Världens svåraste spel, troligtvis omöjligt!

Permalänk
Medlem

Världens svåraste spel, troligtvis omöjligt!

Hej

Jag vill höra om några här har spelat "Dragons Lair" till Nes?
Jag köpte detta när jag var lite och spelade en hel del men kom inte alls långt.
Detta har jag nu provat på "äldre" dar och det måste vara ett av dom absolut svåraste spelen som tillverkats.....

Vad tycker du om detta spelet eller vet du något annat svårt spel...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Re: Världens svåraste spel, troligtvis omöjligt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallor
Hej

Jag vill höra om några här har spelat "Dragons Lair" till Nes?
Jag köpte detta när jag var lite och spelade en hel del men kom inte alls långt.
Detta har jag nu provat på "äldre" dar och det måste vara ett av dom absolut svåraste spelen som tillverkats.....

Vad tycker du om detta spelet eller vet du något annat svårt spel...

Hehe, minns att jag kom till typ andra bossen som längst. Det var galet svårt. Vet inte varför jag köpte det, framsidan kanske var fin.

Ett annat sånt där toksvårt spel är Solomon's Key som var en av lanseringstitlarna till NES i Sverige.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

jag spelade det bara på SNES och inte NES, men vad jag minns så var det hyffsat svårt på SNES också

Permalänk
Medlem

Re: Re: Världens svåraste spel, troligtvis omöjligt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
Hehe, minns att jag kom till typ andra bossen som längst. Det var galet svårt. Vet inte varför jag köpte det, framsidan kanske var fin.

Ett annat sånt där toksvårt spel är Solomon's Key som var en av lanseringstitlarna till NES i Sverige.

Haha, ja Solomon's Key kommer man ihåg. Spelade det mycket vid typ 5 års ålder. Kom aldrig längre än andra banan

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

mm spelen var svårare förut, nu finns det väl inget spel som är riktigt riktigt svårt?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

hehehe spelade Solomons key också väldigt mycket . minns att jag tog mig igenom alla 50 banorna men blev fruktansvärt besviken när det visade sig att man va tvungen att samla ihopp alla böcker eller var det nu va, som fanns på typ var tionde bana . så det blev inget slut. fick börja igen direkt på bana 1 hahaha. ush vilka tider det var

Permalänk
Medlem

kanske inte fanns så många svårighets grader förut? dagens spel finns ju åtminstone 3.
testa några nya spel och kör på svåraste så ska ni se att det kan bli tufft!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

jooo visst är det så men tror ändå inget kommer upp i svårigheterna som fanns i och med nes,snes tiden

nu kan man ju även oftast quicksavea hela tiden och man kan köra på den stilen.
säger inte att jag ogillar det men intressant utveckling

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Bah, hur svåra spel det än existerar finns det inget som en TAS:are inte kan ta... Finns det något spel som verkligen är omöjligt, alltså bokstavligt talat?

Visa signatur

Jag är född 1991. Jag älskar att skratta.
Har Aspergers syndrom. (surprise surprise!)
Mannen på bilden har fått sig en släng av Cheerios... URP!

Permalänk

Blää dragonslair till SNES, tror jag o en kompis körde maraton för inte så många år sen.. vet inte om vi klarade spelet eller kom till sista bossen.. tror vi kom jädrans långt ifall... Spelade det när jag var mindre men då gick det käpprätt åt helvete!

Permalänk
Medlem

Kort beskrivning från nån som klarat slutbossen i Tomb Raider 3 på Ps1, nån?

Där gick jag bet iaf, kommer nog aldrig över det..
Hade en sparning precis innan, men det gick förbaske mig inte .. jäkla spel.

Mvh

Permalänk
Inaktiv

Another world till sega 16 bitars, *elvete va svårt det var, kom aldrig ngnstans i spelet typ.

Permalänk
Medlem

Jag hade "Dragons lair" och uppföljaren "Dragons lair II : escape from singes castle" till min Commodre 64 en gång i tiden.
Faktiskt var dessa mina första spel till min allra första dator...ah,nostalgi.

