Ni som slutat spela WoW

Permalänk
Medlem

Ni som slutat spela WoW

Hej

jag håller på att skriva ett skolarbete i Spelanalys, inriktat på varför spelare har slutat spela Wow.

Jag vore jätteglad om ni som slutat spela eller ni som funderar på att sluta kunde ta er tid att beskriva anledningarna till att ni slutade/funderar på att sluta? Om det är flera anledningar vore det bra om ni rangordnade dem.

Tack på förhand
/Alexander

Permalänk
Medlem

Det kostade pengar. Jag testade trial i 10 dagar och skulle formodligen fortsatt om det itne kostat per månad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Det tog för mycket av min tid, sen jag slutade spela wow har jag haft mer till för mina vänner/flickvän och även att gå och träna.

Kostnaden i månaden. Jag kan ha roligare för ~1400 om året.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag slutade spela eftersom jag i grund och botten aldrig har varit en MMO-spelare. Det blev för tråkigt att grinda guld i Stonetalon Mountains och jag hittade inget bättre att göra i min level. Dessutom är intelligensnivån bland WoWs spelare sjukt låg och på den fronten är EVE, som jag spelar nu, väldigt mycket bättre.

Jag tröttnade helt enkelt. Det blev för enformigt och det var för trögt att komma frammåt och bli stark.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Sötast

Tråkigt, enformigt, tidsöde.

Permalänk
Medlem

Spelade wow aktivt enda sedan det släpptes men glöden dog ut när expansionen kom. Tappade helt intresset för dom nya dungeons och alla timesinks som spelet drogs med....+ att allt blev så totalt obalanserat pga av en dåligt genomtänkt expansion.

Permalänk
Medlem

Jag slutade spela det för att jag störde mig på folk som verkligen tror att de är t.ex. en orc i verkliga livet, eller för att de skiter i precis allt, och bara bryr sig om World of Warcraft. Det är skandal om ni frågar mig. Megaskandal!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Det saknade tillräckligt med djup för att kunna hålla mig intresserad. Att springa-dit-och-döda-100-monster-som-kanske-tappar-ett-huvud-som-du-behöver (är dom alla huvudlösa eller?!) blir väldigt tråkigt i längden. Tyvärr är ju detta vad WoW går ut på. Visst, raider med folk man känner är kul, men även det blir väldigt enformigt. Expansionen byggde vidare på samma koncept: Faction grinding, men nu på högre nivå. Ursh.

Visserligen innehåller ju alla spel av denna typen någon form av 'grinding', men WoW är nog det värsta jag sett.

Om ändå någon kunde återskapa spelkänslan som fanns i AC1...det vore något det.

Permalänk
Medlem

Jag slutade pga jobbet som gör att jag inte kan sitta o lira kvällar, därav ville ingen guild ha mig o spelet blev kasst.

Permalänk
Medlem

3 direkta orsaker till att jag slutat spela

  • Brist på innehåll
    Allting var bara samma saker om och om igen, bristen på vettiga instanser i expansionen och det helt absurda rep-grindandet gjorde bara det hela ännu värre

  • Spelarna
    Tröttnade på "omg wtf stfu n00b"-fjortisarna... nådde droppen när jag först blir jagad av någon fjant som vägrade sluta utmana mig på duell och tigga om pengar medans jag försökte sköta mina AH-affärer, när jag då ignoerade honom så började jag få whipers från dussin med andra fjantar som tjafsade om att jag var feg och "n00b"

  • Paladins hos horde
    Nej, paladins hos horde är inte den egentliga anledningen, men den kassa balanseringen och de totalt misslyckade och rent ut sagt patetiska försöken till att lösa det hela på är. Att de gav paladins till horde och shamaner till alliance var bara det ultimata beviset på att de slutat att ens försöka.

Andra bidragande faktorer var det numera helt katastofalt dåliga pvp-spelet och allt fjantande. Jag spelade från release och kommer ihåg början när man samlade stora arméer av folk och raidade städer... det var pvp, inte att jaga nån fjantig titel i nån arena eller enformig BG. Sen att det fanns mesar som inte gjorde någonting annat än att försöra för andra gjorde inte saken bättre heller.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat sedan betan men la ner för ca 3 veckor sedan. Anledningen var väl att jag inte längre spelade för att det var kul, mest för att ha något att göra. Det jag tyckte var kul i WoW var att raida men har inte kunnat göra det de senaste 8 månaderna pga arbete. Så tidsbrist kan man väl säga var anledningen för mig, dock så hade jag endå tänkt att lägga ner för att försöka sätta mig in i Warhammer Online, trött på WoW överlag nu. Ja sen är communityn runt 12 år verkar det som, som ovan skrev man blir trött på allt tjat.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Spelet var mycket roligt, men bara när man spelade mycket.

Det det roligaste var att raida, men det tog enormt mycket tid vilket var något jag inte hade.

