Ny nätaggregatsserie från Corsair

Permalänk
Melding Plague

Ny nätaggregatsserie från Corsair

Tillverkaren Corsair har fått mycket beröm för sin HX-serie nätaggregat och har i dagarna lanserat en ny serie nätaggregat med namnet TX. Modellerna som finns att välja mellan har en effekt om 650 och 750 watt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag gillar dessa nätagg. Men gillar mitt gamla OCZ nätagg mer. Bild på likadan

Permalänk
Medlem

Blir en sådan här 750W till min nya dator
Undrade precis när dom skulle komma.

EDIT: Nån som vet när de kommer?
EDIT: Hittade, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=340678, kommer in 30/10 preliminärt.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Kanske blir ett 650

Permalänk
Medlem

Är det tystare än HX så ska jag ha ett

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

JA, ajg funderade på ett HX620 eller vad det har, men detta 650 verkar ju najs som fan!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Enligt mig är HX väldigt tyst. Jäkligt nöjd med mitt agg.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är lite missnöjd med Corsairs budskap med dessa agg.
Om man tänker på hur hög kvalité den gamla HX-serien höll så ser jag inte anledningen till att lansera två ännu kraftigare nätagg.

Det finns nog inte många som behöver mer kräm än vad man kan få ut ur ett HX-620W som det är idag. Visst, vi vet ju inte vart vi hamnar i framtiden men så vitt jag är införstådd med så är vi väl inte direkt på väg mot någon extrem effekthunger hos några komponenter. Inom en längre framtid så kanske det har ändrats men då lär agget du köpt idag ändå behöva bytas varför jag återigen inte ser några bra argument.

Jag blev dock väldigt glad när Corsair lanserade VX-450W och det verkade som att de fokuserade på att göra kvalitetsagg med lite mindre effekt, som återigen räcker väl till för de flesta system.

Som jag ser det så är antingen TX-serien så mycket sämre än HX-serien att de måste ha högre effekt för att leverera samma kräm. Detta ser jag dock som lite osannolikt. Jag tycker det hade varit bättre med lite fler kvalitetsagg med lägre effekttal men som ändå leverar nog med ström. Gillar inte den här Watthysterin...

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX750 | Asus Z87-PRO | i5 4670K | Corsair vengeance LP DDR3 1600 MHz 2x8 GB | Asus GTX 660 2 GB | Intel X25-M 80 GB | Samsung 840 120 GB | WD Caviar "RE2" 500 GB | Asus DRW-1814BLT | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

... fast de här har ju inte modulära kablar...
Sen är de inte Seasonicbyggda agg längre, vilket är lite synd.
http://www.jonnyguru.com/review_details.php?id=136&page_num=1

Verkar inte alls dumma dock, men jag köper nog hellre en av de "gamla" HX aggen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Inte modulärt! synd, behöver inte så här kraftiga agg, men inte modelärt skulle jag aldrig skaffa

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhalla
Är det tystare än HX så ska jag ha ett

De är tystgående, men tydligen inte lika tystgående som de Seasonic-byggda modellerna (VX450, HX520 och HX620).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Är det verkligen fyra 8-pins och inte 6-pins kontakter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
De är tystgående, men tydligen inte lika tystgående som de Seasonic-byggda modellerna (VX450, HX520 och HX620).

VX450 var extremt tyst upp till 400W för att sedan stiga rejält brant uppåt(relativt högljutt) över 400W -->

http://www.silentpcreview.com/article751-page1.html

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Hej!

Ska varken köpa 650 eller 750Watt.

Jag har Corsair HX520 Watt nu, måste ha örat intill nätagget för att jag ska göra det.
Till mitt nya system blir det ett Corsair HX620 Watt, ingenting annat. T.o.m kanske en 520Watt där med, men tar nog 620Watt, kostar ju trots allt bara någon hundring mer.

/Mvh x_link.

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Är det verkligen fyra 8-pins och inte 6-pins kontakter?

Fyra stycken 6+2 pins kontakter, så rätt ordentlig flexibilitet där!

...

Bra sagt Fogy och x_link (Blir nog som sagt 520 eller 620 för mig med i nästa burk)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
... fast de här har ju inte modulära kablar...
Sen är de inte Seasonicbyggda agg längre, vilket är lite synd.
http://www.jonnyguru.com/review_details.php?id=136&page_num=1

Verkar inte alls dumma dock, men jag köper nog hellre en av de "gamla" HX aggen.

Var står det att kablarna inte är modulära?

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk

har inte TX650 modulära kablar?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
har inte TX650 modulära kablar?

