Permalänk
Medlem

guild wars?

Blev trött på WoW, delvis för att man är tvungen att sitta flera timmar med raids varje dag för att få equip man inte kan få på egen hand+ utökning i familjen
letar efter ett spel som man inte alls är beroende av andra men ändå kan få exakt det man vill ha.
någon som kan förklara lite hur guild wars är, om man kan skaffa det mesta på egen hand m.m?

Permalänk
Medlem

Tjena. Jag själv har lirat en hel del Guildwars. Jag äger dock alla expansionerna.
Jag är väldigt nöjd med grafiken och att det inte kostar i månaden.

Så på tal om spelet då:

Guildwars handlar dock om att vara med i olika guilds. (Som man kanske kan höra på namnet. ) Man kan också köra PVP och PVE. PVP delen har jag dock aldrig testat , då jag är en ensamvarg.

Hoppas detta hjälpte dig lite på traven.

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk

Guild wars kallas av många ett "solo mmorpg" eftersom man behöver inga andra riktiga spelare för att klara något. Nästan. 90% ungefär går att klara utan andra spelare beroende på hur duktig man är såklart.

Om köper det kan du skriva till mig ingame på "Warrior of Sune" så kan jag visa dig hur man spelar osv.

PvP delen är förövrigt riktigt bra och balanserad. (PvE för den delen med)

MVH Emil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Guild wars kallas av många ett "solo mmorpg"

Syftar du på Cooprpg?

Permalänk

Guild Wars och MMORPG borde aldrig sägas i samma mening pga att dom inte har nånting med varandra att göra. (japp, jag bröt min egen regel )

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Jag spelade själv GW när det var nytt och hoppade sedan över till WoW, nu har jag slutat med det senare också och har kört lite GW:Nightfall på trial för kuls skull.

Det främsta jag vill påpeka som (jag personligen) uppfattat, är att det kan vara rätt jobbigt att gå från WoW till GW då GW är så mycket mer komplicerat. Men gillar du en utmaning och lite mer krav på hjärnan när du ska välja dina skills osv så tror jag GW kan passa fint

Om jag vore du skulle jag börja med prophecies, dvs "vanliga" GW, jag tyckte iaf den hade bäst introduktion.

Det är i övrigt ett väldigt fint spel att se på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BattleAngel
Guild Wars och MMORPG borde aldrig sägas i samma mening pga att dom inte har nånting med varandra att göra. (japp, jag bröt min egen regel )

Tja, de har en del med varandra att göra, men Guild Wars är inte ett regelrätt MMORPG.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304