Seagate sålde 47 miljoner hårddiskar det tredje kvartalet

Permalänk
Melding Plague

Seagate sålde 47 miljoner hårddiskar det tredje kvartalet

Seagate har släppt sin kvartalsrapport för de senaste tre månaderna juli, augusti och september. Under dessa tre månader omsatte Seagate 3,3 miljarder dollar och sålde 47 miljoner hårddiskar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hehe... maffigt.. undrar hur många TByte totalt det handlar om

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur många kb det handlar om

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag tror Seagate borde skicka tackkort till The Pirate Bay.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Jag tror Seagate borde skicka tackkort till The Pirate Bay.

Haha,jag håller med:)

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Hedersmedlem

"Totalt gjorde Seagate en vinst på 355 miljoner dollar. Detta är 18 gånger högre vinst än för ett år sedan." - haha, helt sjukt.
Över 1 Exabyte bara i 750GB-diskar!
(1 EB = 1024 PB = 1048576TB)

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

kan glädja att jag stått för 5 diskar ska köpa mer av de så.. fett najs !

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
kan glädja att jag stått för 5 diskar ska köpa mer av de så.. fett najs !

du har inte provat samsungs hårddiskar men men

*seagate barracuda 7200.10=skit*... så jag är fundersam på, hur dom kan ha fått sådan försäljning på deras hårddiskar. Bra företags säljare kanske?

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Nä men 5 års garanti och ett gott rykte av stabilitet och låg ljudnivå skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

mada, mina samsung knaprar mindre än de 2 st seagate barracuda jag köpt. Samma årgång, ändå var samsung också 10grader kallare i samma chassi och samma mätprogram. 5års garanti är ju ett stort plus, men vem vill leva med högre ljud och varmare temps i 5år? säg mig det

Jag bygger detta på bara seagate 7200.10, inte testat någon annan seagate disk... men blir inga fler just tackvare den sorten.

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Att Samsung skulle fungera bättre än något annat märke är bara påhitt, vi har fått slut sälja såna för pga alla RMA-ärenden, å att dom ska va kallare tror jag knappast på heller, tror snarare att Samsung kör med konstiga tempgivarare, har fått tempresultat flera gradera under rumstemp på några Samsungdiskar, känns lite väl optimistiskt de.

Kan inte annat än gladjas åt Seagate, förbannat fina diskar, enda problemet jag haft med dom är en disk jag råkade bränna på grund av min egna klantighet, och det var inget lite gammal elektronikskrot och några minuter lödning inte kunde råda bot på.

Permalänk
Medlem

jag har 3st seagate 7200.8 (200gb), 7200.9(200gb) och 7200.10(320gb) det enda jag kan klaga på är 7200.9 som knastrar annars är dom andra tysta och funkar perfekt!..Tummen upp för seagate

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majorn
Att Samsung skulle fungera bättre än något annat märke är bara påhitt, vi har fått slut sälja såna för pga alla RMA-ärenden, å att dom ska va kallare tror jag knappast på heller, tror snarare att Samsung kör med konstiga tempgivarare, har fått tempresultat flera gradera under rumstemp på några Samsungdiskar, känns lite väl optimistiskt de.

Kan inte annat än gladjas åt Seagate, förbannat fina diskar, enda problemet jag haft med dom är en disk jag råkade bränna på grund av min egna klantighet, och det var inget lite gammal elektronikskrot och några minuter lödning inte kunde råda bot på.

antar att du reagerar och svarar på det jag skrivit kan bara säga att jag bygger det på egna erfarenheter, och dom är tystare det jag kan jag iaf 100%garrantera. tempen kan jag bara säga var 10 grader kallare enligt everest, men har inte mätt med riktiga verktyg så är ju en stor chans att dom som du säger anger fel

men ljudet är det stora plusset! samsung hörs knappt, och det gjorde, sanna mina ord, seagate... vad du än säger

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flamur
antar att du reagerar och svarar på det jag skrivit kan bara säga att jag bygger det på egna erfarenheter, och dom är tystare det jag kan jag iaf 100%garrantera. tempen kan jag bara säga var 10 grader kallare enligt everest, men har inte mätt med riktiga verktyg så är ju en stor chans att dom som du säger anger fel

men ljudet är det stora plusset! samsung hörs knappt, och det gjorde, sanna mina ord, seagate... vad du än säger

Kul att du är nöjd, huvudsaken sakerna fungerar och man är nöjd, men jag skulle aldrig kunna rekomendera en Samsung till en kund iaf, alldeles för hög returantal.

Permalänk
Medlem

det sista oftopic jag går för kvällen:

majorn, vart jobbar du? och hur många % pratar vi om i retur? för jag har haft 3st, och dom funkar fortfarande.

