Permalänk
Medlem

dvb-c eller dvb-t

hej jag har comhems dosa i väggen (3 hål i väggen). Är det ett dvb-c kort för det då? eftersom det är kabel tv?

Ett dvb-t kort, är det för exempelvis bordsantenn? så jag kan få in boxer exempelvis med bordsantenn?

finns det något kort så jag både kan få in comhems kanaler och boxers kanaler? elelr får man då köpa 2 kort?

Visa signatur

E8400 - Intel DG45FC - 4gb DDR2 - 80gb Intel x-25 SSD - Samsung LE46A656 - Samsung 226BW

Permalänk
Medlem

1. dvb-c
2. ja - ett dvb-t kort är till för exempelvis bordsantenn
3. nej, det är två kort du får köra på då

/Daniel

Permalänk
Medlem

sjysst.

på 1) om jag vill kunna se comhems betalkanaler, hur gör jag då? måste jag ha en dvb-c med "korthållare" (ca-modul)? blir det digitalt eller analogt genom comhem?

på 2) och på fråga 2, det behöves även där en "korthållare" väl för att kunna se de kanalerna som man abbonerar på? utan korthållare får man väl enbart de digitala kanalerna som är gratis?

Visa signatur

E8400 - Intel DG45FC - 4gb DDR2 - 80gb Intel x-25 SSD - Samsung LE46A656 - Samsung 226BW

Permalänk
Avstängd

1) Ja ca modulen du behöver heter "conax" , det beror på om kortet har analog eller digital tuner.

2) utan kort = fria kanaler , ca modulen här heter "viaccess"

Permalänk
Medlem

okej

1) så man kan välja analogt eller digitalt kort? men de e väl bättre med digitalt? eller kan de va situationer som man måste ha analogt?

2) likadant här. dvb-t e väl alltid digitalt? (om de nu skulle finnas analogt kort, e det inte bäst att välja digitalt???)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

dvb betyder DIGITALvideobroadcast

Permalänk
Medlem

okej.. så alla dvb-kort ger digital bild?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Comhem sänderväll ut sin DVB-C signal analogt i fastihetens nät? Just för att man ska slippa ha en modul med separat fjärkontroll. Är väll bara om man vill Tv1000 kanalerna man måste få hem en mottagare ellerbehöver man inte det heller. Kommer inte ihåg. Jobbar ibland med TV, men har gett fan i Sattelit då det är så jävla omständigt i många situationer.

Visa signatur

Everyone is different,no 2 people are not on fire!

Permalänk
Medlem

aha, så grundutbudet från comhem sänds analogt, men om man har modul så får man in comhems kanaler digitalt eller? och sen om man har ett kort som stöder hd tv, då kan man få in hd kanaler direkt in på datan eller? man slipper en extra hd box då väl?

Visa signatur

Permalänk

Det sänds analogt i grundutbudet från comhem ja. Har du en digitalbox eller DVB-C inbyggt i TVn får du det digitalt.
Ska du kolla på HD-kanaler behöver du en HD-Digitalbox.

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst