Asus släpper Eee PC i Taiwan

Permalänk
Hedersmedlem

vadå priset för den är väll inte så mycke?
Kolla bara på "Asus R2Hv" samt "Asus R2E" som är UMPC:s de med.
Samma yttre men olika innehåll.
http://www.komplett.se/k/kcp.aspx?sku=336936&sku=341356

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Nej :|. Fast om man har Telia så kommer man kunna surfa gratis i karlstad + några fler städer om ett år eller två.

I Skellefteå har man haft gratis Wifi på ett gäng accespunkter i stan i flera år. Vi var typ bland de första städerna i världen att erbjuda gratis kommersiellt Wifi i stadskärnan. Minns att jag läste om det i PC för alla då de nämnde Skellefteå och någon amerikansk stad, minns ej vilken. Och helt riktigt, går du in på citykompaniet i Skellefteå är det bara att koppla upp dig.

Hade datorn varit billigare (typ 2000 för den enklaste modellen iaf) hade den varit ett klart köp. Hade ju ersatt den bärbara mediaspelaren, datorn hemma (vid surf o chatt) och gett trevlig underhållning på resan.

Permalänk

Tänk på att priset i nyheten är för mellanmodellen - den billigaste modellen verkar kosta $250-$299

Visa signatur

3dfx4life tycker jag - en bloggande och egenföretagande webbutvecklare.

Permalänk
Medlem

Tycker att 350 dollar är ett extremt högt pris för denna, om jag köper en laptop så vill jag ialla fall få plats med musiken på hårddisken..., dåligt!

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk

Stödjer den SDHC? Isf är hårddisk inget problem, med ett kort upp till 32 GB i den. Perfekt att ha OS och alla nödvändiga program på den, och ha musik- och videofilerna på ett SD-kort. Jag sörjde Palm Foleo ett tag, men den här är bättre, eftersom den kan spela upp video, Foleo kunde ju inte ens visa Youtube-filmer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Och vem tror du betalar kalaset? Telia?

Ja, Telia kommer betala kalaset! Fast det kommer ju bara vara Teliaanvändare som kommer kunna ansluta (hur nu dom löser det).

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Ja, Telia kommer betala kalaset! Fast det kommer ju bara vara Teliaanvändare som kommer kunna ansluta (hur nu dom löser det).

Så Telia gar fritt från hjärtat?

Alla som använder Telia får vara med och betala så det du vinner förlorar en annan och får då betala för din lyx.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
vadå priset för den är väll inte så mycke?
Kolla bara på "Asus R2Hv" samt "Asus R2E" som är UMPC:s de med.
Samma yttre men olika innehåll.
http://www.komplett.se/k/kcp.aspx?sku=336936&sku=341356

Samma yttre? Mja... Det är rätt stora skillnader om du använder ögonen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Så Telia gar fritt från hjärtat?

Alla som använder Telia får vara med och betala så det du vinner förlorar en annan och får då betala för din lyx.

Stämmer väl, men dom planerar att det ska vara rikstäckande, så om allt går som det ska får alla kakan

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Fan jag har varit sugen på en EEE sedan första gången jag såg den, men nu när verkligheten sprungit ikapp drömen så vette fan...
För 4000:- får man idag en "riktig" dator med mångdubbla prestandan, så den enda egentliga fördelen med EEE är att den är underbart liten.
Så idag vette fan vad jag ska göra när köpdjävulen tar mig.

Visa signatur

Jag behöver inget krypto...
jag skriver kryptiskt, det räcker.

Permalänk
Medlem

3700 spänn plus en gratis-skiva från Ubuntu, så ha man en långt kraftfullare dator.

Asus EEE Pc är nu sjävklart till för de som vill ha en liten och billig dator, inte bara en billig dator.

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
3700 spänn plus en gratis-skiva från Ubuntu, så ha man en långt kraftfullare dator.

Asus EEE Pc är nu sjävklart till för de som vill ha en liten och billig dator, inte bara en billig dator.

Jag vet inte jag, $250 för billigaste modellen är rätt lite pengar.

Permalänk
Avstängd

Blir å planera en resa till tenerife under sommaren, tok mycket billigare där mot sverige.

Fast då gäller det att hyra bil och köra en bit från tusist fällorna

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Som det har sagts tidigare så är det framförallt storleken som lockar. Jag har alltid velat ha en riktigt bärbar dator. Att dom skär ner på prestanda och pris är för mig bara ett stort plus.
Jag har en monsterdator till stationärdator och behöver inte kunna lira crysis när jag sitter och sippar latte på ett café.

Jag vill kunna surfa, maila, chatta och skriva på en dator som är så pass liten och nätt att den nästan går ner i en ficka. Jag klurade tidigare på HTC Shift som även den har tangentbord (något som jag tycker är viktigt även på UMPC), men den kommer ju att gå lös på ca 15 lakan och därför är eee ett givet köp för mig.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NilsWithDaSkills
Jag vet inte jag, $250 för billigaste modellen är rätt lite pengar.

Med dagens valutakurs på 6,44kr/$ = 1610kr vilket inte är mycket. Men de lär säkert lägga på 500 kr bara för det är Sverige....

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag kan kommentera att jag var och klämde på asus eee pc idag i Bangkok. Släpptes för ca 1 vecka sedan i thailand. Värsta modellen jag sett dom har än så länge är 4G versionen med 1G ram, kostar 2450kr här. Processorn är en 900 MHz Intel dothan mobile i dessa datorer. Finns minneskortsläsare inbyggt där man kan köra in ett SD minne och köra som hårddisk. Även webbkamera med 0,3 Mpix.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aircut64
Verkar nice, men skulle vilja veta vilken linux den kör? Ser ju fint ut

Den kör Xandros Linux, men man kan få Windows XP för ca 500 kr extra.

.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|