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

skulle vara kul att veta vilken modell/storlek som sålde mest.
satsar på 500 gigarna

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

På en lokal datoraffär, har inga %-siffror, men det kom tillbaka allt för många Samsungdiskar för att det skulle vara lönsamt för oss att sälja dom, blev för mycket arbete runt, felsökning, installationer åt kund och få tillbaka allt till leverantören,

Sista månaderna vi körde med Samsung fick vi in 3 diskar från leverantören som var DOA, 3 diskar kom tillbaka från kund och på en satt metalhöljet löst när vi fick den, och då brukar vi sälja c:a 2-3 diskar i veckan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
"Totalt gjorde Seagate en vinst på 355 miljoner dollar. Detta är 18 gånger högre vinst än för ett år sedan." - haha, helt sjukt.
Över 1 Exabyte bara i 750GB-diskar!
(1 EB = 1024 PB = 1048576TB)

Det där får mig att minnas när min Win 98 flippa ur och tyckte att jag hade 4,6 EB ledigt eller någe liknande, tror dock inte jag har screenshottet kvar =/

Permalänk
Hedersmedlem

Det var en ganska saftig vinst.
Hela tiden hör man hur små marginaler återförsäljarna har osv, är det kanske för tillverkarna tar så mycke betalt?

Aja, grattis till Seagate eller nått. Fortsätt göra bra hårddiskar (kvalitetsmässigt och prismässigt).

Permalänk

Kanske dom börjar fundera på att konkurrera ut Western Digitals Raptor nu med en liknande hårddisk?

Visa signatur

ASUS Maximus III Extreme | i7 930 @ 4.2ghz | A-Data 6GB XPG PlusSeries V2 | EVGA GTX 480 SC SLI | Intel X25-M G2 160Gb SSD | 2st WD Caviar Black 640Gb | Corsair AX1200W | Silverstone Fortress II

Permalänk
Medlem

den ökade försäljnigen kan väl delvis bero p åatt dom köpte maxtor och därmed ökade marknads andelarna?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Seagate (7200.10 320GB) i måndags så kom väl inte med i statestiken men ändå. Jag köpte en 320GB istället för dom mer prisvärda 500GB för att jag redan har 2 och vill kunna köra RAID 5 i fall någon undrar.

Det är f.ö underbara diskar, Inte allra tystast eller snabbast (numer) men förtroendet för dom ligger verkligen på topp.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
den ökade försäljnigen kan väl delvis bero p åatt dom köpte maxtor och därmed ökade marknads andelarna?

Jo, fast jag har för mig att Maxtor inte var i särskilt gott skick när affären gick igenom. Möjligtvis att de hade många kunder som Seagate kunde ta över.

Jag tror att den stora vinstökningen till stor del beror på externa hårddiskar som numera säljs i vanliga elektronikbutiker. "Svensson" kan uppgradera utan att behöva rota i datorn. Säkert mycket större marginal på dem med.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag är också en av de som har en server och har provat många hd's. Det är inte av slump att alla i servern är seagate's diskar (hela 10 eller 11 st av de ).

Seagate = säker lagring och prestanda.

Permalänk
Avstängd

Överlag är det väldigt få diskar som överhuvudtaget kraschar. Ofta kan det vara en hel defekt serie som hamnar inom en mindre radie, typ Norden - då blir det per automatik många på en hyfsat lokaliserad yta som råkar ut för problem. Men bra jobbat Seagate!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majorn
På en lokal datoraffär, har inga %-siffror, men det kom tillbaka allt för många Samsungdiskar för att det skulle vara lönsamt för oss att sälja dom, blev för mycket arbete runt, felsökning, installationer åt kund och få tillbaka allt till leverantören,

Sista månaderna vi körde med Samsung fick vi in 3 diskar från leverantören som var DOA, 3 diskar kom tillbaka från kund och på en satt metalhöljet löst när vi fick den, och då brukar vi sälja c:a 2-3 diskar i veckan

Konstigt.. själv sitter jag med 7 diskar i servern och ytterligare 3 i min workstation.. båda står igång 24/7.. Kan lätt konstatera att dessa är de tystaste och snabbaste diskarna jag har suttit med. Seagate är i jämförelse högljudda som fan.

Permalänk
Medlem

Rätt häftigt att dom på året bara kommer hamna 2-3 miljarder efter IKEA i omsättning.. säger lite att ett hårddiskföretag kan ha sådan extrem omsättning..

Tycker dom gör bra diskar.
men min egen favorit är Western Digital AAKS
Dessa diskar är så sjukt snabba under osx. (Spöar raptorn, don't ask me why)

Permalänk

Jag tror det beror på att garantinlängden är så bra på Seagate.. det är därför jag valde Seagate sist jag handla

Permalänk
Medlem

Bara Seagate i min dator, inga problem så det lär fortsätta.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

Körde också Seagate förut, sen testade jag en Samsung-disk. Never looked back