Kolla på länken Roger W skrev där ser det ut som att det inte är modulärt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Var står det att kablarna inte är modulära?

På Jonnugurus mainsida bland nyheterna
(det framgick nog faktiskt aldrig i ren klartext i recensionen)
http://www.jonnyguru.com/index.php

Citat:

First in Corsair news, Corsair officially released their highest wattage, non-modular to date: the TX750W.

Citat:

Corsair is following up their well received VX non modular line with the higher power TX line.

Så nix Alle, TX har inte modulära kablar.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

EXAKT vad jag undrade.
TX har nog inga modulära?? jag hoppade snabbt på och köpte ett HX agg med modulära, kostar under tusenlappen. Och om inte Seasonic gör de, hmmm..
vill ha något tyst.

Finns ju inte många modulära under 1K. eller?

Permalänk
Medlem

Två totalt onödiga produkter från Corsair...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_link
Hej!

Ska varken köpa 650 eller 750Watt.

Jag har Corsair HX520 Watt nu, måste ha örat intill nätagget för att jag ska göra det.
Till mitt nya system blir det ett Corsair HX620 Watt, ingenting annat. T.o.m kanske en 520Watt där med, men tar nog 620Watt, kostar ju trots allt bara någon hundring mer.

/Mvh x_link.

yep, håller nog med där-

Undrar om de kommer med en uppdaterad HX version?
Det är väl himla fint med modulära.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsioni
Två totalt onödiga produkter från Corsair...

Ta en titt på diagrammen över ljudniveaun och tänk på att det finns extremt folk som förbrukar 300-400W när allt fläskar på som mest under en hetsig Wc2-match på battlenet. (Jag kommer vara en av dessa fläskare)

Dessa två nätagg och Antecs NeoPower 650 kommer mycket lägligt då jag ska bygga ett fläskigt SLI-\Crossfire-system och överklocka järnet med vattenkylning och få en tyst men samtidigt fläsk-läsk-fläskig dator.

Dessutom har vissa modeller stöd för mer än två grafikkort vilket visar att teyh even more riktar sig till entusiasterna.

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk

Om TX serien inte tillverkas av Seasonic, vilka tillverkar dom då? Sen blev jag tagen på sängen med att de inte var modulära, för enligt shg.biz ska dom ju tydligen vara det.

http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=2099296

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Om TX serien inte tillverkas av Seasonic, vilka tillverkar dom då? Sen blev jag tagen på sängen med att de inte var modulära, för enligt shg.biz ska dom ju tydligen vara det.

De tillverkas av CWT (Channel Well Technologies: http://www.cwt.com.tw/ ) enligt Jonnyguru-recensionen. Se tex sid två mellan de övre tabellerna:

Citat:

This unit is also a CWT build like the VX550W

CWT används tydligen i viss omfattning av en hel del bolag såsom tex Gigabyte (Odin aggen), Thermaltake, Xclio mfl.
Källa: http://www.jonnyguru.com/review_details.php?id=123

...

Verkar som SHG gjort en miss då!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Jävla synd att det inte är modulärt, är det någon som vet vad det är för tillverkare?

EDIT: sorry, missade i tidigare inlägg vilken tillverkare det var.

Permalänk
Medlem

Herregud, tillverkaren är
CWT (Channel Well Technologies: http://www.cwt.com.tw/ )

Som gör flera OEM agg. Har ingen aning om det är samma kvalitet som Seasonic. jag skulle faktiskt tycka att modulärt är bättre och för det priset borde det vara det.
Som sagt tidigare, HX serien kanske kommer uppdateras, en vän fick 520 W för 800 kr. Borde räcka till det mesta, man hör nog inte sååå mycket när man spelar.

Möjligtvis om man kör sli, men annars, bara om man överklockar duktigt.

Permalänk

Inte ens då jag lovar. En dator med bra 4X-prolle ordentligt uppskrämd med dubbla 800GTS och diverse skrot håller sig väl under 400 watt även i full belastning. Kanske med 2 st 8800 ultra OC så kommer man upp i 500 watt.

Permalänk
Medlem

jaha, jo det stämmer nog.

Faktiskt så orkar många av dessa agg upp till 300W utan att ens höja fläkten märkbart etc.

Och har man ett bra 520W agg, ser jag inga problem vare sig med ljud eller prestanda.

som sagt, grymt nöjd med 520W för 800 kr. modulärt.!

Detta är nog LITE av ett trick att sälja på tokdyra agg tillfolk som behöver lite mer än hälften av agget.

Permalänk

vad exakt är skillnaden mellan HX & TX serien :S helt förvirrad

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-