Intel gör gott tredje kvartal

Permalänk
Melding Plague

Intel gör gott tredje kvartal

Intel publicerade igår sina finansresultat för tredje kvartalet detta år. De totala intäkterna låg på motsvarande 65,1 miljarder kronor vilket är 15 procent mer än för samma period förra året.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara att gratulera till en bra kvartalsreport då

Permalänk
Medlem

Wow, det är en hel del pengar.
Jag hoppas AMD börja tjäna lite pengar snart också så att det inte blir monopol för Intel. Jag kommer ändå aldrig använda AMD, men om det är flera på marknaden så är det billiga priser

Permalänk
Avstängd

så oväntat ;):P

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
så oväntat ;):P

second that!

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd

visste ni att Intel betyder satan på hebreiska?? hehe

okej okej nej det gör det antagligen inte. men det hade varit kul om det gjorde det

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Jag kommer ändå aldrig använda AMD

Okej så om AMD tar tillbaks prestandakronan igen och säljer sina processorer i samma prisklass(eller billigare) som motsvarande från Intel då skulle du alltså välja en Intel cpu iallafall?:D
Personligen köper jag det som ger mest för pengar enligt mig och som det är nu är intel snäppet vassare, Skall dock säga att det var med en klump i halsen när man bekräftade ordern på nuvarande datorn..Kändes lite kinky när man letade efter processor och moderkort osv till intel:D

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

Inte bra, AMD/ATI får däng på alla fronter vilket inte är bra för våra framtida inköpa av datorprylar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Okej så om AMD tar tillbaks prestandakronan igen och säljer sina processorer i samma prisklass(eller billigare) som motsvarande från Intel då skulle du alltså välja en Intel cpu iallafall?:D
Personligen köper jag det som ger mest för pengar enligt mig och som det är nu är intel snäppet vassare, Skall dock säga att det var med en klump i halsen när man bekräftade ordern på nuvarande datorn..Kändes lite kinky när man letade efter processor och moderkort osv till intel:D

Precis. Varje gång vi har köpt en AMD dator så har vi haft enorma problem med den. Varje gång. Men, det kanske ändrar sig senare om AMD blir #1 och säljer betydligt billigare. Då ger jag dom antagligen en chans till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Precis. Varje gång vi har köpt en AMD dator så har vi haft enorma problem med den. Varje gång. Men, det kanske ändrar sig senare om AMD blir #1 och säljer betydligt billigare. Då ger jag dom antagligen en chans till.

Haft några AMD processorer och det har funkat utmärkt. Jag köpte första revisionen av Athlon64, en 3400+ med clawhammerkärnan den hade en lite känslig minneskontroller(senare modeller fick en uppdaterad och bättre kontroller) men när jag väl hitta ett par mer kompatibla minnen så har den varit stabil i 3år.
Sen beror det på stor del vad man väljer för moderkort! tex Via's styrkretsar brukar inte vara någon höjdare generellt sett.
Tampades själv med bekymmret att hårddiskar gick över till piomode vilket är ett kännt syndrom med just via. Deras hårddiskkontroller är av tveksam kvalité!
Tror AMD kommer få bättre chipsets nu iom uppköpet av ATi annars har ju Nvidias kretsar varit det självklara för AMD-moderkort.
För att summera så har AMD haft bättre processorer än intel, Men på moderkorts fronten så har det inte funnits lika bra kretsar som på intel-plattformen, dock så var ju nvidias kretsar rätt bra fast med lite sjukdommar.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

Apple måste ha haft ett finger med i den fina redovisningen. Apple är väl 4e-5e största datortillverkaren i Usa?

*Edit (Var inte helt ute o cykla när jag skrev det!)
http://www.sweclockers.com/nyhet/6662-hp_storst_i_tredje_kvar...

AMDs "konsument segment" vet jag inget om men min gamla trotjänare (Dual opteron 246) rullar fortfarande som tåget trots att den är snart 4 år gammal!

Visa signatur

/925

Intel 8700|32Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Precis. Varje gång vi har köpt en AMD dator så har vi haft enorma problem med den. Varje gång. Men, det kanske ändrar sig senare om AMD blir #1 och säljer betydligt billigare. Då ger jag dom antagligen en chans till.

Jag har alltid haft Amd och dom har aldrig strulat =/. Så vf säga konstiga saker? om dom har strula för dig var det säker för den mänskligafaktorn. Som gav dig mera erfarenheter tills du bytte till Intel (Man gör ju inte samma misstag 2ggr) Så du gjorde inte samma misstag med din Intel som du gjorde med din Amd ;). Har jag rätt lr?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Jag har alltid haft Amd och dom har aldrig strulat =/. Så vf säga konstiga saker? om dom har strula för dig var det säker för den mänskligafaktorn. Som gav dig mera erfarenheter tills du bytte till Intel (Man gör ju inte samma misstag 2ggr) Så du gjorde inte samma misstag med din Intel som du gjorde med din Amd ;). Har jag rätt lr?

Har aldrig haft problem med varken Intel eller AMD. Om det har blivit problem så är det jag själv som skapat dom

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Inaktiv

Jag är by default AMD-fanboy, men när intel är så mycket bättre går det inte låta bli att köpa hoppas AMD tar tillbaka prestandakronan snart!