Soldier of Fortune: Payback

Permalänk
Medlem

Soldier of Fortune: Payback

Nu har de första bilderna från tredje delen av Soldier of Fortune släppts.

http://media.pc.ign.com/media/946/946736/imgs_1.html

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Sweet, får hoppas på lite schysst snusk i den delen också. Va ruggigt kul att skjuta benen av folk vill jag minnas. ^_^

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Äntligen, har väntat på detta spelet sne Pc gamer sa att dom hadde börjat. Och det var för 4 år sedan.

Men, uhm. Vad är detta, allt ser väldigt gammalt ut, och spelet ser mer ut som en expansion till ett annat spel. Ännu konstigare är det att webhallen.com tar 259kr för det.

Är det inte Raven som gör det eller vad är det frågan om? Djupt besviken av dom bilderna jag kan se.

Edit: Hitta nu att det är ett billigt budget skit spel, doftar Ea games....

Permalänk
Permalänk
Medlem

Armar och ben flyger åt alla håll, precis som sig bör i ett SOF-spel.

För 259 spänn kanske jag köper det trots allt.

Permalänk
Inaktiv

Omg, detta ahr jag längtat efter, sof2 är ett av världens bästa spel alltimes! har klarat det minst 30 ggr

Permalänk
Medlem
Citat:

Fan va nice! Givet köp! Ser väldigt bra ut tycker jag.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Gillade både ettan och tvåan skarpt men trean verkar sådär. Största faktorn till att jag inte känner samma "vill ha" är att det inte är Raven som utvecklar spelet. Det är inte heller John Mullins som är huvudkaraktären.

Permalänk
Medlem

Lyckas dom få in spelkänslan kan det bli nice ändå. Hoppas bara spelet är lite snabbare än tvåan.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Av vad jag sett så verkar det inte vara så "next-gen"
Visst grafiken är lite snyggare men hallå? Lite realism i SoF vore ju roligt, så när man skjuter ett skott så flyger inte armen av direkt....

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Av vad jag sett så verkar det inte vara så "next-gen"
Visst grafiken är lite snyggare men hallå? Lite realism i SoF vore ju roligt, så när man skjuter ett skott så flyger inte armen av direkt....

Gah! SOF ska inte vara realistiskt!
Det ska vara extremt blodigt med lemmar flygandes genom luften och feta explosioner.

Minns när första spelet kom det var som ett litet ljus tändes i min sadistsjäl, så tillfredsställande att skjuta av folk benen med deaglen. Får dom till det i 3an så är iaf jag nöjd.

Nostalgi

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Vad jag såg, så fick man inte se några lemmar flyga av i varken trailern eller på bilderna. Hur vet ni att man kan skjuta av lemmarna? Är det för att de andra 2 spelen hade den "funktionen"?

Jag tycker att de borde göra spelet mycket realistiskt, som t.ex. att om man blir skjuten i säg armen, så kan man inte använda den armen eller så blir det svårare att sikta/skjuta, osv. Längtar efter ett sådant spel.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

såg du inte lemmarna som flög åt alla håll? se videona igen edgren. denna gång ta bort handen för ögonen när du ser första blodet spruta!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren

Jag tycker att de borde göra spelet mycket realistiskt, som t.ex. att om man blir skjuten i säg armen, så kan man inte använda den armen eller så blir det svårare att sikta/skjuta, osv. Längtar efter ett sådant spel.

Har också tänkt den tanken, men det skulle nog inte vara kul i längen, eftersom det skulle vara väldigt svårt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Har också tänkt den tanken, men det skulle nog inte vara kul i längen, eftersom det skulle vara väldigt svårt.

Är inte verkligheten tillräckligt svår? Nej, tänker väl många, men det är ju för att vi har lärt oss hantera verkliga situationer. I ett (nytt) spel däremot, tar det lite längre tid att lära sig kontrollsystemet. Ännu längre tid om spelet är så nära verkligheten som möjligt.

Eller har jag fel?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Ser ut att bli ett bra spel

Permalänk
Medlem

mmm.. mmmmmm.. MOWHAHA!

Fy fan vilket shönt spel.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

åååh det här har jag längtat efter.

Dags att göra hål i huvet på folk och spränga bort lämmar igen

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

"Gah! SOF ska inte vara realistiskt!
Det ska vara extremt blodigt med lemmar flygandes genom luften och feta explosioner."

Precis, något annat är hädelse!

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Fan va skoj, hoppas dom hittar känslan dom hade i 1:an. Visserligen kan jag inte säga att 2:an var bra dock var det något som gjorde att jag inte fastnade lika mycket som för 1:an.

Någon som vet om dom fortfarande använder den gamla krigshjälten som konsult?

Permalänk
Inaktiv

Nee fan vad pepp man blev nu, blir till att instalera både sof och sof 2 igen

Permalänk
Medlem

Installerar SOF2 nu. Fan vad kul det ska bli att spela om det igen!

Permalänk

Härligt, älskade ettan.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Nån som vet vad det kommer vara för systemkrav?

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Svar ang realism i SoF:

Minns att det gick att få ett sorts realism-läge i MP i ettan iaf, skjöts man i benet gick man långsammare och skjöts man i armen siktade man sämre.

Kommer inte ihåg hur det var i tvåan.

Permalänk

Realism?

Att det inte är så fet realism i denna spelserie är ju tjusningen med det. Om nu 3:an har "mycket realism" så blir det ju bara ett spel i mängden. Hundratals spel som är exakt likadant med en annan story :S SÅ bort med realism (i måttliga mängder förstås), låt oss skjuta bort armar och huvuden. punkt

Permalänk
Medlem

såg ju slafsigt och äckligt ut kan nog bli grymt å köra.

Permalänk
Medlem

ser ju svinballt ut

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Soldier of Fortune: Payback Hands-On
http://pc.ign.com/articles/828/828874p1.html

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|