Olbivion kontigt fel (I SPELET!)

Permalänk

Olbivion kontigt fel (I SPELET!)

Hej!

Jag är vid stället då man ska döda Mankar Cameron..

När jag går in i palatset så är inte Mankar cameron där.. :S

Har läst Walkthroughs men där står det ju att han ska vara där..

Fattar ingenting.. Jag änvänder mods men det kan väl inte förstöra.. eller?

Hjälp snälla..

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk
Medlem

Oblivion är rätt kännt för att bugga, så testa att köra utan modden till att börja med.
Testa sen att gå igenom en dörr och spara sedan därefter, loada sen samma sparpunkt och gå igenom dörren igen, kan funka, kanske inte

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Mods kan förstöra en hel del om man har otur.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk

okej, hur tar man bort alla mods då? bara att ta bort alla filerna eller?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk

Om jag minns rätt så kör du upp launcher:n, väljer "Data Files" och unselectar alla mods du känner igen. Vissa filer ska stå kvar där då dem är spelets orginalfiler, minns dock inte vilka.

Permalänk

joo man jag tror inte alla försninner då..

men jag testade att ta bort alla filerna bara sådär..

funkade inte iallafall

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk

Om du inte tar dej förbi det där kan ska man ju kunna skriva något i consolen så att questen blir completed. I nödfall då för att komma vidare i spelet..

Visa signatur

/ hihi

Permalänk

Om du inte tar dej förbi det där kan ska man ju kunna skriva något i consolen så att questen blir completed. I nödfall då för att komma vidare i spelet..

Visa signatur

/ hihi

Permalänk

Vad ska man skriva in då?

Testade att skriva "completequest" som det står på denna sida:
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Console

Men det funkar inte.. det står bara:

Script 'SysWindowsCompileAndRun', line 1:
Missing parameter Quest
Compiled script not saved!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk

Innan du börjar consola dig igenom den delen i spelet så tycker jag att du ska kolla 3 saker.

1. Har du patchat spelet?
2. Om du inte har gjort ovanstående innan du började det uppdraget bör du göra det och kolla om du har en sparfil som är innan den biten och pröva uppdraget igen.
3. har du följade text i din journal

Eldamil removed the Bands of the Chosen. I should now be able to leave the Forbidden Grotto and continue on my way towards Mankar Camoran's palace at the top of the mountain.

Dold text
Permalänk

1. Har patchat och använder mods.
3. Ja, det har jag.

Tack för din hjälp.. Snabbt och "rakt"

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk

eftersom jag är så vänlig ska jag ge dig koderna för att kunna bygga upp händelsen för dig i det rummet.

ställ dig vid tronen i det rummet sen skriver du
player.placeatme MankarCamoran (tryck enter)
player.setstage MQ15 78 (enter)

det bör lösa problemet.

Permalänk

Det står att den inte hittar Mankar Camoran :/

Script 'SysWindowsCompileAndRun', line 1:
Missing parameter MankarCamron
Compiled script not saved!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk

uups... Glömde bort att det inte var lika enkelt som i morrowind player.placeatme 00033908 det borde fungera

Permalänk

TACK! I LOVE YOU!

Nämen, tack så jätte mycket. Otroligt bra!

Får jag fråga hur du visste detta?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk

klart du får. På gamefaqs finns en lista på alla console kommandon och karaktär id:n för allt.

Finns säkert en lista på Internet med alla quests och dess koder ute på Internet, men jag använder mig av construction set. I construction set finns en lista på alla quests och "quest stages" under uppdraget. Så det jag gjorde var att jag letade upp uppdraget paradise som har koden mq15. Sen letade jag efter nästa möjliga "quest stage" utan att hoppa över något i spelet, som är när Mankar Camoran börjar tala. Scriptet för "quest stage" 78 är:
; Mankar Camoran starts speech to player
set MQ15.convStage to 0
MQ15RumaRef.evp
MQ15RavenRef.evp

Jag har märkt att det är vanligt att man hoppar över till nästa jounal update men det kan vara lite riskabelt i mainquestet. Då kan man missa något viktigt ur storyn eller att något annat buggar ur och man måste hoppa över fler bitar.

Jag hoppas det var tillräckligt tydligt.