Ytterligare en mediaspelare från D-Link

Permalänk
Melding Plague

Ytterligare en mediaspelare från D-Link

Tillverkaren D-Link verkar satsa hårt på mediaspelarmarknaden. Igår lanserade de en ny spelare med modellnamnet DSM-510. Den kompletterar den ännu ej lanserade spelaren DSM-330.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sålänge den inte har stöd på MKV filer så är det inte intressant, väntar hellre på XBMC för 360 om det någonsin kommer att komma

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

Exakt. Det är MKV vi vill se på dessa mediaspelare!

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Dessa "mediaspelare" de säljer är allt för begränsade,

Bättre o skaffa sig en vettig htpc istället

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Jag har en Tvix 3100. Det är det bästa jag köpt på länge! Jag fick den med 320gigs hårddisk begagnad för 1300kr. Nu behöver man inte längre hålla med på strulig tv-out från datorn som inte funkar när man kör SLI osv.
Jag som pillar rätt mycket med datorn tycker också det är gött att jag kan se på film även om inte datorn funkar den kvällen. Min dator är också ganska högljud så det är skönt att inte ha den på när man kollar på film.

På min arbetsplats är det 4 personer som köpt Tvix mediaspelare och fler är på G. Det är så smidigt att ha med när jag åker till min tjej varje helg och ska se på film.
Om man kikar på begagnat marknaden så verkar de eftertraktade och försvinner fort som attan.
Jag ser därför en stor marknad för dessa apparater.

De funktioner jag saknar i min gamla, finns i de senaste modellerna från Tvix.
Det jag inte gillar är priset, men om det kommer fler konkurenter så lär det väl dala ner till slut.

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Trevligt att det kommer med en scart-adapter till oss som inte har platt-tv

Permalänk
Medlem

mkv är en container, det är innehållet i container som är intressant. containern kunde lika gärna heta *.hej... Det jag sakar på den där är stöd för mpeg2, h264 samt VC-1

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdissidA
mkv är en container, det är innehållet i container som är intressant. containern kunde lika gärna heta *.hej... Det jag sakar på den där är stöd för mpeg2, h264 samt VC-1

Du har både lite rätt och lite fel. Man kan stoppa en hel del smutt i MKV containern och tyvärr har väldigt få spelare stöd för MKV. Visst, du kan ju ta ut den mediafil som ligger där på din dator och sedan kan säkert din standalone spelare fixa uppspelningen men då missar du ju annat som låg med i MKV containern.

Dessutom kanske humle o dumle tycker det är väldigt bökigt att sitta och extrahera ut de delar man vill ha från MKV containern