Antec lanserar två nya NeoPower-nätaggregat

Permalänk
Melding Plague

Antec lanserar två nya NeoPower-nätaggregat

Antec har idag lanserat två stycken nya nätaggregat. Båda modellerna är nätaggregat i Antecs NeoPower-serie och är specificierade till 650 watt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

85% är ju riktigt trevligt Fast de kostar en slant med iof

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Är det inte dags att börja sänka wattzen? ~~
Trevligt att det kommer nytt, mindre trevligt med watt som man inte behöver...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Är det inte dags att börja sänka wattzen? ~~
Trevligt att det kommer nytt, mindre trevligt med watt som man inte behöver...

Men systemet drar ju inte 650W hela tiden bara för att det är ett 650W aggregat. Drar dina komponenter 300W så blir förbrukningen ~300W även om du sitter med ett 350W eller 1,5kW aggregat. Eller?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Ja, på ett ungefär. Jag testade faktiskt tidigare under dagen och kom fram till att mitt 380w nätagg drar ~140 watt ur uttaget. Vid spelande (klockfrekvensen på grafikkortet höjs något) drar det 170 watt vilket verkar rimligt.

Då har jag 3xHDD, 3GB ram, 3200+ CPU och 6800LE grafikkort plus diverse andra småsaker.

Permalänk
Avstängd

Jag gillar det här, funderat på ett antec ninehundred så=) allt annat är blått i så!

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Antec aggen tycker jag är riktigt bra

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Hedersmedlem

På tiden Antec kommer ut med ett agg som har 120mm fläkt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Men systemet drar ju inte 650W hela tiden bara för att det är ett 650W aggregat. Drar dina komponenter 300W så blir förbrukningen ~300W även om du sitter med ett 350W eller 1,5kW aggregat. Eller?

Å andra sidan drar inte en standarddator 300W ens i maxload och den är i maxload under kanske 10% av tiden den körs, så en mer rimlig normallast är 150W kanske. Om man då har ett 650W nätaggregat så hamnar man inte i nätaggregatets mest effektiva område utan i det område som aggregatet har sämst effektivitet i.(vilket leder till att mer effekt dras från elnätet än med ett mindre aggregat där lasten hamnar i det mest effektiva området)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Jag skulle passa mig för antec aggen,

Jag vet inte hur det är med de nyare aggen men tex "truepower"
aggen är ren dynga kvalitets mässigt deras kondensatorer är av
skräp kvalitet "fuhjyyu" kondensatorerna är kända för en enda sak
FALLERA !

Sök på namnet "fuhjyyu" leta annars upp sidan:
www.badcaps.net där finns mer info om dessa skräp kondingar

Jag har ägt ett "antal" antec agg och är inte så stolt över deras kvalitet.

Tex att de skall hålla på och krångla med special storlek på "kannan" dvs
diametern stör mig enormt, hade de valt att göra aggen 15-20mm djupare
så hade de kunnat stoppa i tex Elna eller Panasonic kondensatorer för dessa är typ bara 2-3mm bredare i diameter så hade man kunnat haft en ärlig chans
att renovera aggen för oftast beror alla knepiga fel på torkade skräp kondensatorer.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Jag har bara hemska erfarenheter av Antec-agg. Finfina chassin dock, de borde hålla sig till det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumor_
Jag har bara hemska erfarenheter av Antec-agg. Finfina chassin dock, de borde hålla sig till det.

Antec har lärt sig sin läxa och gör nuförtiden mycket fina agg.
Dock så förstår jag dem som fick lida för det i början.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Antec har både bra och dåliga nätagg det beror på i vilken serie man köper.

Så det är som vanligt man får vad man betalar för

Dom tillverkar inte sina nätagg skälva tex har jag för mig att neohe är gjorda av seasonic medans dom billigare nätaggen är dom som haft problem men köper man ett billigt nätagg som är grunden för hela PCn så får man skylla sig skälv.

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merkill
Antec har både bra och dåliga nätagg det beror på i vilken serie man köper.

Så det är som vanligt man får vad man betalar för

Dom tillverkar inte sina nätagg skälva tex har jag för mig att neohe är gjorda av seasonic medans dom billigare nätaggen är dom som haft problem men köper man ett billigt nätagg som är grunden för hela PCn så får man skylla sig skälv.

Exakt, Antec aggen som kommer från Seasonic är bra. Och om jag inte är helt ute och cycklar så är det därifrån NeoPower serien kommer. Dock så hade jag mycket hellre sett liknande nätaggregat fast 350W/450W.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus