Transcend lanserar tåliga cf-minneskort

Permalänk
Melding Plague

Transcend lanserar tåliga cf-minneskort

Tillverkaren Transcend har idag lanserat en ny serie Compact-flash-minnneskort som utvecklats främst för industriell användning. De tål mycket lägre temperaturer än vanliga minneskort och skall vara mycket tåligare mot stötar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

woho först... men tänkte bara säga att -40 grader är jädrigt nice om man ska ha datorn i ett kylrum.

för er som inte förstod detta.........

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanibal_iii
woho först... men tänkte bara säga att -40 grader är jädrigt nice om man ska ha datorn i ett kylrum.

för er som inte förstod detta.........

jaha. jag som trodde det var till för de som hade sitt kontor i en snödriva. va dum jag känner mig nu!

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Ännu bättre! Frysrum ( -20 ) till skillnad från kylrum (~6 grader). Frågan är dock ifall resten av komponenterna på en dator klarar samma låga temperaturer. Ifall de inte gör det är det inte så givande att ha ett cf-kort som klarar -40. Ifall man inte räknar de gånger man råkar stoppa det i frysen eller tappa det på vinterpromenaden.

Permalänk
Medlem

Klarar inte ett "vanligt" Sandisk Extreme IV typ nästan samma temperaturer?
Har för mig att de ligger på -25 till +85 eller liknande plus att de är vättentäta.

Kan tänka mig att om man använder ett CF-kort i den här kalibern så har man nog tänkt att de övriga komponenterna i datorn klarar av det också :D.
Hela poängen är väll att man istället för vanlig hdd med rörliga delar ska ha ett tåligt minneskort då resten förmodligen inte behöver någon direkt aktiv kylning vid -40

+85 blir kanske värre för processorer m.m.

Visa signatur

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones. //Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megamannens
Ännu bättre! Frysrum ( -20 ) till skillnad från kylrum (~6 grader). Frågan är dock ifall resten av komponenterna på en dator klarar samma låga temperaturer. Ifall de inte gör det är det inte så givande att ha ett cf-kort som klarar -40. Ifall man inte räknar de gånger man råkar stoppa det i frysen eller tappa det på vinterpromenaden.

Vad säger att ett frysrum är -40 *C ? och kylrum är 6 *C ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.