Permalänk
Medlem

Smygspel

Tja, som topicen antyder letar jag efter lite "smygspel" i stil med Thief-serien, splinter cell, osv.

Har redan lirat igenom alla thief och några utav splinter cell-spelen (vägrar installera dom med starforce). Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till i väntan på Assassin's Creed.

Alla förslag uppskattas

EDIT: Sammanfattar alla förslag i en lista

Serier:
Hitman
Metal Gear Solid
Splinter cell
Thief
The Elder Scrolls (som en sneaky klass)

Enskilda titlar:
Dark Messiah of Might and Magic
The Chronicles of Riddick
The Great Escape

Permalänk
Medlem

Hitman och Chronicles of riddick

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Oblivion och bli en lönnmördare och tjuv, det är riktigt skoj.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

spela de splinter cell du inte spelat. Sedan typ hitman spelen?

Permalänk
Medlem

Till båda: Been there done that, tyvär
Men bra förslag, kanske skulle testa lite hitman igen. Oblivion får nog vänta ett tag till innan det blir drägligt igen

Permalänk
Medlem

pröva the great escape! de kan man kalla smygarspel

Permalänk
Medlem

Måste det vara pc-spel? Om inte så kan de första Tenchu spelen rekommenderas till PS2.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ja, det måste tyvär vara PC. Ogillar konsoller, varför hör inte direkt hit

Permalänk
Medlem

Har inte släppts än men, assassins creed verkar sjukligt låvande, mycket smygande och tänka själv grejer.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=22207 En liten gameplay film.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Har för mig att Metal gear solid och metal gear solid 2 släppts till pc.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

metal gear solid var sjukt bra men jag lirade det på PS2!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad
Har för mig att Metal gear solid och metal gear solid 2 släppts till pc.

Endast MGS som är att rekommendera dock - porten av tvåan är väldigt buggig

Permalänk
Medlem

Dark Messiah, som tjuv/assassin där

Permalänk
Medlem

Inte riktigt samma stil som thief serien men det kan ju vara värt att kolla på den gammla men underbara commandos serien.

I den gäller det ju verkligen att tänka och smyga.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Tack för tipset om Dark Messiah! Det ser verkligen lovande ut

Permalänk
Medlem

Att ingen har nämnt Deus Ex fattar jag inte. Älskar att visa mig så att de ser, o sen gömma mig i ett skuggit område o ser hur de letar fördrift

Glömmer aldrig när jag spelade ett uppdrag då jag skulle in i en byggnad utan att bli sedd. Jag hade blivit sedd av en grupp vakter som jagade mig. Jag gömde mig under en trappa o såg hur 2-4 vakter + 1 hund letade efter mig. Jag sprang efter ett tag därifrån med vakterna några meter från mig igen. Jag stängde en grind som fick mig några meters försprång och gömde mig i en gränd. Efter några sekunder såg jag vakterna springa förbi mig när jag bara var 3-4 meter från dem. De kommunikiserade med varandra att de hade sett mig springa åt outposten (skulle ju dit egentligen, men.. Aa). Efter några minuter delade de upp sig, så jag kunde lätt ta en o en.

Måste säga att uppföljaren, Deus Ex Invisible War inte alls är lika roligt o välgjort som vad Deus Ex är. Testa det. Jag lovar att ni som älskar smygarspel ej kommer ångra er

EDIT Rättade ett litet fel

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Dark Messiah är nog det roligaste jag spelat på länge, inne på andra rundan redan

Deus Ex ska nog också få sig en titt.

Permalänk
Medlem

No One Lives Forever 2.
Höj svårighetsgraden till ganska mycket och du har inge val än att smyga runt.