In flames nya låt, bra eller anus?

Permalänk

In flames nya låt, bra eller anus?

http://www.myspace.com/inflames

ja vad tycker ni? jag tycker och kommer nog alltid tycka att Reroute to Remain var deras bästa album...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag In flames varit skit sen dom släppte Reroute to remain. Efter Clayman har det bara gått utför. The Jester Race är deras bästa album, helt klart!

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Och jag har tröttnat helt på In Flames, speciellt sedan jag upptäckte Opeth. De känns så långt före andra band så det är knasigt. The Jester Race och Whoracle är väl bäst av In Flames dock.

On topic: Nja... =/

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

lite skönt riffande i början. Sen tråkig vers, tråkig refräng. DÅLIG refräng till och med.

Varför kan de inte gå tillbaka och göra låtar i klass med de som var på whoracle skivan? Visst Come Clarity blev bra mycket bättre än soundtrack to your escape och reroute to remain. Men fortfarande, in flames var bäst när de var riktigt jävla hårda.

Clayman var helt ok, sen gick det utför. Sen gick det bättre på Come Clarity.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Och jag har tröttnat helt på In Flames, speciellt sedan jag upptäckte Opeth. De känns så långt före andra band så det är knasigt. The Jester Race och Whoracle är väl bäst av In Flames dock.

On topic: Nja... =/

Exakt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Visst Come Clarity blev bra mycket bättre än soundtrack to your escape och reroute to remain.

Det där håller jag dock inte med om... Come Clarity vart deras absolut sämsta i mitt tycke. Men som sagt, ett band som bara går utför.
Denna nya låten va inte alls bra för den delen heller... :/

Permalänk
Medlem

Come clarity är en tillbaka gång, lite iaf. Inte lika mycket "disco" och brutalare låtar helt enkelt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Inget jättebra nej. Gillar inte deras nya stil, deras gamla album är mycket bättre, typ clayman/colony

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

nja, tyckte inte om det, deras äldre material är bättre, som med många band tyvärr. Många startar med ett ganska distinkt sound (och ofta ganska rent) och inget fluff, men när de sedan får stort kontrakt ändras plötsligen musiken och blir ngt de inte är, och inte lika rent instrumentalt.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

In Flames dog i och med Reroute to Remain.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Pinsamt dåligt

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Nä inflames är döda för mig.. fyfan va dom är usla nu sold out till max bara.

Permalänk
Medlem

Bra, även om deras äldre låtar är bättre.
Lite för mesig sång i refrängen i mitt tycke, men absolut ingen dålig låt.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

clayman och colony eller vad dom nu hette, de tidigare plattorna, de var helt okej. var förövrigt in flames som drog ner mig i metal-träsket.. men sen när dendär plattan med cloud connected vad den nu heter kom så.. njä.. äcklades av skiten.. jävla mainstream tecnho-metal som spammas på MTV typ.. usch!

nya låten var väl lika bra som jag förväntade mig när jag klickade på länken, rätt kass.

föll tillbaks till 80talet för nått år eller två sedan, bara blivit saxon, priest, accept och såna godsaker sedan dess så långt ifrån mainstream-skiten man bara kan komma, för sånt spyr jag verkligen galla på.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Nej jag tycker ändå deras "nya" stil är sjysst. Lättlyssnat och diggbart. Men som alla vet så var dom bättre förr. Men om man ser det som ett helt annat band så blir det bättre.

www.dimensionzero.se
Lyssna på lite samples från deras kommande album. DÄR har ni svensk dödstrash som den ska spelas.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

InFlames "senare" album är helt i min smak.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Jag är väl en av de få som faktiskt gillar Soundtrack to your Escape. De tidigare albumen och de senaste är ju verkligen natt och dag (Whoracle är favoriten over all), men inget av det är ju rent skit Reroute to Remain..Vettefasingen, antingen har jag tjatat sönder den totalt, eller så gillar jag den helt enkelt inte.
Come Clarity var helt okej, In Flames ljuder bra i mina öron fortfarande, och den senaste låten har bra gitarrmaterial, men refrängen känns lite tunn, som många ovanstående också tyckte.