På många banor skulle man rycka åt ett visst håll med joysticken i ett visst tillfälle. Ryckte man och fel håll först eller åt rätt håll vid fel tillfälle så stod gubben bara stilla och dog..
Riktigt enerverande spel ibland, dock riktigt bra för sin tid. Riktig 3D grafik redan då i början på 80-talet.
Jag klarade aldrig något av spelen, men kom iallfall en bra bit och var nära slutet.
Det jobbiga var också att man var tvungen att spola tillbaka bandet på sin bandstation varje gång man dog, så det tog ett bra tag att spela sig tillbaka till där man dog sist..
Att spara spel var inte ens att tänka på..

Dragons lair II tycker jag var en riktig höjdare, speciellt första banan där man ska ro ner för ett långt vattenfall med hinder utan att krascha på stenarna.. Den nervösa känslan man hade inför varje hinder håller i sig än i dag..

En bra remake på de spelen är något jag drömt om länge.. (finns ju Dragonslair3D, vilket var hyfsat, men det kunde inte riktigt fånga den där rätta känslan av mystik som fanns i de gamla spelen..)

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Another world till sega 16 bitars, *elvete va svårt det var, kom aldrig ngnstans i spelet typ.

Köpte även det till snes, eller fick av mormor=), och samma gällde mig. Helt klart omöjligt... Kanske ska testa sig på det nu och se om man kan kalra det=). Nog ett spel med svår början.. speciellt vid låg ålder... jävla lejon som är precis hack i häl!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Köpte även det till snes, eller fick av mormor=), och samma gällde mig. Helt klart omöjligt... Kanske ska testa sig på det nu och se om man kan kalra det=). Nog ett spel med svår början.. speciellt vid låg ålder... jävla lejon som är precis hack i häl!

Hög nostalgi på det spelet! Kommer ihåg början när man inte fatta att spelet började ens..
Kämpade tappert och klarade tillslut av det spelet, snacka om stolt man var efter det!
Några fler svåra klassiker som man kämpat med är Solar jetman till nes och ett till spel som jag glömt namnet på men man var iaf en marin soldat som inte kunde hoppa..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Netjamo
Hög nostalgi på det spelet! Kommer ihåg början när man inte fatta att spelet började ens..
Kämpade tappert och klarade tillslut av det spelet, snacka om stolt man var efter det!
Några fler svåra klassiker som man kämpat med är Solar jetman till nes och ett till spel som jag glömt namnet på men man var iaf en marin soldat som inte kunde hoppa..

Hur var slutet, kommer inte riktigt ihåg... tror jag nog inte ens kalrat det..
Måste sätta ihop sneset snart igen o köra igång liren man inte klarat.

Ett annat till Snes som jag inte kommer ihåg namnet på så var sista bossen helt omöjlig.. Kommer inte exakt ihåg vad spelet heter Men man kan gömma sig i skuggor så inte ens fiende rkan se en, man kan kasta guldiga granter. Ganska fint spel.. sista bossen skjuter eldbollar kanske? eller blev han ktt oh människa.. iaf, svårt var det!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Netjamo
Hög nostalgi på det spelet! Kommer ihåg början när man inte fatta att spelet började ens..
Kämpade tappert och klarade tillslut av det spelet, snacka om stolt man var efter det!
Några fler svåra klassiker som man kämpat med är Solar jetman till nes och ett till spel som jag glömt namnet på men man var iaf en marin soldat som inte kunde hoppa..

Another world var ett höjdarlir! Har dock bara klarat av Amiga versionen som är lite kortare än Snes och eventuellt lättare(?).
Är det månne bionic Commando du tänker på? har för mig att det var skitsvårt iaf hehe.
Cannon fodder och Alien Breed Tower Assault är två amiga spel jag aldrig klarat av, totalt omöjliga!!!
Turrican spelen var rätt svåra dom också, bara varvat dom med fusk:(
Vad gäller Dragon's Lair så var det också ett i raden av omöjliga spel och jävligt smärtsamt för handkontrollerna:D

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

hero klarade aldrig jag, då var man en snubbe med en helikopter grej på ryggen som karlsson på taket fast rotorn satt över huvudet. man skulle rädda folk i grottor om jag inte minns fel, fanns till c64 och spectra video!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Hur var slutet, kommer inte riktigt ihåg... tror jag nog inte ens kalrat det..
Måste sätta ihop sneset snart igen o köra igång liren man inte klarat.

