hitta gammalt spel (strategi, bygga broar i luften | windows)

Permalänk
Medlem

hitta gammalt spel (strategi, bygga broar i luften | windows)

Ett gammalt spel som kördes i Windows (kanske DOS, men jag startade det i Windows 95/98) tile-baserat.

Man var högt ovanför marken (man såg den inte ens) och byggde med broar (mellan flygande öar)
Bro-bitarna var slumpmässiga och låg i en lista som syntes på skärmen och det kom nya hela tiden (tror det var turn-baserat). Det var som ett pussel tror jag, vissa bitar passade inte med varandra etc.

Man byggde också byggnader och kanoner och krigade mot datorn som hade samma regler som en själv.

Kommer ihåg någon byggnad som såg ut som en väderkvarn. Flygande byggnader kanske fanns (dom hade då massa propellrar under sig).

Tror det alltid lät som det blåste hela tiden.

Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Jag tror att du menar Netstorm?

Var rätt roligt över Internet, tyvärr så försvann officiella servern för länge sedan.

Sök på google så hittar du, första resultatet.

Permalänk
Medlem

apropå bygga broar så tipsar jag om detta lilla spel
http://www.bridgebuilder-game.com/

Permalänk
Medlem

Yes det var det!
Jag har hört talas om netstorm i 1-2 år nu fast aldrig googlat på det.
Hört att det var jättebra etc.. och alltid trott att jag aldrig kört det hah.

Tack Cawin

Bridgebuilder ja, det körde man i gymnasiet ett tag

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

bridgebuilder e riktigt najs:P. spelas fortfarande idag av mig och en klasspolare

Permalänk
Medlem

För den som vill spela online så finns http://www.netstormhq.com/ , där kan man ladda ner spelet (gratis, fritt & singleplayer ) också

Körde igår natt runt 04:00 och det var ~5 stycken inne

Finns massa singleplayer kampanjer man kan tanka också.

Permalänk
Medlem

Pontifex är rätt kul - bättre än Bridgebuilder

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Hedersmedlem

Det gick nog bara att köra i windows, inte DOS.
Jag testade precis det och det funkade på Vista 64-bitars (vilket inte kan köra 16-bitars kod). Fränt spel ändå.
Uppgraderingseffekten på byggnader (iaf workshop) var ju riktigt bra för sin tid.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG