Priserna på lcd-skärmar fortsätter stiga

Permalänk
Melding Plague

Priserna på lcd-skärmar fortsätter stiga

Under september månad har priserna på lcd-skärmar stigit och de förväntas stiga ytterligare under oktober. Anledningen är fortsatt hög efterfrågan på lcd-skärmar med en storlek på 22 tum.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Då köpte man sin 24" i rätt tid då =D

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem

Gäller det bara 22" eller alla storlekar?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

Aj då. Prishöjningar suger.

Ska ju bli billigare, inte dyrare!

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

5 dollar är ju en struntsumma haha.

Permalänk
Medlem

gott att man köpt enb som jag klarar mig på ett par år säkert.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

priserna har ju gått när MYCKET sen i julas. synd att det går upp.
men 5 dollar är ingenting

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Jag sitter här med min strömslukande Samtron CRT på 19 tum som jag haft sedan okt 2002 (blev utbytt genom garantin våren 2004 pga missljud) och jag betalade 2100kr för den då. Om jag var helt ointresserad av spel så skulle jag ha haft en platt för länge sen men jag gillar att kunna ändra skärmupplösning efter spelbehov (Jag brukar föredra passiva grafikkort och då kan man inte spela i 1280x1024 i alla spel).

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Det måste vara en höjning per tum som avses? Låter ju helt osannolikt att det ens skulle uppmärksammas om det rörde sig om $5 på totalpriset.

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galactus
Det måste vara en höjning per tum som avses? Låter ju helt osannolikt att det ens skulle uppmärksammas om det rörde sig om $5 på totalpriset.

Hahaha "Vi bryter sänningen för att meddela..."

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Tur att man nyligen införskaffat ny skärm, dock alltid surt med prishöjningar....

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galactus
Det måste vara en höjning per tum som avses? Låter ju helt osannolikt att det ens skulle uppmärksammas om det rörde sig om $5 på totalpriset.

$110 är väl en lite väl grov prisökning.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
$110 är väl en lite väl grov prisökning.

Brukar man inte mena upp till 5$ så alltså en höjning med max 110$ som då troligen kommer landa på 60-70?? eller är jag bara dumm i huvudet.

Permalänk
Medlem

Acer Service vad är det.....

Själv hann man oxå med att köpa en ny 22" i sommar men oturligt nog så fick jag ett fel med den.
Men Acer var snälla och tog in den på service, fick beskedet att det skulle ta 3 till 4 veckor.
Ok tänkte jag den skulle ju till tyskland och hem igen…
Men nu har det gått 1,5 månad, snart 2 och jag har inte fått min skärm från dem ännu.
När man ringer till dem så säger dem bara att ”Dem måste ha missat skärmen där nere, men vi ska prata med dem så hör vi av oss om några dagar” fick man som svar.
Men dem har fortfarande inte hört av sig.
Så vad gör man?

Svar: Man köper aldrig en produkt som har med Acer att göra.
För servic vet dem inte vad det är…

www.acercomputer.se

Permalänk

Själv skall jag köpa en Plasma om några månader.. tyvärr så kanske detta även påverkar priserna på dem oxå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
$110 är väl en lite väl grov prisökning.

Det var ju mellan 1-5 dollar det handlade om, måste man vara övertydlig med allting?

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem

Vilken icke-nyhet. 5 dollar? Wow, det är hela 35 kronor. Men det framgår inte ens i vilket led i försäljningskedjan prisökningen gäller.

Skärpning Sweclockers redaktion(som annars brukar vara bra på att sålla i det enorma nyhetsflödet)!

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Vilken icke-nyhet. 5 dollar? Wow, det är hela 35 kronor. Men det framgår inte ens i vilket led i försäljningskedjan prisökningen gäller.

Skärpning Sweclockers redaktion(som annars brukar vara bra på att sålla i det enorma nyhetsflödet)!

Vilket led? Hur ofta köper du lcd-paneler? Och $5 i leverantörsled gör troligen betydligt mer i slutledet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXtranj3rO
5 dollar är ju en struntsumma haha.

5 dollar = cirka 35 kr = cirka tjugo minuters slit på jobbet.
Det är ju skattade pengar.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.