DustinHome har fått ny layout.

Permalänk
Medlem

DustinHome har fått ny layout.

http://www2.dustinhome.se/

Helt OK... Någon som minns DBs senaste layoutbyte... Ser ut att bli en smidigare övergång här.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra att man ser nu en liten bild istället för att klicka in i varje produkt som innan.

Permalänk
Avstängd

Verkligen snyggt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Riktigt bra att man ser nu en liten bild istället för att klicka in i varje produkt som innan.

Det har ju iofs funnits tidigare också (som inloggad användare finns en massa inställningar man kan göra).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Geeks
SweClockers

Första jag tänkte på var lunarstorm. Men men, designen kanske känns bättre när man vant sig.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg, men mycket mer trögladdad än den gamla.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Naajs, men som sagt, lite segare.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Hedersmedlem

Faktum är att jag tyckte att den gamla sidan var i det närmaste perfekt utformad. Det känns som om det bara är en massa bling-bling i den nya versionen. Den är dessutom segare och man behöver betydligt fler knapptryck i kategorimenyn för att komma fram till rätt produkt.

Permalänk
Medlem

Najs, den flyter säkert på bättre efter tag när de optimerat den.

Däremot borde man fira den nya sidan med fri-frakt.
Eller hur Dustin?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Najs, den flyter säkert på bättre efter tag när de optimerat den.

Däremot borde man fira den nya sidan med fri-frakt.
Eller hur Dustin?


Men tror ni inte att man kan välja den gamla layouten i inställningar? Själv gillar jag den nya skarpt, samtidigt som jag ff gillar den gamla:P

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Den ser bra ut

Permalänk
Medlem

Lite segare än den gammla

Det jag stör mig på också är att fliken Ljud & Bild får ligga före Datorer & Kringutrustning. De borde byta plats då jag betraktar Dustin först och främst som en IT butik och en hemelektronikbutik i andra hand.

Eller skall vi tolka detta som om Dustin ändrar inriktning?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Lite segare än den gammla

Det jag stör mig på också är att fliken Ljud & Bild får ligga före Datorer & Kringutrustning. De borde byta plats då jag betraktar Dustin först och främst som en IT butik och en hemelektronikbutik i andra hand.

Eller skall vi tolka detta som om Dustin ändrar inriktning?

Bild & ljud står det, dvs bokstavsordning:)

Edit: Sen talar detta mot det:P

Citat:

Bland andra återförsäljare går kan man märka en trend att sortimentet breddas med bland annat hemelektronik och hushållsprodukter. Har Dustin Home några planer på att ta in fler produktkategorier?

– Vi kommer att utöka och bredda vårt sortiment i enlighet med våra kunders önskemål, det är något vi alltid strävat efter men risken med att bli för bred är att man tappar fokus på huvudprodukterna. Dustin har alltid haft fokus på it-produkter och det kommer vi att fortsätta med.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

sidan är så grymt skön
Men jag fattar inte att laddningarna blivit segare. T.ex klickar på en kategori, då laddas hela siten om sig

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Hedersmedlem

Första tanken var, komplett.se? nu är jag såndär bakåtsträvare igen, men det var bättre förr...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Första tanken var, komplett.se? nu är jag såndär bakåtsträvare igen, men det var bättre förr...

Min tanke med, men efter lite funderande och jämförande så kom jag fram till att Dustins sida var den bättre varianten.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Alltså... dessa "flikar" som man har överst... vad är det med dessa? blivit väldigt poppulära på senaste tiden...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scream112
Alltså... dessa "flikar" som man har överst... vad är det med dessa? blivit väldigt poppulära på senaste tiden...

Det är ju rätt smidigt, jag menar. Även om du ska slö-surfa, så brukar du ju veta om du vill kolla på "Datorer & Kringutrustning" eller "Telefoner & Navigation". Förstår du hur jag menar? För då blir ju underkategorierna färre och lättare att överblicka.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Det är ju rätt smidigt, jag menar. Även om du ska slö-surfa, så brukar du ju veta om du vill kolla på "Datorer & Kringutrustning" eller "Telefoner & Navigation". Förstår du hur jag menar? För då blir ju underkategorierna färre och lättare att överblicka.

Jag håller inte med. I och med att det blir färre underkategorier blir det i stället fler klick som krävs för att komma till rätt produkt, vilket är jobbigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Jag håller inte med. I och med att det blir färre underkategorier blir det i stället fler klick som krävs för att komma till rätt produkt, vilket är jobbigt.

Vista har ju satt trenden så. Fler klick för att göra samma saker. Bara för hemsidorna att hänga med.

Permalänk
Medlem

Efter att ha hunnit klicka runt lite mer så får jag väl säga som så att den nya siten är snygg, men den gamla känns mer praktisk, färre steg att hitta till rätt produktlistning och mycket snabbare att ladda sidorna!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Jag håller inte med. I och med att det blir färre underkategorier blir det i stället fler klick som krävs för att komma till rätt produkt, vilket är jobbigt.

Fler klick ja, men kanske på kortare tid (om inte laddningstiden segar) eftersom du inte måste jobba dej igenom en helvetes massa underkategorier. Nu gilla jag faktiskt Dustins gamla, till t.ex. Kompletts gamla (tror jag att det var), den var jobbig.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Saknar det blå från förra layouten.. Känns också för mycket "bling bling". "Glaseffekten" på ikoner och knappar känns för mycket.

Annars var den väl snygg.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Jag håller inte med. I och med att det blir färre underkategorier blir det i stället fler klick som krävs för att komma till rätt produkt, vilket är jobbigt.

Sant, men eftersom de nu snott db:s filtreringsfunktion, kan det gå snabbt ändå.

Fast det funkade inte att skriva 35 bland 775-korten, man var tvungen att skriva p35. DS4 gick inte, trots att de har det kortet. (Däremot gick 22 bra bland skärmarna?). Att ha få underkategorier kräver bra filtreringsfunktion. Det verkar illa, men det kanske går att fixa.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Hittar inte någon funktion för att logga in som student, hoppas att dem inte tar bort den lilla förmånen :/

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visuale
Hittar inte någon funktion för att logga in som student, hoppas att dem inte tar bort den lilla förmånen :/

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?PageID=618

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visuale
Hittar inte någon funktion för att logga in som student, hoppas att dem inte tar bort den lilla förmånen :/

Är väl bara att använda den vanliga "logga in"-funktionen, precis som tidigare?
Eller undrar du hur du registrerar ett nytt konto?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Är väl bara att använda den vanliga "logga in"-funktionen, precis som tidigare?
Eller undrar du hur du registrerar ett nytt konto?

Jojo, man kan logga in som vanligt på nya sidan. Dock visas inte priserna med rabatten.

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visuale
Jojo, man kan logga in som vanligt på nya sidan. Dock visas inte priserna med rabatten.

Allvarligt? det var illa=/
Väldigt konstig att man ff kan rega som student, man kanske bara har fri frakt?

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visuale
Jojo, man kan logga in som vanligt på nya sidan. Dock visas inte priserna med rabatten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Allvarligt? det var illa=/
Väldigt konstig att man ff kan rega som student, man kanske bara har fri frakt?

Priserna visas med rabatt i den nya designen när man är inloggad med ett studentkonto.
Har gjort lite stickprov bland olika produkter i båda designerna.
Corsairs 520W-nätagg kostar tex 908kr i både den gamla och den nya designen. Är man inte inloggad kostar det 965kr (orkar inte lista fler exempel).
Det som däremot saknas i den nya designen är sidan man möts av när man surfar in på den gamla designens startsida som visar en del olika rabatterade produkter för de med studentkonton.