Pris på Ipod i olika länder

Permalänk
Melding Plague

Pris på Ipod i olika länder

Tidningen The Economist har i flera decennier publicerat en lista vad McDonalds hamburgare Big Mac kostar i olika länder, som ett sätt att jämföra olika valutors köpkraft. Nu har en australiensk bank gjort en liknande lista fast med Apples mp3-spelare Ipod.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trodde att vi skulle ligga högre upp. Väldigt intressant lista.

Permalänk
Medlem

Tur för mig som är i Japan nu, då kan man lägga vantarna på nya iPods billigt. Otur att jag inte har behovet av en ny.

Så klart man hittar Sverige i mitten, precis lagom

Permalänk
Medlem

NJä det trodede inte jag. Det enda oms kostar mer här är ju skatten och annars är elektronikprylarna väldigt prispressade i Sverige.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Köppte en Nano 2gigs för 777kr på ett ställe i Lund (4gig kostade 1k ). Elgiganden sålde 2gbs för 775kr dagen efter... BILLIGT!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Avstängd

Brazil $369.61
Hong Kong $148.12

Skillnad $221.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
NJä det trodede inte jag. Det enda oms kostar mer här är ju skatten och annars är elektronikprylarna väldigt prispressade i Sverige.

Ja, men då den är så pass hög så blir det en rejäl skillnad.
Brutalt störande att M inte vill sänka skatten för detta, men all annan skatt ska de ge sig på. Tragiskt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Ja, men då den är så pass hög så blir det en rejäl skillnad.
Brutalt störande att M inte vill sänka skatten för detta, men all annan skatt ska de ge sig på. Tragiskt.

Men det är ju den underbart sköna sosseskatten som ligger kvar. Måste bevaras.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhalla
Köppte en Nano 2gigs för 777kr på ett ställe i Lund (4gig kostade 1k ). Elgiganden sålde 2gbs för 775kr dagen efter... BILLIGT!

Asså det är sk*t billigt ju 2gb får ~800,- det är ju nästan ingeting om man har pengar villsäga (jag är en fattig jävel:P)

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Ipod är en image-produkt så den speglar inte prisnivån på elektronikprylar.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Något som är värt att nämna i samanhanget är att man här i Sverige har 3 års reklamationsrätt, mot att man i tex danmark bara har 2. Sånna skillnader kan nog påverka priset en del

Det här med skatten... Har inte så gott som alla eu-länder både tull och extraavgifter på elektronik ?
Se sen vad skatterna används till. Vi kan ju dra exemplet för några år sedan när man i sverige byggde ut infrastrukturen för att främja bredbandet. Jag kommer inte ihåg hur många miljarder det va man la ner, men det va en del. Denna fiberutbyggnaden gjorde bla att vi kunde få både snabbare och billigare bredband, men det kanske ni inte är intresserade av ?

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Ipod är en image-produkt så den speglar inte prisnivån på elektronikprylar.

Och Big Mac speglar vad maten kostar då eller? Skulle inte tro det...

OnT så tycker jag att det är intressant hur priser ser ut i olika länder...
Har även funderat på att köpa den nya nanon i USA under höstlovet och märkte att det var ganska många 100 kr som det var i mellanskillnad

/Fjortis_barn

Visa signatur

ursäkta namnet, kommer att göras om!