Är jag bäst på att Drifta i Carbon?

Permalänk
Medlem

Är jag bäst på att Drifta i Carbon?

Hmm, jag letar efter någon tävlig i Drift i antagligen Carbon eller kommande Prostreet. Varför? Kolla min score med en Mazda RX8 med allt i stock utom däcken som var pro och inställda på drift.

Det var en lång Drift från toppen till botten. 790 460 Poäng...

Vad är världsrekordet tro?

Permalänk

Om du är bäst?

Nej jag vet många som driftar från toppen till botten, har en polare som fått över 1,000 000 (fast han kanske ljög/överdrev). Fast du slår ju mig med hästlängder, för jag blev aldrig bra på drifting i Carbon. Du ska dock se mig i Underground 2

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Första resultatet när jag googlade
http://www.youtube.com/watch?v=QcEcBNJ3e6I

16,782,340 poäng. Du ligger aningen efter honom.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk

Fick 50,000 i en drift förut, glad ändå jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Första resultatet när jag googlade
http://www.youtube.com/watch?v=QcEcBNJ3e6I

16,782,340 poäng. Du ligger aningen efter honom.

Waaah, vilken j*vla drift, men han har ju också grymt mycket bättre bil och kör på en längre bana...

'Det ser ut som om han har cheats på.

[EDIT]
Man ser glasklart att det är cheats på samtliga klipp... Säg någon bil som kan backa i 150 MPH? Finns inte, gör det på klippet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Man ser glasklart att det är cheats på samtliga klipp... Säg någon bil som kan backa i 150 MPH? Finns inte, gör det på klippet.

han backar ju iofs bara i 80 mph. och i nfs är ju allt möjligt

Permalänk
Medlem

Hatar verkligen driftingen i NFS spelen då de hjälper en för mycket med vägar som är halkigare än blank is etc.. Hade varit så mycket roligare om de bara släppt iväg en i en backe eller på en bana och sen så hade man fått drifta av egen maskin istället för att bara måste svänga lite för att hamna i driften from hell!

Permalänk
Medlem

Jag tog nästan 3 Miljoner poäng när jag nästan var vid mållinjen, sen överskattade jag en kurva och släppte gasen för att få grepp och flög in i väggen istället :(.

Näh, jag får jobba på att knäcka 3 Miljoner utan fusk eller tricks eller dylikt. Måste bara avgöra vilken bil som jag driftar bäst med, Muscle är ganska skoj och enkelt, Tuner svänger lite för bra, exotix är sämre än båda.

Permalänk
Medlem

LocSin: testa att drifta i nfs underground 2. det är mycket verkligare än i carbon.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Han fuskar inte alls. Och även om han fuskat, vad spelar det för roll i vilken hastighet han backar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Han fuskar inte alls. Och även om han fuskat, vad spelar det för roll i vilken hastighet han backar?

'

Det går inte att backa i 80 MPH med någon bil eller inställning. DVS har de kanske inte fuskat, de har hardcorefuskat och ändrat spelet mjukvarumässigt och ändrat bilarnas prestanda på så sett, sen kan de ha ändrat allt som finns i spelet, hur hårt man måste krocka med en vägg för att avbryta en drift osv. Och hur mycket poäng man får (vinkel * Fart).

han krockar mjukt i en vägg i ca 180 MPH när det närmar sig slutet, och i den hastigheten så avbryts alla driftar oavsett hur mjukt man krockar.
FAKE borde det stå i Tilteln,

men iaf, det är tråkigt att försöka slå fuskare när det finns folk som tror på dem...

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag vill inte låta otrevlig nu men när man driftar i 150mph får man sjukt mycket poäng. Bara för att den här "Speed bonus" är maxad så får man mer och mer poäng ju fortare du kör. Vidare har jag touchat väggar i 180mph utan att driften har avbrutits, så det är ju inte säkert att det är fusk.

Du måste ju i alla fall hålla med om att killen är grymt duktig, eller hur?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Om det är äkta så är han grym ja, men bara som han är äkta.

Be han göra om det på en helt ren dator men Carbon nyinstallerat och se om det går lika bra :), knappast skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Eller så är du bara sjukt avis?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Keeper of the Bamse

Haha där kom det Klart du är avis när du kommer här med ett rejält resultat så kommer någon och äger upp dig helt, med filmbevis dessutom

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Alltså du är ju inte över en miljon i highscore och på youtube finns det massor av driftfilmer på flera miljoner. Påstår du att alla dom fuskar då eller?
Är det inte bara bättre att inse att du inte är bäst på att drifta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Eller så är du bara sjukt avis?

QFT

Permalänk
Medlem

Fått 2 894 000 själv engång. Så det går att få fint med poäng

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Drifting i LFS>NFS.. mycket verkligare.. måste se om jag hittar en film jag sett en gång där två stycken driftar en hel bana bredvid varann. Fast det går ju inte att tävla på samma sätt som i NFS.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=FkZPyAr3NpU&

Lite roligare map, ser helt stört ut :C

Permalänk
Medlem

HAHA DU BÄST... Nejdu! en polare har fått en bra bit över 1500000 i första driften låg han på 93k

haha och nej han har inte fusk på han backar i 85 och inte 150 :S

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem

^^,
Men jag fick 790K med en STOCKbil (RX8). Det enda uppgraderade var däcken som var Pro och inställda på drift.

De som slår rekord använder ju superbilar, men jag slog nästan en mille med en skräpbil och utan tricks. gick väl i en 60-100 KM/h hela vägen ner...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
^^,
Men jag fick 790K med en STOCKbil (RX8). Det enda uppgraderade var däcken som var Pro och inställda på drift.

De som slår rekord använder ju superbilar, men jag slog nästan en mille med en skräpbil och utan tricks. gick väl i en 60-100 KM/h hela vägen ner...

Bara att inse att du Inte är bäst på att drifta. Kan vi sätta punkt här?

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk

Ibland tycker jag att str8forthakill är lite väl skrytig. Jag kommer tillexempel ihåg hans "radiostyrda dator" som han aldrig la upp någon bild på.

Permalänk

Helt sjukt att folk jämför Ferrari med Volvo...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
^^,
Men jag fick 790K med en STOCKbil (RX8). Det enda uppgraderade var däcken som var Pro och inställda på drift.

De som slår rekord använder ju superbilar, men jag slog nästan en mille med en skräpbil och utan tricks. gick väl i en 60-100 KM/h hela vägen ner...

Hmm du åker i snigelfart och jämför dig med dom som åker i 270+ km/h?
Det är inte lättare med bra bilare det är svårare då allt händer bra mycket snabbare...
Är det så svårt att förstå och erkänna att du är långt ifrån bäst?

Permalänk
Medlem

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/85825.html

där har ni mig på på demo banan.

1 mille score.

det är lite svårare att fixa skyhög score på sånna banor ,ganska svårt att få in en 20 x combo med så tighta checkpoints.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |