Thermaltake visar upp två nya chassin

Permalänk
Avstängd

Oj oj oj oj... shit
Jag kräks... fy vad fult. Det var det gräsligaste jag sett på ett tag...

Fjortisar gillar det nog dock.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
En bra början vore om man tog reda på vad iq är innan man klagar på andra som klagar på andras iq.

För övrigt blir du lite patetisk. Dom du skrattar åt, kommer alla förmodligen tjäna mer än dig när du växer upp. Att garva åt folk pga deras smak, e väll lite barnsligt?

Chassin som fixar sommarbrännan är inte mycke för mig. Men nog är det så att dom säljer väldigt bra?

Du klagar på en kille som klagar på en kille som klagade på den killen. Nu är jag killen som klagar på en kille som klagade på en kille som klagar på en kille som klagade på en kille. Ska vi hålla på så här längetill? IQ är intelligenskvot, bollen ligger hos dig.

Försök att tona ner det pretantiösa tugget lite, visa mig den människa som inte flinar åt något och han skall få kasta den första stenen.

Permalänk
Medlem

Herregud anlitar de 15 åringar till designavdelningen? Alltså inte att de designar, mer att de äter godis och sedan spyr ut allt på ett papper som sedan blir skissen...

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Hedersmedlem

USS Enterprise ringde, de vill ha tillbaka sin antimateriareaktor. (Var det lagom nördigt? )

Men jag undrade en grej om vattenkylningen... Armor+ blir 4 kg tyngre med vattenkylningen, men Xaser IV blir 6.2 kg tyngre. Är det mycket fetare vattenkylning på Xaser eller har tryckfelsnissen varit framme igen? Finns det nån mer info om vattenkylningen?

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Det som stör mig mest, förutom alla som klagar (det finns andra chassin, ingen tvingar er köpa dessa) är att Thermaltake designar järnet. Och sen skrivet de stora texter (i detta fall på nätagget, har förekommit på själva chassiet också) i jättestor Times New Roman eller valfri jävligt odesignad skrift.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Det var nog det mest smaklösa jag någonsin har sett... Dock så kan jag förstå om vissa människor köper just detta chassi, mycket tack vara den färdig inbyggda vattenkylning.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

fasen, man kanske skulle slå sig på att designa datorchassin. Man kan väl iaf inte lyckas sämre än dom som visats upp här, ifrån thermaltake

btw, skulle inte det bli en cool tävling, om folk fick designa ett chassi, sen får vinnaren sitt chassi designat och producerat av en känd chassifirma..

Visa signatur

A girl turns on when she wants but a computer turns on when you want

Permalänk
Medlem

håller med dig apocalyptic, vad sägs om att få igång ngn sådan tävling på sweclockers? svårt att få sponsorer kanske...
och då menar jag att man prsenterar concept eller ritning och inte färdigt chassi.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

ja, det blir troligen lite enklare för folk att presentera sina arbeten om dom är i pappers/dokument form.

Även om det inte skulle finnas pris med, så kanske det sitter någon liten designer där ute, som längtar efter att få visa upp sina skillz, och då blir en sådan här tävling en bra plats att börja på

Visa signatur

A girl turns on when she wants but a computer turns on when you want

Permalänk
Medlem

Helvete va snygga dem va, fast å andra sidan verkar det bara vara jag som gillar designen. Gillar inte P180/182 "för" stilrena design, lite muskler ska det ju vara!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem

heheh ska inte klandra.. alla har sit eget tycke. själv tycker jag om stilrent.. har p180. Men har nu på senare tid införskaffat vattenkylning och då lämpar sig inte den lådan nå vidare för mina grejjer. måste ha mycke platts och ingen låda faller mig riktigt in i estetiken.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Helvete va snygga dem va, fast å andra sidan verkar det bara vara jag som gillar designen. Gillar inte P180/182 "för" stilrena design, lite muskler ska det ju vara!

"Muskler"? Det var första gången jag hört det om Thermaltake. Snart kommer väl nån och säger att det här är en muskelbil...

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Hedersmedlem

hahahah var bara tvungen att posta meningslös text nu när man sett den bilen.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk

Om nån kastade ett sånt där chassi efter skulle jag ta det som en förolämpning. Tur att ingen tvingar mig att köpa det.

För övrigt, är det bara jag som går och rotar i elektronikskrot när jag behöver chassin? Mitt nuvarande var fult som stryk när jag hittade det och det blev inte snyggare när jag dremlade upp fronten, ena sidan och baken på det och tryckte dit fläktar. Men det spelar ingen roll för det är insidan som räknas och med gratis chassi får man mer pengar över till annat.

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Inaktiv

sjukt fula chassin som 14isar kommer att älska. undrar hur kylförmågan är då?

Permalänk
Medlem

jag är fjortis och jag gillar det inte. för mycket bling ljus.
det kanske skulle bli snyggt om man tog ej lysande fläktar och lackade allt matt svart.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
jag är fjortis och jag gillar det inte. för mycket bling ljus.
det kanske skulle bli snyggt om man tog ej lysande fläktar och lackade allt matt svart.

fjortis betyder omogen 13-16åring som super, röker och/eller snusar med sina 14iskompisar på kvällarna och helgerna(finns lite olika variationer,) är allmänt arrogant etc i mina ögon, sen finns det de som spelar 24/7 och spammar på med "1337"-språket vilket är dem som kommer gilla detta.

