Championship/Football Manager!

Permalänk
Medlem

Championship/Football Manager!

Hoppas jag skapade rätt nu (är väldigt trött atm) ni får flytta den om de e problems.

Tänkte kolla om det är fler än jag som sitter och spelar dom klassiska manager spelen!?

Själv har jag Cm 0304 och FM06 som jag brukar dra igång då och då.
Inne på 2010 med Celta Vigo Vinner oftast ligan och har en del bra spelare som Pazzini (Atalanta), Cerci (Roma), Diego (Santos), Kasper Schmeichel (Man C) och Jesper Gronkjer (Chelsea).

Vilket/Vilka av dessa spelar ni? Vad har ni för lag och hur går det? Rekomendera gärna spelare!

//fesen

Permalänk
Medlem

Jag brukade älska att spela CM/FM, men nu har jag tröttnat lite. Det tenderar att bli för mycket väntan på att spelet ska processa mellan matcherna.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Spelar FM07 med Husqvarna säsong 2019, kom femma i allsvenskan och vann svenska cupen förra säsongen.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vet inte men... du har vart reggad sedan 2003 och lägger en speltråd i ÖÄ...

*tråd flyttad*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Jag brukade älska att spela CM/FM, men nu har jag tröttnat lite. Det tenderar att bli för mycket väntan på att spelet ska processa mellan matcherna.

Håller med, laddningstiderna är sjukt sega.

Det bästa av spelen jag spelat var helt klart 01/02 om jag inte missminner mig.

Just nu väntar jag på FM08 innan jag sätter igång något igen, då ska jag iaf försöka sätta igång spelandet igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Jag vet inte men... du har vart reggad sedan 2003 och lägger en speltråd i ÖÄ...

*tråd flyttad*

Haha var ganska sent igår + har aldrig varit inne på Mjukvaru delen tror jag :/

Kappy ahh 0102 är helt klart det bästa, sen kommer Cm0304 och FM07.

Permalänk
Medlem

Jag gillar att göra karriär, startar upp ett spel med dom flesta europeiska och sydamerikanska ligorna. Brukar börja arbetslös eller med favoritlaget (blåvitt).

Började med ifk göteborg för ett tag sen, är inne i oktober 2011 och har bytt till stuttgart (fick mycket bättre lön än i blåvitt). Jag tränade även sverige i vm2010 och kom tvåa efter att ha förlorat mot brasilien med 2-1 i finalen!

Hitta unga lovande spelare och sälja dom dyrt är nog favoritsysselsättningen i spelet, gjorde ifk göteborg stenrikt iaf!

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Har tröttnat på 07 helt och hållet.. Matcherna känns helt random ibland, säg att man kör om samma match 10ggr, så kan den sluta 0-4 lika gärna som 4-0 trots att alla förutsättningar är exakt samma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cargo
Har tröttnat på 07 helt och hållet.. Matcherna känns helt random ibland, säg att man kör om samma match 10ggr, så kan den sluta 0-4 lika gärna som 4-0 trots att alla förutsättningar är exakt samma.

Beror kanske på hur du samt motståndaren handlar under matchen och inte bara inför.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Beror kanske på hur du samt motståndaren handlar under matchen och inte bara inför.

Det är exakt samma taktik etc.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat FM 07 rätt mycket men en sak jag undrar över, finns det någon mening med att få lön i det spelet?

Tar FIFA Manager 07 som exempel, där kan man köpa massa strunt med sina pengar, även köpa ett lag om man blir nog tät... Känns som om man skulle vilja ha någon nytta av lönen man får, iaf kunna skicka in sina millar i klubben om dom krisar eller något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cargo
Det är exakt samma taktik etc.

Jo, gör du / motståndarna samma sak under varje match?
Gör han några byten vid vinst, som han inte gör vid förlust?
Flyttar han fram laget om du får ett tidigt mål och faller därför igenom?
Om han får ett tidigt mål, backar han hem och kontrar?

Motståndarna ändrar sin taktik hela tiden under matchens gång och det måste du som tränare hålla koll på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karnack
Jag har spelat FM 07 rätt mycket men en sak jag undrar över, finns det någon mening med att få lön i det spelet?

Tar FIFA Manager 07 som exempel, där kan man köpa massa strunt med sina pengar, även köpa ett lag om man blir nog tät... Känns som om man skulle vilja ha någon nytta av lönen man får, iaf kunna skicka in sina millar i klubben om dom krisar eller något.

Tyvärr så får du bara lön för "syns" skull.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Jo, gör du / motståndarna samma sak under varje match?
Gör han några byten vid vinst, som han inte gör vid förlust?
Flyttar han fram laget om du får ett tidigt mål och faller därför igenom?
Om han får ett tidigt mål, backar han hem och kontrar?

Motståndarna ändrar sin taktik hela tiden under matchens gång och det måste du som tränare hålla koll på.

Men snälla du, självklart är inte matcherna identiska. Men det är just dom otroligt stora variationerna jag är irriterad på. Jag tycker inte det är realistiskt.

Permalänk

jag har alltid funnnit dessa manager spel intressanta men har aldrig riktigt spelat det på allvar....skitroligt att kontrollera ett fotbollslag in i minsta detalj,men en sak som jag aldrig riktigt fattat när det gäller dessa manager spel(och snälla,berätta för mej) är träningsuppläggen,jag har tex tackling på backarna,shooting på anfallarna osv,men inget händer,alltså dom blir inge bättre på dom attributen....hur länge ska det egentligen dröjja innan stattsen på spelarna går uppåt?
skulle ju vara nice att lägga vantarna på en ung spelare med bra potential och sen se honom bli bättre och bättre ju mer matcher och träningar han genomgår.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jag har alltid funnnit dessa manager spel intressanta men har aldrig riktigt spelat det på allvar....skitroligt att kontrollera ett fotbollslag in i minsta detalj,men en sak som jag aldrig riktigt fattat när det gäller dessa manager spel(och snälla,berätta för mej) är träningsuppläggen,jag har tex tackling på backarna,shooting på anfallarna osv,men inget händer,alltså dom blir inge bättre på dom attributen....hur länge ska det egentligen dröjja innan stattsen på spelarna går uppåt?
skulle ju vara nice att lägga vantarna på en ung spelare med bra potential och sen se honom bli bättre och bättre ju mer matcher och träningar han genomgår.

Du brukar kunna se större skillnad efter ca 2 månader.
Utöver att sätta upp hur träningen ska gå till så får du inte glömma att anställa duktiga tränare, som gör skillnad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cargo
Men snälla du, självklart är inte matcherna identiska. Men det är just dom otroligt stora variationerna jag är irriterad på. Jag tycker inte det är realistiskt.

Får mig att tänka på en av mina träningsmatcher tidigare i år.
Första matchen vann vi med 3-1, sedan vilade vi fyra timmar och spelade mot samma lag på eftermiddagen.
Den matchen slutade med 0-2 förlust.
Så nog kan där vara skillnad även om man har samma spelare.

Visa signatur
Permalänk

Lirar CM 01/02 en hel del med en polare. 01/02 är lätt det bästa spelet, och med en uppdatering från ett forum jag fann, är alla spelare där dem skall vara, alla från Thierry Henry till Josef Karlsson I Qviding..! Helt sjukt vilket jobb dem har gjort. Om ni vill kan jag försöka hitta länken..

Lirar med AC Milan atm, vunnit Serie A 2 av 2 ggr, likadant med Champions League.

MvH/
-Blixten

Visa signatur

-D'oh!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blixten_n1
Lirar CM 01/02 en hel del med en polare. 01/02 är lätt det bästa spelet, och med en uppdatering från ett forum jag fann, är alla spelare där dem skall vara, alla från Thierry Henry till Josef Karlsson I Qviding..! Helt sjukt vilket jobb dem har gjort. Om ni vill kan jag försöka hitta länken..

Lirar med AC Milan atm, vunnit Serie A 2 av 2 ggr, likadant med Champions League.

MvH/
-Blixten

Wow! En riktig utmaning med ett så dåligt lag som Milan

Själv föredrar jag att arbeta upp mindre lag

Permalänk

problem

Hej, jag kör FM07 på min vistadator, när jag startar spelet och all reklam har kommit blir det svart(och så stannar fotbollen i hörnet) och så händer det inget mer. Hjälp! är det nått med att jag har Vista?

Permalänk
Medlem

Kan de inte bara vara som premier manager 95? Fan de är ju alldeles för krångliga att sätta sig in i det juh. Fattar ju inte hälften när jag skulle spela det. Finns det inga lite nklare Managerspel som inte är så krångligt upplägg på? Ska väl inte behöva spela PM95 för att spela ett som jag tycker är ett bra men kanske ienklaste laget managerspel?:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Spelade FM 07 innan jag just formaterade datorn. Orkar inte köra nu igen.

Hade spelat med Motala, tagit upp dem och vunnit allsvenskan kommit till gruppspelete i Champions league men åkt ur och kommit 2a i UEFA cuppen samt vunnit både svenska cupen och royal league.(samma säsong 2022). Hade ca 500 miljoner att köpa spelare för. Ingen ville dock gå till mig var ju inget "storlag" i europa. Orkar verkligen inte göra omdet, En polare till mig spelar också med motala men han är inne på säsong 2030 eller så. Han har vunnit champions league med dem =). De har även byggt ett nytt stadium och döpt det efter honom =).

Men tycker flera av CM/FM spelen är perfekta tidsfördriv, riktigt roliga spel.

Permalänk
Medlem

Spelet och dess arkitektur har blivit på tok för uppsvällt: en massa små variabler med överdrivna effekter leder till att spelet alltid fuppar upp sig. Varenda gång datorn gör ETT rätt byte så får man plötsligt spö med 4-0 trots att man dominerar matchen totalt. EDIT - visst ska det vara så att ett rätt byte ska spela roll, men inte så här förbannat överdrivet.
Sen är det skit samma om man dominerar matchen: man får aldrig in bollen. Tvärtom, är man i underläge då vinner man pga man får in två mål på de enda två chanserna man får i matchen.

Jag förstår inte hur det kan bli världens bästa (cm3 motorn) till världens sämsta (FM motorn)... jävla SI games

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

Hör kanske inte jättemycket hemma här men lirar ibland lite Eastside Hockey Manager. Roligare om man är hockeyintresserad. Svårt som fan bara.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Håller inte alls med i kritiken tycker spelet blir bara bättre och bättre!
Sjukt realistiskt nuför tiden.
Kan inte vänta på att få fingrarna på FM 08!

Så var är eran bästa bedrift i FM historien?

Själv skulle jag påstå mitt Valencia under FM 07
6 Raka allt säger allt , helt enkelt

Måste säga att spelet har blivit mycket svårare på sistone..
Om man tar tex fm 05 så kunde man ta valfritt lag och vinna ungefär allt utan problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quezyw
Håller inte alls med i kritiken tycker spelet blir bara bättre och bättre!
Sjukt realistiskt nuför tiden.
Kan inte vänta på att få fingrarna på FM 08!

Så var är eran bästa bedrift i FM historien?

Själv skulle jag påstå mitt Valencia under FM 07
6 Raka allt säger allt , helt enkelt

Måste säga att spelet har blivit mycket svårare på sistone..
Om man tar tex fm 05 så kunde man ta valfritt lag och vinna ungefär allt utan problem.

Håller med dig om att spelet har blivit bättre.
Kan ju vara rätt drygt att spela samma spel år efter år om det inte uppdateras med nya funktioner.

Det som jag totalt fastnade för var CM 03/04. Tyckte att det var helt fantastiskt bra och funkade egentligen bättre än efterföljarna.

Det som är dåligt är att de senare utgåvorna ofta har haft massa buggar i sig. Buggar som dock har åtgärdats med patch.

Tycker att det är skit när det blir så.
Man har spelat till exempel 6 säsonger eller mer med sitt lag sen förstörs skiten av att alla transfer summor dubblas.

Har man gett ut ett spel så bör man se till att det är så buggfritt som möjligt.

Permalänk

Lirade cm95/96 Spain som fan i yngre år...Har inte spelat ett annat cm/fm så länge som det...Tror jag var på 2013 när jag sluta :). Grejen med spelet var att när en spelare sluta, typ Roberto Baggio så dök han upp 20år yngre under ett annat namn. Hade man då honom på önskelistan så såg man vad han hette under det nya namnet...På så sätt fick man alltid de bästa spelaran...Lira med Real madrid vann CL 9år i rad eller nått
FM07 är rätt soft också iof Bättre laddningstid än 06 men som någon annan skrev. Random, känns mycket som tur...

Permalänk

Lirade cm95/96 Spain som fan i yngre år...Har inte spelat ett annat cm/fm så länge som det...Tror jag var på 2013 när jag sluta :). Grejen med spelet var att när en spelare sluta, typ Roberto Baggio så dök han upp 20år yngre under ett annat namn. Hade man då honom på önskelistan så såg man vad han hette under det nya namnet...På så sätt fick man alltid de bästa spelaran...Lira med Real madrid vann CL 9år i rad eller nått
FM07 är rätt soft också iof Bättre laddningstid än 06 men som någon annan skrev. Random, känns mycket som tur...

Permalänk
Medlem

fm2008 släpps nu på fredag! nån annan än jag som har förbokat spelet?

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
fm2008 släpps nu på fredag! nån annan än jag som har förbokat spelet?

Efterlängtat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjasmuggler
Håller med dig om att spelet har blivit bättre.
Kan ju vara rätt drygt att spela samma spel år efter år om det inte uppdateras med nya funktioner.

Det som jag totalt fastnade för var CM 03/04. Tyckte att det var helt fantastiskt bra och funkade egentligen bättre än efterföljarna.

Det som är dåligt är att de senare utgåvorna ofta har haft massa buggar i sig. Buggar som dock har åtgärdats med patch.

Tycker att det är skit när det blir så.
Man har spelat till exempel 6 säsonger eller mer med sitt lag sen förstörs skiten av att alla transfer summor dubblas.

Har man gett ut ett spel så bör man se till att det är så buggfritt som möjligt.

CM 0304 är också min favvo

Någon som spelat in FM 08 då? Har bara testat demot men jag undrar om det är värt att köpa och nörda ner sig under nästa helg ^^

Permalänk

Jag har köpt spelet som vanligt och testat men jag tänker avvakta med att börja på riktigt tills de släpper en patch som fixar spelmotorn. Det är rätt frustrerande att kolla på matcherna som det är nu kan jag lova. Spela hellre FM2007 tills patchen kommer om du inte har nått annat att spela.