lämpligt spel för ryggläge i soffan, hjälp?

Permalänk

lämpligt spel för ryggläge i soffan, hjälp?

hej på er!!

jag är en sucker för FPS-spel och har bakåt i tiden lirat CS dagligen i en 5-6 år och varvat detta med andra FPS-spel som tex M.o.h., maxpain, BF osv. Problemet jag har nu är att jag skulle viljka ge mig in på nått nytt spel som troligtvis inte liknar de spel jag spelat tidigare. Jag saknar att kunna ha nått spel igång lite "on the side" när man ligger hemma på soffan och kollar tv, nått som inte kräver att man sitter upprätt och har en mus i handen. Mina tankar går spontant mot ´nått footballmanager-liknande spel men jag är väldigt tacksam för tips och idéer oavsett speltyp.
Har aldrig fastnat riktigt för age of empire osv men det kanske finns speltitlar inom det området idag som skulle vara värda att pröva..

tack på förhand

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk

Måste spelet vara till PC? Har du en PS3 eller X360 rekommenderar jag Oblivion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Måste spelet vara till PC? Har du en PS3 eller X360 rekommenderar jag Oblivion

Det finns ju till PC också

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Legendarisk

Civilization 4!

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar God Of War (1 & 2) till PS2.

Du kommer inte vilja spela på pcn på ett bra tag kan jag lova.

Permalänk

tack för svaren. ja det är PC som gäller för mig. Känner till Oblivon från det att folk här på Swec. pratar om det i olika sammanhang, vad är det för typ av spel, vad ska man göra osv..?

Civilizasation 4, är det nått liknande de gamal cimcity spelen eller?

ge gärna fler förslag

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem

Sportspel ! NHL/Fifa etc kan man spela i avslappnat läge (iaf mot datorn). Annars racingspel kanske...

Visa signatur

| e6850 @ 3600mhz | Sparkle 8800GTS 640mb | Gigabyte p35 DS4 | Corsair 520w | Corsair 6400 CL5 (2gb) | Antec 900 | Philips 200WP7ES |

Permalänk

fifa är ju en bra idé, är det det bästa fotbollsspelen fortfarande?
Har inte jättebra upplevelser från racinspel med piltangenterna... jag har en force feedback ratt och då är det svårt att komma tillbaka till spelglädje med sånna spel utan. Och ska man köra med ratt så är det ju inte direkt bakåtlutad i soffan..

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem

Football Manager 08

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 @ 4005 | True 120 Extreme | 2*2048 Corsair Xms2 6400 5-5-5-18 @ 891 | Asus P5Q Deluxe | HD 4850 @ 700/1100 accelero S1 Rev 2 | P180B | corsair HX 520w

Permalänk
SpelClockers

Rail Simulator

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

sök lite på oblivion test på nätet så kan du se bilder och vad folk skriver om det, ganska roligt. är RPG spel där du går runt och hjälper folk i städerna eller dödar djur i skogen eller utforskar...ja det är stor frihet iallafall...

"ligga i soffan spel" borde ju vara något spel man kan spela med handkontroll, kanske något bil spel eller om du har någon konsoll?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Om du vill fastna för ett spel som du kan spela medan du ligger i soffan och fortfarande ha en hand ledig, tex att dricka eller röka med :D, så ska du spela Football Manager eller Civilization 3 eller 4.

Football manager tar någon timme att komma igång med innan det börjar bli roligt.

Civilization är roligt på direkten. Tycker att Civ III är minst lika roligt som Civ IV, om inte roligare. Skaffa dig det spelet och kör tutorial.

Dock är inget av dessa spelen något man kan dra igång 15-20 minuter när man har inget att göra och sedan stänga av.

Detta är sånt folk fastnar framför i flera dygn hehe

PS: Har du inte en gamepad så skulle jag varken rekommendera FIFA eller racing spel. Om du är ute efter att spela 20 minuter då och då så skaffa dig en game pad och kör på PES (Pro Evolution Soccer). Betydligt bättre än FIFA enligt mig och de flesta som gett båda spelen en chans.

Permalänk
Medlem

Heroes III, det kanske har ett par år på nacken, men det kräver inte full koncentration och man kan spela det i soffan samtidigt som kollar på TV.

