Nytt tangentbord och headset från Razer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
jag tycker det är skit bra med upplysta tangenter. lättare att se dom smidigt att man kan lysa upp vissa tangenter..

Du kanske behöver se dem.
Jag behöver inte se dem, jag tittar inte ner, när jag vet exakt var tangent är placerade.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Du kanske behöver se dem.
Jag behöver inte se dem, jag tittar inte ner, när jag vet exakt var tangent är placerade.

Är du säker på det? Troligen tittar även "proffs" ner på tangentbordet då och då omedvetet, för att synkronisera sig med detta, speciellt i samband med att specialtangenter används. Endast F och J samt 5 på numeriska bordet, har någon form av taktil igenkänning.

Detta kan alltså ske helt omedvetet och kanske förnekas med emfas av tangentbordsbrukaren.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberg
Iden att ha en liten lampa att sätta ovanför tangenterna snarare än att lysa upp själva tangenterna var ett av de konstigare designbesluten jag sett. Jag ser fram emot att se Razer släppa ett tangentbord som går förbi och om G15 både i funktionalitet och formgivning.

Faktum är att Logitech G15 *inte* har en lampa för varje tangent utan har ett antal dioder vars ljus sprids genom en plastbit

Logitech har bara lyckats göra bakgrundsbelysningen väldigt jämn.

Har ett G15 själv BTW så jag vet att om man tittar noga så lyser inte alla knappar lika starkt men det är väldigt små skillnader som man inte märker av annat än just när man verkligen tittar efter det.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tittar ner på de flesta och inte tusan vill jag att dom lyser tillbaks...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Säger det samma, ser ut som en tänkbar ersättare till mitt gamla ultra flat (som glappar lite efter en dålig dag, råkade platta till det lite extra mycket )

Att enbart lysa upp texten på knapparna är en god idé, mitt gamla Saitec Eclipse har enbart bakgrundsbelysning och det är totalt värdelöst, man blir bara bländad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuch
Ojoj, en representant. Vad sägs om att skicka ett exemplar till Sweclockers för testning, så att vi andra som inte kommer på DH kan få lite utlåtanden
Det ser väldigt dyrt ut, men är det någorlunda vettigt skulle jag kunna tänka mig ersätta mitt ultra flat.

Har redan mailat Swecklockers om de kan skriva en nyhet om oss åtmindstonde och att skicka ett exemplar till dem är redan högt prio..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shayan
Så jävla najs att höra att folk är intresserade utav våra produkter!

Just nu sitter jag i hamburg och donar med produkterna har en hel hög med icke-funktionella tangentbort här till vänster och ska gå igenom minsta lilla detalj! Det kan ta sin tid, vi ska försöka släppa prylarna till DH men vi börjar bli lite osäkra, för allt ska vara perfekt!
De kommer komma ut överallt så det är bara att gå ut till första shop!

TIllhör du Roccat? Kewlt. Har ni något ungefärligt datum på releasen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubi
Ja, det är bara du. Om du tycker razors produkter är pinsamma, vad tycker du inte då om creativs å microsofts försök att göra "spelmöss"?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Förmodligen inte. Det finns en hel mängd folk som tar till uttrycket "fjortis". Det ger ett intryck som är betydligt yngre än alla lysande fläktar i inets sortiment tillsammans.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Tack för den du

Men ja, mycket av Razer's grejor får lätt fjortis-stämpeln av många.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av elde
Haha, sa snubben som sitter i solbrillor framför datorn!

Okej, jag tar tillbaka mitt uttalande. Vet inte riktigt vad jag tänkte på. Skrev tidigt på morgonen och var inte riktigt vaken... Känner inget större sug att köpa en razermus då jag inte gillar loggan. Designen på produkterna går inte riktigt ihop med vad jag gillar, med det är ju en smaksak och det är ju ingen tvekan om att Razer verkar göra skitbra grejer. Och att välja uttrycket fjortis för att beskriva Razer är självklart helt fel. Elde: Avataren är gammal och jag har inte orkat byta ut den. Skall nu bytas omgående då jag nu efter påpekning själv ser att det är ganska fult.

Tar tillbaka allt, hoppas att jag har min heder i behåll:)

*EDIT* Sådär, då har man bytt Avatar. Blev en något beskuren del av "Kings Of Leons" framsida på albumet "Because Of The Times"

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

GIEF! Tangentbordet ghaaa...

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shayan
Har redan mailat Swecklockers om de kan skriva en nyhet om oss åtmindstonde och att skicka ett exemplar till dem är redan högt prio..

Maila mig du inte fått tag på någon.

andreas[at]sweclockers.com

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Okej, jag tar tillbaka mitt uttalande. Vet inte riktigt vad jag tänkte på. Skrev tidigt på morgonen och var inte riktigt vaken... Känner inget större sug att köpa en razormus då jag inte gillar loggan. Designen på produkterna går inte riktigt ihop med vad jag gillar, med det är ju en smaksak och det är ju ingen tvekan om att Razor verkar göra skitbra grejer. Och att välja uttrycket fjortis för att beskriva Razor är självklart helt fel. Elde: Avataren är gammal och jag har inte orkat byta ut den. Skall nu bytas omgående då jag nu efter påpekning själv ser att det är ganska fult.

Tar tillbaka allt, hoppas att jag har min heder i behåll:)

*EDIT* Sådär, då har man bytt Avatar. Blev en något beskuren del av "Kings Of Leons" framsida på albumet "Because Of The Times"

Lol, läs mitt inlägg en gång till och ifall du sen fortfarande inte märker det så ville jag uppmärksamma dig på att det stavas Razer och inte Razor

Dessutom lite ironi i att du citerar mig och missar det igen

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Avstängd

Razer ftw!

Frågan är bara hur fan en uppföljare kan kosta en tredjedel av orginalet? Det måste vara något mög...

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Lol, läs mitt inlägg en gång till och ifall du sen fortfarande inte märker det så ville jag uppmärksamma dig på att det stavas Razer och inte Razor

Dessutom lite ironi i att du citerar mig och missar det igen

Jaja, men det var ju inte nått att hänga upp sig på efter den där utförliga offentliga ursäkten. Klart att jag ändrar det nu när jag inser stavfelet, men kom igen för sjutton, det är ju fredag!

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Jaja, men det var ju inte nått att hänga upp sig på efter den där utförliga offentliga ursäkten. Klart att jag ändrar det nu när jag inser stavfelet, men kom igen för sjutton, det är ju fredag!

Hänger inte upp mig på det, tyckte bara att det var kul att du missade det två gånger i rad

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Tack för den du

Men ja, mycket av Razer's grejor får lätt fjortis-stämpeln av många.

Razers.

Är det seriöst ingen på det här forumet som förstår att '-tecknet inte används på det sättet?

Herregud.

back2basex plz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schad
Razers.

Är det seriöst ingen på det här forumet som förstår att '-tecknet inte används på det sättet?

Herregud.

back2basex plz

' används visst på det viset men bara inte i svensk grammatik utan i engelsk och eftersom det är ett engelskt namn så passar ' innan s:et alldeles utmärkt och eftersom minst 80% av allting jag skriver (inte här) är på engelska så blir det med ' vare sig du vill eller inte

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elde
TIllhör du Roccat? Kewlt. Har ni något ungefärligt datum på releasen?

Antagligen under DreamHack satsar vi på att lansera produkterna. 29nov-2dec!
Bara komma förbi, vi kommer även ge alla besökare en överaskning!

Permalänk

Blir att köpa Razer Lycosa och Razer Lachesis senare puss på det.