Permalänk
Medlem

Gears of War (PC)

IGN har besökt Epic's North Carolina studio och kollat in Gears of War som släpps till PC den 6 November. Verkar bli nått att se fram emot!

http://pc.ign.com/articles/824/824946p1.html

"All the recent updates to Unreal Engine 3 will also be making their way into the new version of the game." :yummy:

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Kommer antagligen att fixa det till PC bara för att spela de extra kapitlen som kommer till PC versionen. Synd att de inte kommer till 360 =/

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Det verkar verkligen vara något att hålla koll på, ser ju ut att vara allt annat än en dålig portning.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Blir det lika bra som det är till 360 så är det en pc titel att räkna med!

Permalänk
Medlem

Verkar bli ett trevligt spel.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande CO-OP möjligheter eller strippar dom allt roligt från spelet?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Honom skulle man inte vilja stöta på i en gränd

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Är det fortfarande CO-OP möjligheter eller strippar dom allt roligt från spelet?

Hela spelet går väl up på co-op? är det ens roligt att spela själv? jag har iallafall sett en film där dom spelar två stycken över nätet i co-op mot den stora feta snubben.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Hela spelet går väl up på co-op? är det ens roligt att spela själv? jag har iallafall sett en film där dom spelar två stycken över nätet i co-op mot den stora feta snubben.

Halo går ju ut på CO-OP också men det är inte med i PC versionerna.
Som PC användare är man van att förvänta sig det värsta i portar.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

blir det första persons vinkel i pc versionen? näst intill ospelbart annars imo

Permalänk
Medlem

Vadå är det fler kapitel i Gears of war till PC? Tycker det är en dålig stil då jag velat ha det till xboxet. Själv tycker jag Gears of War är på tok för kort men ett mycket bra spel.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
blir det första persons vinkel i pc versionen? näst intill ospelbart annars imo

I filmerna är det i 3:e persons perspektiv så det lär dom inte ändra.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Killen som designade blodeffekterna i spelet borde ju få stryk iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
blir det första persons vinkel i pc versionen? näst intill ospelbart annars imo

Gears Of War bygger ju i princip allt på sitt 3:e personsperspektiv så det är inte så troligt.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Honom skulle man inte vilja stöta på i en gränd

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/824/824946/gears-of-w...

äh jag hade bara tagit fram min hagelbrakare å skjutit fulingen ;). Sen hade han bara sprungit i väg :P.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Det är 3:e person man ser det, precis som xbox 360. Sen co-op är ju bara kul men vet ej om dom har det på pc men skulle tro det. Och så klart har dom ju mer banor till pc för att ha något som 360 versionen inte har.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Honom skulle man inte vilja stöta på i en gränd

Det är lugnt, han får inte plats i en mörk gränd.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Honom skulle man inte vilja stöta på i en gränd

Skulle bli mer rädd för din avatarprofil än det där monstret!

Angående spelet så är det inget jag väntar på iaf. För arkadaktigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siXpounder
Killen som designade blodeffekterna i spelet borde ju få stryk iaf.

Hur menas?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Ja de är ju inte verkliga för fem öre och det sprutar åt fel håll hela tiden

Men i alla fall någon som vet om det kommer en lilitem edition eller likande?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Avstängd

underbart, hoppas det blir bra

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

tur att man har en dator som klarar spelen för en gång skull.. vänta på spores med

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Avstängd

Co-op, någon som VET?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Ja de är ju inte verkliga för fem öre och det sprutar åt fel håll hela tiden

Men i alla fall någon som vet om det kommer en lilitem edition eller likande?

Nä för hela spelet i sig förutom Blodet då är ju fullkomligt logiskt,
Ensam man med kulspruta skjuter ihjäl miljoner Aliens som invaderar jorden eller hur storyn nu än var.

Strunta i detaljerna och ha roligt istället.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Snoddas87: 2-4 st för att vara mer exakt. (:

Angående blodet så är det nog det fulaste med hela spelet.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Oj, bäst man håller sig borta från spelet.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Snoddas87: 2-4 st för att vara mer exakt. (:

Angående blodet så är det nog det fulaste med hela spelet.

Bara jag som gillar blodet? Tycker det är så härligt överdrivet.:D

Permalänk
Avstängd

Vet nån om det finns en demo ute? på GoW?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<