Permalänk

hehe roligt att ni har så många bra tips!!! Jar ingen gamepad och det är lite som gansjasmuggler talar om att starta upp snabbt och lire en stund då och då. Alternativt att ha spelet igång lite i bakgrunen och gå in och peta lite när man har tid under kvällen..... då tänker jag mig kanske nått manager spel. Vill hursóm helst ha nått komplement till mer seriöst spelande. När jag lirar helhjärtat och på blodigt allvar så kopplar jag in laptopen till projektorn och kör Bioshock med externt tangentbord och mus på 80" men det funkar inte att göra särskilt ofta när man har familj..hehe

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem

FIFA08 och Need For Speed Carbon.
varva det med Motorstorm och du har ett antal timmars spelande i din soffa

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Civilization 4 säger jag med!

Finns inget skönare än att ligga i sängen, kolla på TV och lira lite Civ. Det är ju helt turn based så ingen stress allt. Och allt man kan läsa om det på diverse fan sites, strategier, tips och tricks etc etc gör att man kan surfa en massa "om spelet" också (t.ex. som nu när jag har tråkigt på jobbet ^^ ).

Finns 2 expansioner också, Warlords och Beyond The Sword. Det räcker dock att applicera endast Beyond The Sword för att få Warlords "in game" content.

Jag är en sån som spelar i 15-20 min sen kör jag alt-tab och surfar lite i 5 min sen växlar jag tillbaka till spelet osv. Civ4 passar mig perfekt.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biber
Civilization 4!

Det var det första jag tänkte på också.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Worms world party

Permalänk

kanske ska testa civ då kanske.. jag vill inte lira peridoer från stenålder med byar som slår ihjäl varandra med knölpokar, är nått av civ. spelen något modernare civilisation?

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk

Har du handkontroll till pc så testa Psychonauts, Fahrenheit

Sen kan du alltid spela bilspel, och olika sportspel, fotboll, hockey mm

Permalänk
Medlem

Även jag måste säga att Civilization 4 nog skulle passa bra. Expansionen Beyond the Sword rekommenderas! Jag har för mig att man kan börja i vilken era man vill. Det finns även scenarion som utspelas i modern tid.

Permalänk
Medlem

Civ utspelar sig från stenålder till 2050. Men man kan som sagt börja när som helst.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HOTDOG2004
hej på er!!

jag är en sucker för FPS-spel och har bakåt i tiden lirat CS dagligen i en 5-6 år och varvat detta med andra FPS-spel som tex M.o.h., maxpain, BF osv. Problemet jag har nu är att jag skulle viljka ge mig in på nått nytt spel som troligtvis inte liknar de spel jag spelat tidigare. Jag saknar att kunna ha nått spel igång lite "on the side" när man ligger hemma på soffan och kollar tv, nått som inte kräver att man sitter upprätt och har en mus i handen. Mina tankar går spontant mot ´nått footballmanager-liknande spel men jag är väldigt tacksam för tips och idéer oavsett speltyp.
Har aldrig fastnat riktigt för age of empire osv men det kanske finns speltitlar inom det området idag som skulle vara värda att pröva..

tack på förhand

testa civ serien elelr oblivion eller andra rollspel! oblivion är roligt och civ!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Fallout 1&2, Baldurs Gate 1&2, Planescape Torment

Och sen ett spel som kanske inte är för alla men som är ett av de bästa som gjorts i mitt tycke.. ADOM

Annars kan ju diverse emulatorer av konsoler fungera också.. Som NES och SNES.
Och Civ också, men jag tycker att 3an är bättre än 4an (Annars finns det också Alpha Centauri som i princip är Civ i ett annat solsystem.)

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk

första jag kom att tänka på är nåt av Sim City-spelen

Permalänk
Medlem

Ship Simulator, tar typ några minuter innan man kommer iväg med färjan
då kan du titta på tv så länge

Permalänk
Medlem

Tänk så svårt det kan vara att skriva korrekt svenska ibland

Age of Wonders: Shadow Magic eller Heroes of Might And Magic V är mitt förslag.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Inaktiv

Medivel total war 2

Underbart spel, dock är de fan farligt, vaknade idag runt 11 drog igång en ny kampanj med england. Känner mig lite hungrig, kollar klockan. 15.50 :[

Dock är det sjukt kul, man kan lätt spendera en hel dag med det

Permalänk
Medlem

Theme hospital

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 @ 4005 | True 120 Extreme | 2*2048 Corsair Xms2 6400 5-5-5-18 @ 891 | Asus P5Q Deluxe | HD 4850 @ 700/1100 accelero S1 Rev 2 | P180B | corsair HX 520w

Permalänk
Medlem

nhl eastside hockey manager 2007 dock lite krångligt att hitta någonstans att köpa