vista på laptoppen, gillar det verkligen inte alls.
Jag trodde dom flesta invändningarna mot vista var bakåtsträvare som argumenterade att windows 98 var bättre än windows 2k/xp.

Men fy fan, Vista är mest bara störigt.
Gillar det verkligen inte alls, framförallt inte på min klena laptop och batteritiden vid typ slösurfande är minst en halvtimme sämre...

Permalänk
Medlem

SP3 till XP med DX10 kompabilitet så är jag nöjd

Använder ju redan vista tema

Permalänk
Medlem

ring suport

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreenTooth
Det står att mitt windows är aktiverat (där man kollar). Är det ändå så att det är därför tror du?

Det står att mitt windows är aktiverat (där man kollar). Är det ändå så att det är därför tror du?

nä det tror jag inte!!

tror detta drabbar monga har fått samma medelande på min o jag har
köppt originalet ringde suport o fick hjälp vid ominstalationen man är tydligen tvungen att ringa varje gång man ominstalerar datorn ;-/

de behövde jag inte med min tidigare märkes dator då va de bara att instalera om hur många gonger jag ville .

skulle kunna va att lisensen blir kapad också men har man originalet så har man ju inga problem dom ficksar problemet.
män det tar u lite tid i telefon med suport o microsoft. ;/
jäkla arbete .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aieranah
SP3 till XP med DX10 kompabilitet så är jag nöjd

Använder ju redan vista tema

Sanningens ord!

Jag hade Vista, och det måste vara en av tidernas flopp! Byte till XP igen, är helt underbart att ha en normal dator igen som inte arbetar ihjäl sig bara för att driva Operativsystemet!

XP sp3 borde kompliteras med DX10 stöd!
Enda anledningen för mig att byta tillbaka till Vista, skulle då vara för DX10 stödet, annars är det helt världelöst i mina ögon, Onödigt krävande och onödigt mycke utrymme tar det!

Vote DX10 for XP!

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk

SP3 pre-beta till XP har jag kört närmare 2-3 månader nu. Fungerar ypperligt.

SP1 Beta kör jag till min Ultimate, fungerar också ypperligt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Och var fick du tag på Beta?? Berätta nu då!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

sp3 beta till xp fungerar galant, lite småfiffel med uxtheme.dll, men det är löst, och man får ju inte berätta var manfick tag i det ju, inte sweclockers ^^

Permalänk
Medlem

Re: Ett sjukt märkligt problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreenTooth och moderator Airwolf
*bort*

-------------------------------------------------------------------------------
§7.
Betala för en riktig licens så slipper du problem.
/moderator Airwolf
-------------------------------------------------------------------------------

Nu vet jag ju inte vad GreenTooth skrev för något,
men menar du att samtliga som kör Vista på laglig
licens har problemfria operativsystem???

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Är inte Sp3 för XP galenskap att drömma om? Microsoft arbetar redan hårt på att fasa ut Xp ur sortimentet och att då släppa SP3 känns inte som en bra marknadsstrategi.

SP3 kommer antagligen inte blir så revolutionerande som sp2 var. Antagligen bara en uppsamling av alla Hotfixar som är mellan SP2 och nu. Dvs en riktig Service Pack

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
SP3 kommer antagligen inte blir så revolutionerande som sp2 var. Antagligen bara en uppsamling av alla Hotfixar som är mellan SP2 och nu. Dvs en riktig Service Pack

Vad var revolutionerande med SP2?

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epple
Vad var revolutionerande med SP2?

Men jisses, Wikipedia någon?

Citat:

Service Pack 2 (SP2) (codenamed "Springboard") was released on August 6, 2004 after several delays, with a special emphasis on security.[27] Unlike the previous service packs, SP2 adds new functionality to Windows XP, including an enhanced firewall, improved Wi-Fi support with a wizard utility, a pop-up ad blocker for Internet Explorer, and Bluetooth support.

Security enhancements include a major revision to the included firewall which was renamed to Windows Firewall and is enabled by default, advanced memory protection that takes advantage of the NX bit that is incorporated into newer processors to stop some forms of buffer overflow attacks, and removal of raw socket support (which supposedly limits the damage done by "zombie" machines: infected computers that can be used remotely to launch denial of service attacks).

Additionally, security-related improvements were made to e-mail and web browsing. Windows XP Service Pack 2 includes the Windows Security Center, which provides a general overview of security on the system, including the state of anti-virus software, Windows Update, and the new Windows Firewall. Third-party anti-virus and firewall applications can interface with the new Security Center. [28]

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerar på att man har betaversioner av servicepacks? Hur skadat är inte det?

Windows 98? Att ni ens nämner det :P. Tanken på felaktigt angivet ledigt diskutrymme och andra fina funktioner får mig att krypa ihop i fosterställning

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB