Datorn fryser sig när jag spela WoW.

Permalänk
Medlem

Datorn fryser sig när jag spela WoW.

Hejsan, har ett litet problem med WoW och min nya Dator.

Köpte nya prylar till datorn. dvs

Moderkort: Asus M2N-SLI Deluxe, nForce 570 SLI, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, PCI-Ex16
Cpu: AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2,2MB
Minnen: Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology
Gfx kort: Gainward GeForce 8600GTS 512MB GDDR3, PCI-Express,

Så installerade jag Wow igen och alla rätta drivers osv. Kunde spela i 1månad på wow. men sen helt plötsligt när jag spelade så stängdes datorn av. blev "dumpar fysiskt minne" sen när jag testade logga in på kontot igen så fryser sig datorn när jag kommer in på min karaktär. Och den hittar typ inte alla items osv. det blir frågetecken och itemsen på karaktären syns inte. (Kolla screenshot nedan)

Men det är inte bara wow som fryser sig. jag kan lyckas stänga ner spelet och vara i win. Men då fyser det sig där också ungefär varannan minut. Så då måste jag starta om datorn. Men om jag loggar in på en annan karaktär som är tex lvl5 så kan jag spela utan problem. Och det är bara Wow jag har problem med när det gäller det här. funkar utmärkt att spela World in conflict, hl2 ep2, osv.

Så är det någon som har en aning om vad det kan vara för fel? jag fattar inte hur det bara kunde bli så utan att jag ens hade gjort något med datorn, varken med hårdvara eller mjukvara.

Permalänk
Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm