D-Link introducerar 11n-router för hemmet

Permalänk
Melding Plague

D-Link introducerar 11n-router för hemmet

Tillverkaren D-Link har idag introducerat hemmaroutern DIR-615 vilket är inriktat på hemmaanvändning. Routern har stöd för 802.11n 2.0-specifikationen samt skall vara mycket enkel att installera.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Borde ha gigabit Ethernet.

Vad innebär att den stödjer "Xbox Live" ?
Låter som nåt de bara skriver?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Borde ha gigabit Ethernet.

Vad innebär att den stödjer "Xbox Live" ?
Låter som nåt de bara skriver?

För de mer avancerade och krävande användarna har D-link DIR-655.

DIR-615 är en budgetmodell för de som vill ha snabbt trådlöst nätverk med bra täckning till överkomligt pris.

Permalänk

Men denna såg jag inne hos JME i fredag?

Permalänk
Medlem

Vad är då skillnaden på dir-635 och denna dir-615?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
För de mer avancerade och krävande användarna har D-link DIR-655.

DIR-615 är en budgetmodell för de som vill ha snabbt trådlöst nätverk med bra täckning till överkomligt pris.

Synd bara då att D-links ndraft routrar funkar skitdåligt... satt med DIR-655 så sent som igår. Så jävla dålig sändning och mottagning. Kunde knappt gå utanför dörren med laptopen utan att tappa kontakt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Men denna såg jag inne hos JME i fredag?

Precis, den är gammal...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
För de mer avancerade och krävande användarna har D-link DIR-655.

Våra uppfattningar om "krävande användare" har nog bara stavningen gemensamt

Permalänk
Medlem

Fan vad de slänger ur sig produkter, å inget som är intresant mest pga deras ryckte...

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Men denna såg jag inne hos JME i fredag?

Dir 635 ser nästan likadan ut.
Den har en mer antenn och en lite annorlunda front.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Dir 635 ser nästan likadan ut.
Den har en mer antenn och en lite annorlunda front.

Dir-635 är jag väll bekantad med och både 655, 635 och 615 fanns faktiskt på hyllan. Stod och kollade på dem men bestämde mig för 635 till ett mindre kontor då jag har god erfarenhet av den.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Dir-635 är jag väll bekantad med och både 655, 635 och 615 fanns faktiskt på hyllan. Stod och kollade på dem men bestämde mig för 635 till ett mindre kontor då jag har god erfarenhet av den.

Ok, jag har själv en DIR 635 sedan några veckor, mycket nöjd än så länge.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

dundermuppen: Han sa bara för de MER avancerade och krävande.
Jag skulle t.ex. inte se en ugn som särskilt avancerad med nog är den mer avancerad än en öppen eld?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Ok, jag har själv en DIR 635 sedan några veckor, mycket nöjd än så länge.

Jag var bara förvånnad av att det kom en nyheter om en produkt som jag redan sett ute på hyllan ;).

Permalänk
Medlem

Hej, Martin här från D-Link.

#Lurcazzus
De började levereras ut till ÅF redan förra veckan, men släpptes officiellt igår, Måndag den 1/10.

#dundermuppen
Vad menar du med detta, på vilket sätt uppfyller inte DIR-655 dina krav?
Gigabit på både WAN och LAN, klarar att routa 266Mbit/s och 802.11n (Draft 2.0). Vi är i varje fall riktigt stolta över DIR-655 och de flesta testerna bevisar hur pass bra prestanda denna router har. Se ex review här: http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Ite...

mvh

Martin

Visa signatur

-:XP1700-k7S5A-XP1700-Geforce3:-

Permalänk

Måste bara säga att jag tycker att dir-655 fungerar riktigt bra.
Har aldrig tyckt om d-link förut, för att dom typ aldrig frungerar som dom ska, eller ens överhuvudtaget.

Och angående räckvidden, så kan man ställa in hur starkt den ska sända, och jag kan gå typ 30-40 meter utanför huset, och fortfarande ha utmärkt motagning.
Och under ca 2-3 månaders driftid har den aldrig krånglat.
Nog offtopic. dir-615 är säkert jätte bra:P

Visa signatur

Bytte till Mac och slutade spela.

Permalänk
Medlem

Jag vågar knappt köpa en router idag.
Alla jag haft möjligheten har varigt extremkassa.
Inte för att det kanske är så överdrivet många men tro fan på att det är routern det är fel på när något strular.

Patetisk prestanda och/eller stabilitet över WAN porten, får problem om de står på för länge (läs: flertalet månader).

Inget mot D-Link specifikt, finns inget märke, inte en enda konsumentprodukt som jag rent spontant skulle lita på.

Förhoppningsvis är det för att jag haft otur, som det är nu får jag svår besultsångest varje gång jag ska rekommendera en router.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Jag vågar knappt köpa en router idag.
Alla jag haft möjligheten har varigt extremkassa.
Inte för att det kanske är så överdrivet många men tro fan på att det är routern det är fel på när något strular.

Patetisk prestanda och/eller stabilitet över WAN porten, får problem om de står på för länge (läs: flertalet månader).

Inget mot D-Link specifikt, finns inget märke, inte en enda konsumentprodukt som jag rent spontant skulle lita på.

Förhoppningsvis är det för att jag haft otur, som det är nu får jag svår besultsångest varje gång jag ska rekommendera en router.

Ja de va väl efter allt krångel man hört om routrar som man byggde en egen med smoothwall ist.

Visa signatur

Ws 2600k, Sabertooth, 16gb, rx580, 840evo, 830 evo, Htpc NUC I3 4010, 8gb, Arch Server Supermicro x11, xeon 1240v5, 48gb ecc, proxmox with 4vm Laptop Dell XPS 13

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Jag vågar knappt köpa en router idag.
Alla jag haft möjligheten har varigt extremkassa.
Inte för att det kanske är så överdrivet många men tro fan på att det är routern det är fel på när något strular.

Patetisk prestanda och/eller stabilitet över WAN porten, får problem om de står på för länge (läs: flertalet månader).

Inget mot D-Link specifikt, finns inget märke, inte en enda konsumentprodukt som jag rent spontant skulle lita på.

Förhoppningsvis är det för att jag haft otur, som det är nu får jag svår besultsångest varje gång jag ska rekommendera en router.

Har haft samma problem, tills jag tog en gammal dator och gjorde om till router. Fungerat perfekt sedan dess (ca 3 år).

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Inte ensam alltså
Har skaffat mig en dator som ska dedikeras som router och testar lite olika mjukvarulösningar. Även om de jag testat verkar fungera kanon som router så skulle jag gärna villja smidigt kunna sniffa trafik, traffic-shaping på anslutningsnivå osv. m.m. Och även om många har riktigt fina och avancerade funktioner så saknar jag ändå en hel hög.
Kanske lite för "power-user" inrikat och inte router-inriktat och att det jag efterfrågar egentligen inte är något man vill ha i en router men lite besviken är jag.