Ett annat till Snes som jag inte kommer ihåg namnet på så var sista bossen helt omöjlig.. Kommer inte exakt ihåg vad spelet heter Men man kan gömma sig i skuggor så inte ens fiende rkan se en, man kan kasta guldiga granter. Ganska fint spel.. sista bossen skjuter eldbollar kanske? eller blev han ktt oh människa.. iaf, svårt var det!

Är det Blackthorne/Blackhawk du snackar om? http://en.wikipedia.org/wiki/Blackthorne

Ett av dom få spelen jag faktiskt orkat klara ut.

Another World (och Blackhawk) följde med mitt SNES när jag fick det i julklapp. Vågade inte spela det i början, det är ju skitläskigt. Jag klarade inte ut det i alla fall, alldeles för svårt för mig, speciellt då.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av outcast
Är det Blackthorne/Blackhawk du snackar om? http://en.wikipedia.org/wiki/Blackthorne

Ett av dom få spelen jag faktiskt orkat klara ut.

Another World (och Blackhawk) följde med mitt SNES när jag fick det i julklapp. Vågade inte spela det i början, det är ju skitläskigt. Jag klarade inte ut det i alla fall, alldeles för svårt för mig, speciellt då.

Visst är det blackthorne! Tyckte det var hur snyggt som helst då med dessa handgranater och allt. Sista bossen är klippt omöjlig. Vågar nog inte testa spelet idag pga rädslan av förnedring. Tror nog nästan jag är sämre idag=)

Permalänk

jag spelade det inte till nes,men till amigan och ja,det är ett mycket svårt spel.
rörelserna på spaken måste vara helt klockrena,1 fel taimat drag och det är gonatt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
mm spelen var svårare förut, nu finns det väl inget spel som är riktigt riktigt svårt?

Nja inte precis, Fast Moha är svårt men inte på samma sätt som dom gamla nes/snes spelen var.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Någon som har klarat spelet Ghost'n'Goblins? Det spelet är ju också helt sjukt svårt. Fyfan vad många timmar man har lagt ner o ändå inte klarat det.

Permalänk
Medlem

Jet Set Willy och Impossible mission (Another visitor. Stay awhile... staaaaay FOREVER!) till C64 var ruggigt svåra. Aaah, the good old days

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Inaktiv

Det finns en remake av another world till pc som är gjort av ett fransklt spelföretag, spana in det. Klarade nämligen pcversionen häromveckan, helvete vilken känsla att äntligen klara spelet

Permalänk

another wolrd var också ett litet "dö,försök igen flera ggr" spel,heh,det där svarta lejonet i början,innan man fattade att man skulle svinga sej i lianen så att han missade en,det tog tid....samma var det när man skulle fly och vakterna jagade en,gör om gör om gör om,men till slut klarade man det:).
svårast var ju när man kom ner i underjorden där man skulle undvika växter osv och vatten fylla stället=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Det gjordes svåra spel till Playstation också. Overblood t.ex. Relativt enkelt fram till slutet då man är instängd i ett litet rum. det är några år sen nu men vill minnas att det var skitsvårt.

Ghost&Goblins till nes är också skitsvårt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Meh, Dragons Lair var inte särskillt svårt, det klarade man när man var en liten amatör gamer.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk

Jag hade det spelet. Minns att det var sjukt svårt. KOm inte alls långt när man var sådär 10 år. Sen sålde morsan NES:et T_T

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Another world var ett höjdarlir! Har dock bara klarat av Amiga versionen som är lite kortare än Snes och eventuellt lättare(?).
Är det månne bionic Commando du tänker på? har för mig att det var skitsvårt iaf hehe.

Jajemän Bionic Commando hette det! jo var as svårt lir.. Kom ihåg att man hade bara ett antal continues, sen fick man börja om från början igen..
Angående Another world så vet jag inget om Amiga versionen. Jag hade bara snes och nes att roa mig med när jag var liten