Trådlös ljudöverföring med blåtand

Permalänk
Melding Plague

Trådlös ljudöverföring med blåtand

Det blir allt mer populärt att använda datorn som musikcentral. Men att koppla datorn till en förstärkare är inte alltid det lättaste. Därför har tillverkaren Bluedio släppt en trådlös ljudöverföringsenhet som använder sig av blåtand.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns som en fm sändare i krångligare utförande...och en batteri tid på 6 timmar är inte så mycket och komma med för dom som lyssnar på musik dagligen.

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk
Hedersmedlem

Hur är egentligen ljudkvaliteten på bluetooth-prylar? ~800kbps är väl teoretiskt max, i praktiken får man väl räkna med lägre än det - går det ens att få lossless (i realtid) på den bandbredden som finns?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Hedersmedlem

Bluetooth version 2.x med EDR stödjer upp till 2,1 Mbit/s.

Själv har jag ett logitech handsfree BT. När jag kopplar den till datorn och använder den (så den sänder och tar emot ljud) så laggar B T-musen.
Det är vad som oroar mig, jag vill inte ha det så.

Men det är väl inte så svårt att koppla in datorn till förstärkare? Lär i varje fall inte vara enklare att göra detta då det ändå ska pluggas i. Kabeldragningen för det förra fallet är väl en historia men när man väl lagt kabel bra så kan man känna sig riktigt nöjd.

Är något för fast installation så görs det bäst med kabel enligt mig.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, det här med lagg och störningar är värdelöst. Kan inte använda bluetooth med mobilen vid datorn, då laggar musen (MX1000) så att den blir helt oanvändbar.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd

Ett fjamsigt bluetooth överföringskit (drivet på BATTERIER?!?): 800 spänn.
15 meter (3,5mm stereoplugg -> RCA)-kabel med garanterat bättre ljudkvalitet: 80 spänn.

Tänk efter.

Wait for it..

wait for it..

Japp, produkten är korkad rätt igenom.

Visa signatur

signatur?..

Permalänk
Medlem

http://www.hifiklubben.se/produkter/kablar/diverse/argon_5005...

500:-, garranterat bättre än lakritsremmar för 80:-, men även en billig kabel är nog bättre än det dära ;P

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Men att koppla datorn till en förstärkare är inte alltid det lättaste."

Sen när blev det svårt att dra en enda sladd mellan ljudkortet och förstärkaren :O?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
"Men att koppla datorn till en förstärkare är inte alltid det lättaste."

Sen när blev det svårt att dra en enda sladd mellan ljudkortet och förstärkaren :O?

hehehe ja en kabel är ju garanterat lättare än den här lösningen
enda nackdelen med en kabel är att man måste dra den. Men det har jag löst med lite silvertejp på golvet.
silvertejp e fint.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zewmah
Ett fjamsigt bluetooth överföringskit (drivet på BATTERIER?!?): 800 spänn.
15 meter (3,5mm stereoplugg -> RCA)-kabel med garanterat bättre ljudkvalitet: 80 spänn.

Tänk efter.

Wait for it..

wait for it..

Japp, produkten är korkad rätt igenom.

Skulle tippa på att folk köper den för showoff eller för de som verkligen inte gillar att ha kablar liggandes

Permalänk
Medlem

jag fick en liten knasig ide att ha en sån är i bilen, sen kopplas denna in till bilen, så överför du ljud trådlöst från mobilen till bil stereon :D, problemet blir dock att fixa en lösning så den kan laddas via 12v utaget.

Permalänk
Medlem

Bumpar upp den här tråden igen... Vad tror ni om detta...?

http://www.digilive.se/DMP/eMana_Intro.htm

Är det en apparat som kan tävla med Airport Express eller är det bara att kapitulera och låta Apple vinna igen?

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk
Medlem

har länge letat efter trådlös ljudöverföring till ett rimligt pris, anledningen är att hemma i lägenheten så har jag dragit kabeln runt hela vardagsrummet... funkat till stationära men vore sååå mycket smidigare om man vill köra musik från laptopen i stället.