Men chassina har dåliga proportioner, verkar inte stilrena som jag vill. Dom ger ett billigt och osofistikerat uttryck.

Permalänk

Tycker Armor+ såg helt ok ut. (trots att jag är 25år)
Så länge man skippar det smaklösa led ljusen. Och sätter på en heltäckande sidovägg så skulle jag nog kunna tänka mig en om jag fick en.
För övrigt hade jag nog valt ett Silverstone Temjin TJ07, om jag nu fick ett gratis...

Men jag får väll "stå ut" med min stacker ett tag till.

Fjortis, efter fjorton, vanligen nedsättande benämning på person i de lägre tonåren och/eller någon som uppför sig på ett pubertalt, omoget sätt. I vissa sammanhang används inte begreppet om en person som är just 14 år, utan för att beskriva en livsstil.
Fjortisar är omyndiga personer som ser sig själva som mogna nog att göra "farliga" och otillåtna saker som inte passar deras åldersgrupp, t.ex. dricka alkohol eller köpa fula chassin.

Permalänk
Medlem

Att dra hela Thermaltake design team över en kant är väl lite att ta i, dom har ju gjort några hyffsat snygga och stilrena chassin!

Thermaltake Soprano DX
http://www.edigital.hu/files/kepek/d_15401.jpg

Thermaltake Tsunami
http://specialtech.co.uk/spshop/files/detail/Thermaltake_Tsun...

Ser helt ok tycker jag iallafall fast jag föredrar Antec och LianLi ändå.

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrOzZ
Att dra hela Thermaltake design team över en kant är väl lite att ta i, dom har ju gjort några hyffsat snygga och stilrena chassin!

Sant, sedan har vi ju mästerverket Mozart TX!

Ang. Chassiena i denna tråden så tycker jag Armor+ såg helt okej ut om man tar bort allt ljus, Xaser var ingert vidare vacker men den såg rätt kul ut med chassisidorna uppfällda(?)

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrOzZ
Att dra hela Thermaltake design team över en kant är väl lite att ta i, dom har ju gjort några hyffsat snygga och stilrena chassin!

Känns lite elakt att enbart skriva negativt om Thermaltakes designteam men jag kommer inte på nått snällt att skriva. Det de gjort som inte ser hemskt ut har blivit ganska starkt "inspirerat" av något som någon annan har gjort.

Jag är hyffsat säker på att Cooler Master släppte Wave Master ca. ett år innan Thermaltake släppte Tsunami.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Vilken jävla mäktig sak det där o såg rätt så cool ut också. Men dock inget för mig.

Som alltid har folk inget bättre för sig att klaga om allt, "Produkter" kan inte passa alla då alla har en personlig smak o tycke. Bara för att man inte tycker om designen på en produkt har man ingen rättighet att gå runt o hyckla. Det bevisar bara hur omogen man själv är.

Om du gillar den, bra för dig. Om du inte gillar den, köp inte då men du behöver inte gnälla som en baby.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Verkar ju som en hel del vtycker att de är snygga o.s.v. Så de lär ju inte vara helt pantade utan det är nog snarare de som tror att alla bara vill ha stilrena chassin som är lite pantade skulle jag tro^^

Detta skulle ju va något som man köpte till kiddsen som vill ha en häftig dator. "Inte den där fula som min pappa har" typ.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

För mycket plast på fel ställen =/

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

något av dem där är ju inget man ställer i vardagsrummet som vuxen. vänner & bekanta skulle ju skratta läppen av sig. cooler master gör snygga "vuxna" chassin med bra skruvlösa funktioner. även så somliga antec lådor. lian-li är också lådor för vuxna.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Musikälskare

Riktigt fula chassin, verkligen...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Riktigt hemska...
Jag håller med Wolverine, det är verkligen dags att den där designavdelningen får sparken, eller möjligen fängelse. Jag förstår verkligen inte tjusningen med massvis av fönster, ljus och en design som är både funktionslös och har ett utseende som någonting från 90-talets värsta framtidsvision...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Mitt Shark är snyggare

Permalänk

Kan hålla med om att de ser ut lite som fåniga sci-fi versioner.
Och jag skulle skämmas om folk kom hem till mig på besök och såg ett Thermaltake Xaser VI stå i mitt arbetsrum.
Men det är väll lite kul med variation? Tycker det vore jävligt trist om alla chassin såg ut som Lian Li PC60.
Och med tanke på att design teamet inte fått sparken så borde det ju innebära att folk köper dem?

Visst håller med om att de inte är så snygga, men att tycka att de som designade dem skall få sparken, är ju bara löjligt.
Beauty is in the eye of the beholder..

Permalänk
Medlem

Nuuker: jo jag är lite fjortis, jag tar inte alkohol men det är så liksom små "gangs" på kvällen kan det se ut som. jag spelar typ 24/7.
men inget över drivet "jag är gamer 1337-Hallåande" snack.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10