Nvidia MCP72 IGP i november?

Permalänk
Melding Plague

Nvidia MCP72 IGP i november?

Enligt obekräftade uppgifter från moderkortstillverkare planerar Nvidia att lansera kretsuppsättningen MCP72 IGP i november eller i början av december. Denna kretsuppsättning är utvecklad för AMD:s kommande Phenom-processorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

jag är först

Visa signatur

INTEL CORE2DUO XEON3060@3GHZ, AMD FIREPRO 3D V4800 1GB, 8GB DDR2 GIGABYTE GA-G33M-DS2R MOBO WINDOWS 8.1 PRO 64bit

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se hur deras nya prylar presterar. *Längtar*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreenTooth
jag är först

Har du inget annat vettigt att skriva än att du är först i varje nyhet så finns det ingen mening för dig att kommentera i nyheter. Jag har sett dig i två nyheter på under en minut.

Läs nyheten och kommentera den istället. Det är ointressant om du är först eller sist.

----

Bra att dessa chip börjar komma ut. Frågan är bara hur lång tid det tar för AMD att lansera Phenom till oss dödliga!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

Ja tycker att de har för få PCI Express lanes.

Sen föredrar jag Intel chipset, eftersom på deras chipset så är IGP en Intel GMA som har öppen källkod drivrutiner och öppna specifikationer. Det får man inte till IGP'n på Nvidias chipset.

224 lanes och jag är nöjd.
7*32 = 224.
7 slots gånger x32 lanes per slot = 224 lanes.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Vad är det för typ av integrerad grafik? Är det något nytt och väldigt snabbt som ersätter SLI eller bara för tråkiga arbetsdatorer?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reckie
Vad är det för typ av integrerad grafik? Är det något nytt och väldigt snabbt som ersätter SLI eller bara för tråkiga arbetsdatorer?

integrerat är alltid för slöa surfdatorer...