11 nätaggregat testade

Permalänk
Melding Plague

11 nätaggregat testade

På Tech Report har man testat elva nätaggregat med en effekt på mellan 500 och 750 watt. Som vanligt är testerna väldigt ingående och varje nätaggregat får sig en genomgång.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Du kanske borde nämna att corsair delade utmärkelsen med "PC Power & Cooling Silencer 750W"

Permalänk

Trevlig läsning, och ännu ett tecken på att jag har ett bra nätaggregat.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Nu känns det bra att ha just Corsair 620hx.

Permalänk

är grymt sugen på att byta till ett Corsair HX620 nu sitter på ett tagan 530w easycon, borde jag byta när det gäller effekt och ljudnivå?
min rigg
asus crosshair, 6400+, 2gb dominator ddr2, 7900GTO (sli), x-fi

EDIT, passar det tillsammans med mitt P182?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Avstängd

Synd att de inte hade med lägre watt än 500w.

500w är overkill för de flesta också.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Känns som om mitt 400watts agg räcker ett tag till.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda

EDIT, passar det tillsammans med mitt P182?

Jajemän! Jag har byggt tre P182-chassin med HX620 och HX520 och kablarna räcker gott.

Permalänk
Medlem

En liten korrigering bara

"På Tech Report benämner man nätaggregat med en effekt mellan 500 och 75 watt för eantusiast-inriktade."

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Geeks
SweClockers

Corsair, Antec NeoHE och PC Power är alla tillverkade av Seasonic.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Corsair, Antec NeoHE och PC Power är alla tillverkade av Seasonic.

Men PC Power presterade ju bättre än Seasonics egna...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna velat se Be Quiet! med i testet. Dem om några gör riktigt bra nätagg.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Men PC Power presterade ju bättre än Seasonics egna...

Och Corsair presterade också bättre. Seasonic modellerna som Corsair/PC Power & Cooling använder sig av, var antagligen inte den som var med i testet.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Trevligt att Seasonic-tillverkade aggregaten är i topp.

Permalänk
Medlem

Jag måste ha missat något då massa andra hemsidor tycker toughpower 750w (står inget om 700 dock) är deras val, dom andra sidorna skriver att den är tyst etcetc, denna recension skriver att den är bland dom mest högljudda? Har dom fått ett måndags ex eller? Skriver inte detta för att jag har ett sånt nätagg men jag ska nog beställa ett, med mitt köpval baserat på andra hemsidor.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk

Känns som man gjorde ett bra köp då man skaffade sig sitt Corsair HX 620W...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
är grymt sugen på att byta till ett Corsair HX620 nu sitter på ett tagan 530w easycon, borde jag byta när det gäller effekt och ljudnivå?
min rigg
asus crosshair, 6400+, 2gb dominator ddr2, 7900GTO (sli), x-fi

EDIT, passar det tillsammans med mitt P182?

hehe sugen på ett nätaggregat?:D Du lär ju inte vinna någon mer prestanda på det fast det kanske känns skönt att det står corsair på agget vad vet jag:D
Nåja skulle jag ha varit du skulle jag kört på det nätagget du har, då det är ett riktigt bra sådant.
Om du nu inte har några problem dvs.
Har sj samma som du fast 580W varianten och tycker det funkar hur bra som helst och är tyst!.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Jag skulle gärna velat se Be Quiet! med i testet. Dem om några gör riktigt bra nätagg.

Deras agg är (eller var iallafall) byggda av Topower:
http://www.silentpcreview.com/article677-page3.html

Sen säger ju inte tillverkaren i sig allt heller för den delen... Är ju beställaren som specar komponenterna.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Håller med, känns bra att man köpte ett Corsair 620w

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
hehe sugen på ett nätaggregat?:D Du lär ju inte vinna någon mer prestanda på det fast det kanske känns skönt att det står corsair på agget vad vet jag:D
Nåja skulle jag ha varit du skulle jag kört på det nätagget du har, då det är ett riktigt bra sådant.
Om du nu inte har några problem dvs.
Har sj samma som du fast 580W varianten och tycker det funkar hur bra som helst och är tyst!.

kanske inte.. men corsair agget har bättre kablar och sen äre tystare än det jag har nu, det vet jag känner en som har ett sådant och det är skillnad kan jag säga.

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
kanske inte.. men corsair agget har bättre kablar och sen äre tystare än det jag har nu, det vet jag känner en som har ett sådant och det är skillnad kan jag säga.

Okej jo det är ju ditt val gav dig bara mitt tips:)
Men lite nyfiken blev jag på vilket sätt är kablarna bättre? jag upplevde inte några problem med dom alls när jag byggde nuvarande burk.
Tystare kanske det är men tycker min burk är nästan ljudlös haha iofs kan det vara för att min gamla lät som ett reaplan i jämförelse med alla tusen 80mm fläktar.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Okej jo det är ju ditt val gav dig bara mitt tips:)
Men lite nyfiken blev jag på vilket sätt är kablarna bättre? jag upplevde inte några problem med dom alls när jag byggde nuvarande burk.
Tystare kanske det är men tycker min burk är nästan ljudlös haha iofs kan det vara för att min gamla lät som ett reaplan i jämförelse med alla tusen 80mm fläktar.

kablarna är lite mjukare eller så. mer böjbara och smalare, lättare att gömma, sen iom att jag köpa ett SLI-set sedan kanske det vore bättre med ett kraftigare agg ^^ aja ska köpa corsair 620 eller 650 kanske de var. och se vilket som är kallast/tystast, egen efarenhet är ju bättre än resentioner

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

Skulle gärna köpa ett 1kW eller mer, för att få ner ljudnivån och tempen. 400W blir för varm, 500W verkar funka (just skaffat beggat) men är tveksam när jag belastar max. Vet av egen erfarenhet att ju högre effekt agget tål desto kallare går det, och då kan man köra fläkten på lägta varv, eller tom byta ut till en tystare.