Bilspel som är roligt och bra

Permalänk
Medlem

Bilspel som är roligt och bra

Jag letar efter ett bilspel som är roligt och i stil med trackmania.
Det behöver inte vara världens grymmaste grafik, men det ska vara något man kan spela lite då och då när man har lite småtrist och inget man behöver ägna flera timmar åt.
sedan är det en fördel om det inte är så krävande och om det är snabbstartat (det ska inte ta 2 timmar från att man dubbelklickat på ikonen till att man kör).
Realism är absolut inte ett måste, tvärtom ^^

Tackar på förhand!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fatal Racing ?

Från 95, Vet dock ej vart man kan få tag på det.

Som du förstår är det inte världens vackraste spel eftersom det har några år på nacken...Men oj så skoj det är

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Kräver inte mycket och snabbt att starta skulle LFS kunna platsa på.
dock är det ganska realistiskt.

dock är det bara ca 120 mb stort så det är lätt för dig att ta reda på om det är ett spel för dig. www.liveforspeed.net

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Jag skulle i alla fall säga de 3 första Need for Speed-spelen samt Insane. Insane är överdrivet roligt! Speciellt på LAN ^^ ujuj. Har många glada och galna timmar från det spelet *drömmer mig bort*

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Fatal Racing

Kollade upp Fatal Racing men det verkar tyvärr inte vara abandonware ännu ...

http://www.the-underdogs.info/game.php?id=1605

Visa signatur

http://www.liveforspeed.se - Resursen för svenska entusiaster av racing-simulatorn Live for Speed

Permalänk
Medlem

Elastomania!

inget bilspel, men det går ju fort att starta och man kör ju iaf en sak

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd

flatout2 det är roligt som f*n.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Sega rally

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Ignition !...

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för tipsen! kom på att flatout är en riktig höjdare ^^
Fatal Racing är grymt kul! har nog det på skiva i någon låda någonstans.. hmmm

superswede: Jag hade lite andra kritierier än den faqen erbjöd.

Visa signatur