Rollercoaster tycoon 2 - bygga fler än 255 attraktioner?Ändra maxantalet i någon fil?

Permalänk
Medlem

Rollercoaster tycoon 2 - bygga fler än 255 attraktioner?Ändra maxantalet i någon fil?

Jag fick för mig att bygga ett enormt nöjesfält på Rollercoaster tycoon 2. Dessvärre går det inte att ha fler än 255 attraktioner eller fler än 200 personal. Läste dessutom att det inte går att ha fler än 10 000 besökare... Detta är väldigt väldigt synd när Rollercoaster tycoon är ett så bra spel man kan sitta i många timmar med. Hela nöjet är ju att bygga en så stor park som möjligt.

Spelet Jurassic Park: Operation genesis har även det en begränsning på hur många dinosaurier man kan ha, men där kan man gå in i en fil med notepad och ändra maxantalet själv. Väldigt enkelt eftersom allt är i "klartext".

Borde inte något liknande gå att göra med Rollercoaster tycoon 2, även om det kanske är krångligare? För i någon fil måste ju begränsningen ligga. Frågan är bara hur man går tillväga?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Inaktiv

Vad jag har läst så verkar det snarare vara en begränsning av spelmotorn. Så det kanske är svårt?

Permalänk
Medlem

Att gränsen är just 255 tyder på att de har använt nån BYTE-variabel för att spara just den informationen. Vilket isåfall betyder att du inte kan ändra det i någon fil. I bästa fall kan det då fixas med någon kommande patch. Men i värsta fall, och mest troligt, så struntar de i det helt och 255 kommer alltid vara gränsen.

Permalänk
Medlem

Rollercoaster tycoon 2 har ju några år på nacken, så ifall det finns någon patch som fixar detta så måste det väl vara en "privat" patch som någon har knåpat ihop... Men borde det inte bara gå att "hacka" bort själva begränsningen? Man tycker ju att någon mer än mig, med större datorkunskaper, borde vilja bygga en stor park

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk

Varför övergår du inte till Rollercoaster Tycoon 3 då?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Varför övergår du inte till Rollercoaster Tycoon 3 då?

Kanske därför att han tycker som mig, att RCT3 inte har någon av charmen som ettan och tvåan hade.
Du lär nog få dras med att "endast" kunna bygga 255 attraktioner =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigge89
Kanske därför att han tycker som mig, att RCT3 inte har någon av charmen som ettan och tvåan hade.
Du lär nog få dras med att "endast" kunna bygga 255 attraktioner =/

Precis.

255 attraktioner kan låta mycket, men eftersom toaletter, informationskiosker, matställen, första-hjälpen-hus etc. etc. räknas som attraktioner så blir det inte sååå många "vanliga" attraktioner kvar.
Och när man har en stor park behöver man en massa toaletter för att inte få klagomål från besökarna och därigenom få ett nöjesfältsbetyg under 700 så parken tvingas stänga.

Jag har sökt igenom olika forum och alla verkar skriva samma sak. Begränsningarna är djupkodade i själva spelet. De flesta inlägg var från 2003 fast det har väl inte hänt så mycket med spelet sedan dess.

Men man tycker ju ändå att de som fortfarande spelar det borde vara de verkliga fanatikerna och att NÅGON måste ha kodat om begränsningarna. Folk kan ju lägga 100 timmar på att måla en bil i paint så...

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.