Eizo introducerar 30-tumsmonitor

Permalänk
Melding Plague

Eizo introducerar 30-tumsmonitor

Monitortillverkaren Eizo har idag introducerat sin första monitor med en storlek på 30 tum. Modellen är tänkt för den profesionella marknaden och heter Flexscan SX3031W.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

riktigt fet den skulle jag villa ha!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem

Här sitter man med en relativt ny Samsung 226BW på 22" och så fort nånting större visas vattnas det direkt i munnen..
Skön enkel design, Eizo är bra på det!

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk

Hehe känner för att uppgradera för mina två 20 tums nu.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Avstängd

fin skärm men väldigt dyr! fast vid nästa dator köp blir det nog en skärm som är större än 24!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Hm, den här ska jag prova. Den hade jag också velat ha... om den var lite snabbare bara.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

Det där med 12-bitar CLUT och 16-bit intern behandling, verkar trevligt.
68 miljarder färger, nice.

Men vad mycket ström den drar...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morot11
Men vad mycket ström den drar...

Det är inget onormalt. Gateways nylanserade XHD3000 drar enligt specifikationerna 168 watt under maximal belastning. LCD-monitorer i större storlekar drar mycket mer än man tror faktiskt. Konternueligt 170 watt är väl ungefär som en normalbra swec-dator i idle.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

jippie!

Fast jag skulle personligen inte vilja ha en större skärm än 24".

Permalänk

Kul men är den för gamers? Om någon gamer vill ha en sådan så bör han sitta på två feta grafikkort i SLI om han inte vill irriteras av lagg.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Mkt intressant!
Är påväg att köpa en 30" och det blir väl en sån här eller Apple's 30"
Eizo'n är riktigt fin. Men den saknar 1 sak jag indirekt måste ha i skärmen! En Firewire port! Går att lösa på annat sätt men det är väldigt smidigt att ha en där också.

Synd bara att den va i svart...

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

äntligen säger jag, eftersom eizo inte haft den storleken förut.
men dyr var den...
i motsats till 925 så tycker jag att det är bra att den är i svart/mörkgrått så den inte irriterar som många silvriga/vita gör.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Hade jag haft råd, så hade jag ju köpt en. Eizo är ett väldigt trevligt märke. Tyvärr vet de ju också att ta betalt.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Moderator
Testpilot

Dregel...

Vill ha! Ge mig en Wacom Intous2 A3 också så är min våta drömmar uppfyllda.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Har inte provat nec:s pro skärmar men är toknöjd med mina eizo då har jag de "billigare" S2100 och L768 (aningen långsam). bra färger och toningar på dem iaf, till skillnad från dell 2007wfp där hemma...

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem

Funnyvlad: Nej, den är för grafiker och designers och arkitekter osv... För den professionella branschen...

925: Eizos skärmar är betydligt bättre än Apples, vågar jag påstå. Med Apples kan du ju bara ställa in ljusstyrkan, vilket gör att du måste förvränga signalerna från grafikkortet om du vill kalibrera den... Med Eizos kan du hårdvarukalibrera skärmen, alltså ställa in RGB-nivåerna, konstrast och ljusstyrka (och antagligen lite fler grejer...). Och som Wilwarin säger, så är svart/grått bättre, då det stör ögat mindre än vitt/silvrigt...

Personligen siktar jag på en Eizo Flexscan 2000K eller 2100K... Beroende på hur min ekonomi ser ut när jag har råd

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

Eizo's skärmar har alltid varit bra. Men jag har personligen alltid gått på Sony's "highend" CRT'er tidigare! Har fortfarande kvar min gamla trotjänare F520 21" t.ex.

Jac: Det du säger stämmer. Eizo's skärm ÄR bättre än Apple's men du kan även kalibrera apple skärmen med hårdvara. Får inte glömma att Apples skärmar börjar få ett par år på nacken nu så det är väl dax för dem att släppa nya snart (hoppas jag).

Det där med att svart är bättre kan jag inte svara på. Aldrig upplevt att silverfärg är något problem alls. F520'n har en stor silvrig ram och storebrorn till F520 var en monitor som "bundlades" med FFI systemen. (Flame,Fire,Inferno) Så sååå "dåligt" kan inte en silvrig ram vara. Det är väl ändå panelen/bildröret som är det viktiga.

Men som sagt: Mtk intressant monitor!

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Hade jag haft en plånbok som hade tillåtet mig att köpa denna så hade det nog blivigt så.. Helt klart Nice. Eizo Rockar vidare med sina skärmar som de gjort i åratal.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

eizo är bra för dual display oxå, i och med den tunna ramen, 2,6cm totalt för båda skärmarna är helt ok

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Hedersmedlem

eh.. bara jag som tycker att pixelstorleken är liten (överlag på 30")?
har du samma uppläsning på den skärmen som på en 24"wide så kommer väll fonten vara mindre på 30" eller har jag fel?

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

har beställt en 22tummare wide.. när jag tänker på det behöver man inte tametusan sli gtx för att ens kunna spela harpan med den bjässen

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
eh.. bara jag som tycker att pixelstorleken är liten (överlag på 30")?
har du samma uppläsning på den skärmen som på en 24"wide så kommer väll fonten vara mindre på 30" eller har jag fel?

Avståndet mellan pixlarna är väldigt snarlikt på en 24" i 1920x1200 som på en 30" med 2560x1600. Vilket gör att det i verkligheten ger ungefär samma storlek på texten.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

sinnes

vem hur fan ser det ut att sitta framför en sånn, måste ju flytta huvet fram och tillbaks hela tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Kul men är den för gamers? Om någon gamer vill ha en sådan så bör han sitta på två feta grafikkort i SLI om han inte vill irriteras av lagg.

Eh, hur får du ihop fördröjningar i internetöverföringen med skärmstorlek/upplösning? Löjligt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 925
Mkt intressant!
Är påväg att köpa en 30" och det blir väl en sån här eller Apple's 30"

Vill du ha en bra skärm så titta på: http://prisjakt.se/produkt.php?p=138061

Bästa skärm jag sett

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
sinnes

vem hur fan ser det ut att sitta framför en sånn, måste ju flytta huvet fram och tillbaks hela tiden.

Man vänjer sig efter ett tag, tycker det är riktigt skönt nu Skulle aldrig vilja byta ner mig igen.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]