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt skönt riff, men refrängen var väl sådär.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Nee usch, samma skumma sound på gitarrerna som på Come Clarity. Inga riff man gillar och svag sång. Dock gillar jag alla album fram till CC.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
clayman och colony eller vad dom nu hette, de tidigare plattorna, de var helt okej. var förövrigt in flames som drog ner mig i metal-träsket.. men sen när dendär plattan med cloud connected vad den nu heter kom så.. njä.. äcklades av skiten.. jävla mainstream tecnho-metal som spammas på MTV typ.. usch!

nya låten var väl lika bra som jag förväntade mig när jag klickade på länken, rätt kass.

föll tillbaks till 80talet för nått år eller två sedan, bara blivit saxon, priest, accept och såna godsaker sedan dess så långt ifrån mainstream-skiten man bara kan komma, för sånt spyr jag verkligen galla på.

Vill du komma så långt bort som möjligt från mainstream borde du väl kanske skippa saxon priest och accept... ^^
Fast jag förstår vad du menar, på 80-talet kunde man fan säga "Jag lyssnar på topplistemusik" utan att för den sakens skull ha dålig musiksmak.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är riktigt bra faktiskt, men kan hålla med om att refrängen är lite tunn.

Väldans vad alla ska klaga på In Flames "nya" stil. Själv tycker jag det är bra att de har en såpass stor variation i sin musik, tröttnar aldrig på att lyssna. Gillar för övrigt alla deras album och favoritlåten är för tillfället Goliaths Disarm Their Davids eller Episode 666

Over and out

Permalänk

Helt okej faktist! Dock inte det In Flames stuket jag förväntar mig av just dom.

Visa signatur

Alldeles för många datorer.. :>

Permalänk
Medlem

Nee, det va inget att hurra för, Colony och Clayman är deras bästa album tycker jag.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem

Nja, Inflames är helt enkelt inte vad de vaf några år sedan.

De har blivit sämre på skiva och av de två livespleningarna jag varit på så har de även gått ner sig rejält även live. Jag såg dem första gången på Ullevi när de var förband för Iron Maiden för ett par år sedan(3-4?) och nu i sommras på avrika festivalen. Man kanske inte kan säga så mycket efter bara två spelningar, men de var grymt mycket bättre på Ullevi.

Jag intervjuade för övrigt med trummisen i In Flames i sommras!

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk

Har också sett dom live ett par gånger och jag tycker att dom alltid har levererat. Tycker det har blivit bättre och bättre till och med nu när de har lite mer "resurser " att röra sig med. Men sånt beror ju jättemycket på vilket ställe det är, om de är förband eller ej.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Jag vill oxå vara tuff och tycka att det var bättre för när inte varenda kotte lyssnade på dom.

Tycker denna är riktigt bra och ett musikaliskt steg bakåt, mer likt deras äldre musik.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Tycker om allt Inflames gjort, även den här nya låten.

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk

Om ni hänger med i deras videodagbok så körde dom i senaste avsnittet (5) nån riktig skön slinga på gitarren i början. Får faktiskt lite förhoppningar om det nya albumet när man kollar deras dagbok. Gör det.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Helt OK låt, men det känns som de har mjukat lite på sången genom att förvränga huvudsången och lägga in mer vanlig sång. Lite hårdare tycker jag det ska vara och inte så mycket förvrängning på sången, men själva melodin på låten är bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har alltid gillat In Flames, de har länge varit mitt favorit band, men den där låten var inget för mig.

Ska jag vara ärligt känner man inte igen bandet någon stans i den där låten, en popgrupp med elgitarrer.

Tur att man har gamla skivor & gotta sig med ^^

Permalänk

Sååå... lite info släpp om den nya skivan. 4:e april släpps den här i Sverige.

Artwork:

Låtlista:
1.The Mirror’s Truth
2. Disconnected
3. Sleepless Again
4. Alias
5. I'm the Highway
6. Delight and Angers
7. Move Through Me
8. The Chosen Pessimist
9. Sober and Irrelevant
10. Condemned
11. Drenched In Fear
12. March To The Shore

(plus att singeln har tre spår som inte är med på albumet)

Ser faktiskt fram emot denna med tanke på vad man har hört i deras videodagbok.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."