final fantasy till pc??

Permalänk
Medlem

final fantasy till pc??

finns final fantasy (senare än VII) till pc (1 spelare)???

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VIII gjordes också till PCn. Tror dock det är svårt att få att fungera om man har en ny dator. Kör man typ lite äldre hårdvara och ett äldre OS så ska det väl gå bra.

Permalänk

FF7 och 8 finns till pc har det liggandes nånstans ... men vet inte om det släpptes i europa då mitt är importerat

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jo, jag har FFVIII som är köpt här, uk-version eller nått.

Permalänk
Medlem

tack för era svar
någon som vet vilket spel som är mest likt final fantasy till pc (relativt nytt)

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VIII är inga problem att få igång på nyare datorer.
Värre med VII ju. (Går allt, ibland med lite extra pill).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

kom på att ff XI är ju till pc dock har jag för mig att det är ett online spel.. och kostar sa 120:- i månaden att spela

http://spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=pc1027&acti...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Final Fantasy VIII är inga problem att få igång på nyare datorer.
Värre med VII ju. (Går allt, ibland med lite extra pill).

Fick aldrig mina texturer att bli helt friska i VIII, på min dator som jag har idag.
Blev liksom lite konstiga stipes och saker flöt ut liksom.
Få igång gick väl, men inte särskilt spelbart.

Till FFVII finns det shyssta patchar som förbättrar kompatibiliteten och ger skarpare och mer högupplösta texturer. Så med lite hjälpmedel gick det riktigt bra.

Vill trådskaparen prova en annan serie men med liknande spelstil till pc så är Grandia 2 ett fint Final Fantasy substitut.

Edit: Tröttnade lite på pillet så alldeles nyligen köpte jag en billig gammal PS2:a från GAME och köpte till FFVII, FFVIII och FFX.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blackace
tack för era svar
någon som vet vilket spel som är mest likt final fantasy till pc (relativt nytt)

Nej det blir att du behöver skaffa en konsoll, moddad PS2'a är ditt bästa alternativt, sedan kan du importera de flästa från USA. ( Väldigt få RPG släpps här )

I alla fall enda av de slagen som släppts till PC

FF7,8 samt Grandia 2.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Sen har vi förrästen Phantasy Star Universe.
Spelet börjar som ett singelplayer-spel med typ 40 timmars speltid. Övergår sedan till Online-spel. Kostar då ca 100 kr/mån.

Kommer inte in på någon sida på jobb som beskriver spelet bättre då det mesta är spärrat här :(. Men det går säkert att hitta mer info på nätet.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=61728

Permalänk
Medlem

har suttit och pillat med både ff7 och ff8 pc versionen nyligen. Och det krävs en massa patchande och lite tur för att det ska fungera.

Bäst resultat vad gäller grafik får man genom att köra ps1 skivorna via en emulator. Har för mig att ff9 planerades att portas till pc men det skrotades. Spelet fungerar också kanon i epsxe.

edit: kan också rekomendera att du tar dig en närmare titt på Chrono cross (ps1), släpptes tyvärr bara usa och japan

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |