Permalänk

Virtuella spel?

Hejsan,

Om lite mer än en månad är det DreamHack, då jag tänker spela tills jag avlider. Fast jag har ett litet problem, jag vill inte ta med mig alla mina spel till DH, tack vare stöldrisken. Ja vet, det kanske låter töntigt, men bland 7000 människor finns det ju säkert någon idiot som skulle sno några av mina lagligt inköpta spel.

Så, för att bli av med det problemet tänkte jag fråga om man inte kunde göra sina lagligt inköpta spel virtuella? Så att jag slipper kånka med mig skivor o.s.v.? Hur gör jag isåfall? Daemon Tools? Har hört någonstans att det ska gå!

// Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Har du lås på chassit kan du låsa in cdskivorna där. Lägg dem någonstans där det är tomt så att de inte skadar något. Du kan också lägga dem neders i sovsäcken eller i någon väska.

I övrigt, läs reglerna, § 7.

Permalänk

Skaffa en sån där trevlig väska som om du försöker öppna den utan nyckel ger dig en stöt på 10 000 Volt eller nåt sånt kul. Funkar garanterat.

Permalänk
Sötast

Lägga dom i chassit lär nog funka bra.

Dom man sitter bredvid tror jag knappast skulle försöka sno något, är nog snarare folk som springer runt och letar, å då kollar man nog inte i chassin

Permalänk
Avstängd

GameJackal, du gör en profil per spel och alla spel fungerar som orginal fast utan skivan.. uppdatering m.m fungerar än.

Annars gör du ISO filer och kör med deamon/alc120%

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Om du nu inte ska ha med dig 100 spel så kan du ju alltid ta ur skivorna ur fodralen och lägga in dom i sådana där papperskuvert för skivor. Då tar dom lite plats, så kan du bära runt på dom runt halsen hela tiden utan att oroa dig

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
GameJackal, du gör en profil per spel och alla spel fungerar som orginal fast utan skivan.. uppdatering m.m fungerar än.

Annars gör du ISO filer och kör med deamon/alc120%

Hur gör jag ISO-filer då? Vilket program?

Annars låter era förslag rätt bra. Finns ju lås på min Chieftec CH-03P så man kan ju ha spelen där som ni säger.