Permalänk
Medlem

hatar spel där det är den som spelar mest som är bäst. Därför la jag av eftersom jag försökte ha ett liv bredvid wow.

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem

Lirade ungefär i ett år. Hade inte råd att lira längre helt enkelt. Blev även lite enformigt när man väl var lvl 70 och hade bra equipment.

Så jag avinstallerade och sålde kontot. Kan även säga att jag var beroende så det är en lättnad nu att man slutat. Slutade för en månad sen ungefär. Vill inte tillbaka.

Mvh

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk

Jag slutade utav 2 anledningar som kanske leder ihop.
Tid och man missar alla spontana saker.

Har inte spelat på nästan ett år nu, innan det hade jag spelat sedan US betan och varit väldigt aktiv i bra raid guilder.
Efter jag lade ner Wow har jag nästan lagt all datorsittande på hyllan.

Wow tog för mycket tid utav min fritid, alla spontana saker som man hittar på under veckorna kunde man inte göra för man satt och raida. Visst Wow är ett väldigt roligt spel men tar för jävla mycket tid.

Permalänk
Medlem

Har aldrig gillat WoW, har försökt flera gånger men tycker det mesta man gör känns meningslöst.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk

Tröttnade helt enkelt.
Slutade spela i december förra året.
Hade då spelat sedan us betan som var nån gång sommaren 04 väl?

Spelar lite smått nu.
Kanske en eller två gånger i veckan när jag har tråkigt.

Permalänk
Medlem

Började spela för jag hade kört strategispelen. Så Wow var givet för mig.
Hursomhelst så lirade jag ett år från allra början på Dunemaul.
Det var kul, men om man vill spela är alla andra spel bättre.
MMO's is a waste of time, space and money.

Permalänk

spelade en trial o sen en månad, när tiden sen tog slut hade jag tänkt att köpa mer, men jag var sjuk så kom inte iväg för att köpa det... när jag senare blev frisk så hade jag kommit fram till att spelet helt enkelt inte var värt det, helt enkelt inte tillräckligt roligt

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk

Testade trial i 10 dagar i somras och tyckte det var för tjatigt, dessutom gav det mig direkt inget men tog alldeles för mycket tid.
Hade en varit intelligentare så en inte hade behövt plugga lika mycket och därmed fått tid över så visst. -Jag är alltså för trögfattad för att ha tid att spela Wow

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Hade inte tid då jag ville spela på en hög nivå med många raider. Gick inte att kombinera med social hälsa. Hade flera återfall innan jag slutligen fick nog.

Permalänk

Slutade spela Pga av lång tids spelande med väldigt lite sömn och väldigt mycket spelande. Jag klarade Jobb+flickvän över ett år med mycket naxxaramas och Bc inkommande. Lirat hur mycket som helst sen TBC kom ut men för ca 3-4 börjad jag jobba ca 13 mil från hemmet och det tog på krafterna att bara åka 26 mil på motorväg varje dag plus bilåkandet som jobbet ingav. Det gick bra ett bra tag, sliten som bara den men van sen naxx tiden...

Sen för ca 2 ½ månad sen köpte jag mig världens underbaraste hundvalp som nu är 4 ½ månad gammal och då kunde jag verkligen inte spela. Var sån befrielese att ta hand om en levande varelse så man verkligen INTE kunde spela wow. Flickvän och jobb är så lätt att ta för givet så det blir mycket lättare att spela då. Hade jag bara haft 2 av dessa tre underbara ting hade det nog gått några månader till innan jag hade kollapsat.

Permalänk
Medlem

Hej.

Alla orsaker till att sluta spela wow är helt okej enl mig,,

för det första vill jag bara skriva att det är långt ifrån alla som är nördar bara för att man spelar mycke spel eller sitter mycket framför datorn..
det är bara ett intresse som alla andra har olika saker som dom tycker är roligt...

vissa har inte riktigt spelat det,, (typ levlat upp en gubbe till 60 å slutat)
Vissa har gett det tid och kört raids å lagt ner hela sin själ i det (typ varje dag)
vissa har helt enkelt insett att det finns andra saker i livet än dator spel
kanske har man hört om nån som blivit spelberoende (vanligt förekommande även om man hör dom som säger att dom kan sluta när som helst)

Jag själv har just slutat å detta är min orsak

Historia: jag började spela wow för att en jobbarkompis började, sen började en del andra irl (in real life) vänner spela det, kopisgänget växte och man lärde känna många andra,... till slut var vi tillräckligt många och hade en social krets med spelare som körde tillsammans regelbundet,

Guild: kallas det när man skapar den grupp med spelare som gör saker med och för varandra, där finns det en balans med olika typer av karaktärer och också en ledare eller flera som sköter och anordnar saker man gör i wow (raidar bossar och olika dungeons)

man får en typ av ansvarskänsla av att medverka till framgång precis som på ett jobb eller lagidrott.. (har själv spelat ishockey och fotboll)

hur som helst,,

Vissa spelare i denna grupp blir kanske less, ovän med nån, inte har samma mål som övriga gruppen eller helt enkelt få nya intressen

Min egen orsak:

Min brorsa körde ihjäl sig i en olycka på MC och hela släkten och alla vänner blev samlade och vi gick igenom en typ av livskris eller en tid när man fick en tankställare: att livet är kort och man ska ta tillvara på den tid som man har tillsammans..

Vänner och familj är det viktigaste man har och om man låter wow ta upp för stor del i det så kan man bli väldigt avskärmad från allt som e viktigt..

Nu: nu har jag börjat träna innebandy, och går på Gym 3ggr/veckan samt har mer tid med min flickvän (samma sen 6 år tillbaka)

Livet har helt enkelt fått en ny innebörd - LEV för life is short

ja jag vet inte direkt om du kan anv detta till ditt arbete men du komme rnog få en del att ta från när denna tråden tagit fart,, (obs! det lär ju finnas fler trådar om det här ämnet om du söker)

Lycka till / Erik

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> G-Skill TridentZ NEO 16GB 3600mhz cl16 <> Asus RTX 2070 Super Dual OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade på spelet så fruktansvärt efter expansionen. Men sen beskriver belga ganska bra på drivande effekter som gjorde att man slutade med WoW.

Permalänk
Entusiast

Jag var för beroende, så när jag skulle börja sommarjobba så såg jag chansen och slutade WoW samma dag. Lämnade vänner och allt man träffat utan hejdå, sen dess har jag inte rört spelet. Sålde även kontot i samband med slutet fick 4 000 så det hjälpte ju en del

Cold turkey, funkar bäst 2 månader senare slutade jag även snusa(efter 7 år) .

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Jag har ju visserligen börjat spela igen, men då spelar jag på en privat server, så jag kan ju fortvarande säga min sak om Blizzard's WoW.

Enkelt, jag slutade för att det inte är värt det. Hundralappen i månaden för att spela ett spel som inte ens slår Diablo I? Visst, Diablo I är ju en klassiker som många älskar, men ett spel som kostar borde vara bättre. Dem borde utan tvivel ha satsat mer på spelet, istället för att skapa ett skitspel som kostar en onödig mängd pengar. Om dem dock gjorde spelet snyggare, optimerade det bättre, fixade de flesta buggar och lade till vissa saker, så kanske jag skulle kunna tänka mig att betala halva priset i månaden. 1400 kr per år för ett spel... Löjligt.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att sluta för att det helt enkelt känns mer som ett jobb än som ett spel numera. Det enda jag finner något nöje i just nu är raids och för att ha möjligheten till det måste man vara med i ett guild, som i sin tur kräver att man lägger upp ett schema över när man ska spela. Det är omöjligt att bara hoppa in i spelet och köra också, vilket jag gärna kunnat, men det går inte då man måste grinda en massa tjaffs för att ha grejer till raiden osv osv. Så man tittar på iaf 1-2 extra timmar utöver de 4-5 som själva raiden tar, vilket jag börjar bli trött på. Jag vill kunna ha kul i spelet, inte att det ska kännas som nåt tvång varje gång man känner för att spela. Det låter helt fel egentligen, men WoW är för beroende av andra spelare om man vill komma nånvart :P.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Haha, WoW pratas snarare om som om det vore någon sorts dråg än datorspel^^
Jag slutade spela, men sen kom burning crusade ut så jag började igen. Känner ingen lust att sluta nu, kommer nog att köra uppehåll ett tag innan Wrath of the lich king kommer ut

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

För dåligt upplaggd PVP tyvärr. La ner o börja med Starcraft igen

Permalänk
Medlem

Innan expansione raidade jag med ett bra guild, trevliga members som gjorde det värt att försöka ta kål på pixlarna i instancerna Iaf när expansionen kom kändes det naturligt att varva ner från raidandet , hade klarat det mesta content i pre tbc och kände inte direkt för att börja om från noll. Så jag quittade guildet och gick till en nystartad tbcserver med några polare. Lirade ny klass testade lite raiding/heroic. drog ner på lirandet under sommaren och slutade helt i augusti.

Så det var väl ett ganska så planerat och naturligt avslut av min wow karriär :p'

Kommer nog lira igenom nya expansionen när den kommer. Hittar man rätt folk att lira med är det mycket valuta för pengarna, fast när det är dags för raiding blir det nog att sluta igen

för övrigt tror jag inte att jag spenderade speciellt mycket mer tid vid datorn när jag lirade wow. eller skulle väl va att det ersatt lite tv tittande. Är jag hemma sitter jag vid datorn eller tv, så är det
Har ju nästan blivit en färdigutbildad civilingejör och lirade wow under en stor del av utbildningen så.